DEMI JAWATANG AKHIRNYA PARTI “ISLAM” TERIMA MENTERI “SEMBURIT” SEBAGAI MENTERI KANAN NO 1 MALAYSIA

KERAJAAN PINTU BELAKANG.1 TUN GILA

DEMI JAWATANG AKHIRNYA PARTI “ISLAM” TERIMA MENTERI “SEMBURIT” SEBAGAI MENTERI KANAN NO 1 MALAYSIA

Hari yg paling sedih dan memalukan buat rakyat Malaysia;

PM Pintu belakang kata semua menteri dah melepasi tapisan PDRM dan SPRM. Persoalannya bila Haziq dakwa dia yg bersemburit dengan Azmin dalam video yg dah tersebar ke seluruh dunia tu, kenapa Azmin tak berani saman Haziq kalau dakwaan Haziq itu satu fitnah???

Nak memperingatkan satu hadis yg lepas ni ostad2 pascai takkan baca dah:

“Redho dengan maksiat itu maksiat (turut dapat dosa macamana org yg melakukannya), redho dengan kufur itu kufur”

Semoga ahli2 PAS insaf dah tinggalkan segera PAS yg dah terbukti sebagai parti “gila jawatan” sehingga sanggup mendiamkan diri atas perbuatan dosa besar semburit

Kabinet ini juga membuktikan bahawa Presiden PAS hanya layak jadi nelayan saja. Menteri semburit lebih layak jadi bakal PM Malaysia (kalau ditakdirkan PM8 yg mengidap kanser ini umur pendek)

# VIRALKAN DEMI KEBENARAN TKSH

SENARAI MENTERI KANAN, MENTERI DAN TIMBALAN MENTERI

Menteri Kanan – Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri

Datuk Seri Mohamed Azmin Ali

Timbalan Menteri: Datuk Lim Ban Hong (akan dilantik sebagai senator)

Menteri Kanan – Menteri Pertahanan

Datuk Seri Ismail Sabri Bin Yaakob

Timbalan Menteri: Datuk Seri Sri Ikhmal Hisham Bin Abdul Aziz

Menteri Kewangan

Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz (akan dilantik sebagai senator)

Timbalan Menteri 1: Datuk Abd Rahim Bin Bakeri

Timbalan Menteri II: Mohd Shahar Bin Abdullah

Menteri Kanan – Menteri Kerja Raya

Datuk Seri Fadillah Yusof

Timbalan Menteri: Datuk Dr Shahruddin Bin Md Salleh

Menteri Kanan – Menteri Pendidikan

Mohd Radzi Md Jidin

Timbalan Menteri I: Datuk Mah Hang Soon (akan dilantik sebagai senator)

Timbalan Menteri II: Muslimin Bin Yahaya

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Ekonomi)

Datuk Seri Mustapa Mohamed

Timbalan Menteri: Arthur Joseph Kurup

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Tugas-tugas Khas)

Datuk Seri Mohd Redzuan Md Yusof

Timbalan Menteri: Datin Mastura Yazid

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang)

Datuk Takiyuddin Hassan

Timbalan Menteri: Datuk Eddin Syazlee Shith

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama)

Datuk Seri Zulkifli Mohamad Al-Bakri (akan dilantik sebagai senator)

Timbalan Menteri: Ahmad Marzuk Bin Shaary

Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Sabah dan Sarawak)

Datuk Seri Maximus Johnity Ongkili

Timbalan Menteri: Datuk Hanifah Hajar Taib

Menteri Pengangkutan

Datuk Seri Wee Ka Siong

Timbalan Menteri: Hasbi Habibollah

Menteri Alam Sekitar

Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man

Timbalan Menteri: Datuk Ahmad Masrizal Muhammad (akan dilantik sebagai senator)

Menteri Sumber Manusia

Datuk Seri M Saravanan

Timbalan Menteri: Awang Hashim

Menteri Wilayah Persekutuan

Tan Sri Annuar Musa

Timbalan Menteri: Datuk Seri Santhara Kumar

Menteri Wanita dan Keluarga

Datuk Seri Rina Mohd Harun

Timbalan Menteri: Datuk Siti Zailah Mohd Yusoff

Menteri Pengajian Tinggi

Datuk Noraini Ahmad

Timbalan Menteri: Datuk Mansor Bin Othman

Menteri Tenaga dan Sumber Asli

Datuk Shamsul Anuar Nasarah

Timbalan Menteri: Ali Anak Biju

Menteri Dalam Negeri

Datuk Seri Hamzah Zainuddin

Timbalan Menteri I: Datuk Seri Ismail Mohamed Said

Timbalan Menteri II: Jonathan Yassin

Menteri Kesihatan

Datuk Seri Sri Dr Adham Baba

Timbalan Menteri I: Datuk Dr Noor Azmi Ghazali

Timbalan Menteri II: Datuk Aaron Ago Dagang

Menteri Pertanian dan Industri Makanan

Datuk Seri Ronald Kiandee

Timbalan Menteri I: Datuk Seri Ahmad Hamzah

Timbalan Menteri II: Datuk Che Abdullah Mat Nawi

Menteri Pembangunan Luar Bandar

Datuk Abd Latiff Ahmad

Timbalan Menteri I: Datuk Abdul Rahman Mohamad

Timbalan Menteri II: Datuk Henry Sum Agong

Menteri Luar Negeri

Datuk Seri Hishammuddin Hussein

Timbalan Menteri: Datuk Kamaruddin Jaffar

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna

Datuk Alexander Nanta Linggi

Timbalan Menteri: Datuk Rosol Wahid

Menteri Komunikasi dan Multimedia

Datuk Seri Saifuddin Abdullah

Timbalan Menteri: Datuk Zahidi Zainul Abidin

Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan

Zuraida Kamaruddin

Timbalan Menteri: Datuk Seri Ismail Abd Mutalib

Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi

Khairy Jamaluddin

Timbalan Menteri: Ahmad Amzad Hashim

Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi

Datuk Seri Wan Junaidi bin Tuanku Jaafar

Timbalan Menteri: Datuk Mas Ermieyati Samsudin

Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi

Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali

Timbalan Menteri I: Datuk Seri Wee Jeck Seng

Timbalan Menteri II: Willie anak Mongin

Menteri Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan

Datuk Seri Nancy Shukri

Timbalan Menteri: Datuk Jeffrey G. Kitingan

Menteri Perpaduan Negara

Datuk Halimah Mohamed Sadique

Timbalan Menteri: Datuk Seri Tiong King Sing

Menteri Belia dan Sukan

Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican

Timbalan Menteri: Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal (akan dilantik sebagai senator)

C&P.

PAS MEMBINA ISLAM DENGAN CARA MAIN PINTU BELAKANG.

1 HADI LIWAT

Dalam Islam, agama menuntut umatnya memasuki rumah melalui pintu hadapan kerana ia menggambarkan adab yang tinggi, selain menghormati tuan punya rumah.

Perubahan kerajaan baru-baru ini menyaksikan Umno-PAS dan Muhyiddin Yassin bukan hanya memasuki ‘rumah rakyat’ melalui pintu belakang, malah salam pun tidak diberi.

Mereka memasuki rumah itu secara senyap-senyap.

PAS – yang mendakwa sebuah parti Islam – sebaliknya melakukan pengkhianatan yang sama seperti dilakukan Umno kepada mereka di Perak dulu. Ia adalah rampasan kuasa tanpa pilihan raya.

Hari ini, apa yang ‘dihukumkan’ PAS dahulunya sebagai haram, mereka pula melakukannya, malah ia dilakukan bersama-sama parti yang menumbangkan mereka di Perak dahulu.

Kalau dahulu PAS berkata mereka hendak membimbing Umno cara Islam, nampak gaya realiti hari ini, Umno pulalah mengajar PAS bagaimana merampas kerajaan melalui jalan belakang.

Umno memimpin, PAS mengikut. C&P.

AGAMA ISLAM TERCEMAR KERANA PERBUATAN TERKUTUK UMNOPAS.

1 JAHANAMKERAJAAN PINTU BELAKANG.1 GAGAL

Baca kenyataan, Hj Hadi bersedia jadi Nelayan.. kenyataan Haji Hadi nak jadi Nelayan ni bukan perkara baru..Sudah lama dulu.. ketika dia dalam Pakatan rakyat..ia Pernah diucapkan dulu.. Tapi bagi aku..sebagaimana pernah diucapkan sheikh said ramadhan Al Bhuti dalam kuliahnya kepada kelompok Islamis..ia hanya bertujuan membeli hati hati Manusia kononnya tidak tergoda dengan kedudukan Dunia…

Cuma kata kata Haji Hadi itu mengingatkan aku kepada satu Hadis Nabi.. antara sifat Ulama Akhir Zaman..

أَحْلَى مِنْ السُّكَّرِ وَقُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الذِّئَابِ…

” dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat)”..

Sebelum ini, Tg Hj Hadi beberapa kali pernah ungkapkan mahu jadi nelayan.. Tetapi bila mendengar Dr Wan Azizah mahu diangkat menjadi MB Selangor.. Dia lah yang bersungguh sungguh mengkhianati Pakatan rakyat bersama Azmin…

Haji Hadi berucap dalam Muktamar.. kata Haji Hadi.. Wan Azizah tidak layak menjadi MB, Menyokong Wan Azizah hanya menyebabkan dia membawa ahli ahli PAS ke Neraka Jahannam..Pelikkan, satu Dosa besar jika dia menyokong Dr Wan Azizah seorang yang berakhlak lagi berpendidikan, dalam waktu yang sama dia boleh bersama dan menyokong orang seperti Najib dan Zahid..

Ketika kita dalam Pakatan Rakyat dulu cuba membina kerjasama tahaaluf sesama PKR dan DAP, Dalam keadaan Tok Guru Nik Aziz masih hidup.. Dia juga mengkhianati Pakataan rakyat dan berunding dengan UMNO dalam merencana membina sebuah kerajaan Perpaduan dengan UMNO..idea itu ditentang oleh almarhum TG Nik Aziz sendiri,,,

Sebelum PRU 14, Ketika kita sibuk bersama dengan Tun Mahathir untuk menumbangkan Regim UMNO BN dan Najib.. Dia lah secara rahsia, dengan teori King Maker berunding dengan UMNO dan Najib untuk kalahkan PH dengan pertandingan 3 Penjuru…

Malah ketika kita sedang menyelamatkan ekonomi Negara, Dia sekali lagi memainkan watak membantu kelompok perampas kuasa, Perasuah dan regim UMNO BN.. Segala yang dilakukannya demi kuasa..

Apa yang dia keji sebelum PRU 14..selepas itu dia Puji..Apa yang dia janji..lalu dia khianati.. Tun Mahathir sebelum PRU 14 dia hina dan Keji.. Selepas PRU 14 dia puji.. Sebelum ini dia berjanji menyokong kepimpinan Tun Mahathir, Selepas itu dia khianati.. Orang begini, kata katanya tidak boleh dipercayai.. hanya mencari keuntungan Politik peribadi dengan memakai pakaian Agama.. Sebagaimana Hadis Nabi..

يَخْرُجُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ رِجَالٌ يَخْتَلُونَ الدُّنْيَا بِالدِّينِ يَلْبَسُونَ لِلنَّاسِ جُلُودَ الضَّأْنِ مِنْ اللِّينِ أَلْسِنَتُهُمْ..

“Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai ”

Sebagaimana kata Sufyan Al Tsauri.. Tidak sifat zuhud itu hanya melihat cara berpakaian, dan makan minum.. Tetapi bila menyentuh soal Kuasa..

Kalau nak lihat Insan yang Ikhlas dengan Perjuangan.. Atau Meninggalkan gelaran Dunia..Lihatlah kepada Tokoh seperti Almsrhum TG Nik Aziz dan Ustaz fadzil Noor.. mereka ini tidak pernah menceritakan kesusahan diri sendiri.. tetapi hidupnya sederhana.. tidak impikan kehidupan mewah..

Mereka tidak pernah mengimpikan atau menceritakan kezuhudan diri..tetapi tak punya harta Dunia,deretan kereta mewah atau Nombor Plate Mewah… Tapi hidup dengan sederhana.. Mereka tidak bercerita tentang ujian dan godaan wanita.. tetapi isteri mereka itu tetap seorang…

mereka Berjalan ke Parlimen, Ke majlis dan ceramah tidak pernah dipakaikan pakaian kebesaran..Jubah Labuh melambangkan status dan kemuliaan diri.. ditandu..Diarak. diangkat dan dipuja dalam majlis rasmi.. Diiringi Bodyguard dan juru iring seperti Presiden Hari ini..

Mereka tidak pernah impikan kuasa, Jawatan Ulama Dunia dan gelaran Istana.. Melainkan menyerahkan amanah kepada yang hak… malah mencalonkan nama lain yang layak untuk memimpin Negara.. Itu sebabnya Allah berikan kemuliaan kepada mereka..

Tapi kalau dalam hidup kita.. Nak tunjuk Zuhud..bicara zuhud.. tunjukkan lantai rumah penuh dengan anai anai..tetapi berkenderaan Mewah.. Menggunakan No pendaftaran Mewah.. apalagi Beristeri ramai.. jika hidup Ingin dan dambakan pujian dan sanjungan..itu bukan lah gambaran Zuhud..

Lebih mulia jadi Nelayan dari menjadi seorang Ulama..Sekurang kurangnya..Kalau jadi nelayan, Segala kemungkaran dan maksiat yg dilakukan sang Nelayan.. ia tidak mencemarkan nama baik Islam dan Nabi.. berbeza dengan Ulama..

Itu sebabnya Dalam Hadis Nabi yang lain, Nabi telah sampaikan kebimbangan akan datangnya suatu zaman yang lebih ditakuti Nabi dari dajjal..

من غير الدجال أخوف عليكم من الدجال

“Sesungguhnya aku lebih takut padamu, melebihi dajjal…

Bila ditanya siapa kah mereka, jawab Nabi..

من الأئمة المضلين..

Imam imam ( pemimpin ) yg menyesatkan..

🙂

AMBB

KERAJAAN PINTU BELAKANG HILANG HALUAN DAN EKONOMI MALAYSIA NAZAK.

1 TIKAM BELAKANG

1 busuk

1 TIPU1 TURUN 50 MATA

1 TURUN SEMBURIT

KENYATAAN MEDIA: KABINET BARU

1.Kabinet yang dibentuk Tan Sri Muhyiddin Yassin ini adalah Kabinet Kerajaan Pintu Belakang. Ianya sebuah kerajaan yang menafikan pilihan rakyat secara tidak berakhlak dan tidak bermoral. Rakyat telah memilih kerajaan PH.

2. Kesahihan jumlah Ahli Parlimen yang menyokong kerajaan ini masih dipertikai. Oleh itu kesahihan kerajaan dari segi undang-undang tetap diragui. Ianya perlu diuji di Parlimen melalui usul undi tidak percaya dengan kadar seberapa segera.

3. Barisan Kabinet yang dibentuk jelas bertujuan memuaskan kehendak parti-parti yang menyertai usaha pakatan ini dengan diwujudkan jumlah Menteri dan Timbalan Menteri yang ramai. Terdapat 70 jawatan termasuk PM berbanding hanya 55 di bawah kerajaan Pakatan Harapan dahulu. Ianya Kabinet di mana semua mendapat habuannya.

4. Kabinet ini juga tiada hala-tuju dan dasar yang jelas yang ingin diperjuangkan, selain untuk menjatuhkan PH dan menjadi kerajaan. Tiada apa-apa manifesto yang memandu kabinet ini.

5. Kerajaan yang ditubuhkan ini akan menjadi kerajaan yang diperalat kleptokrat dan pengkhianat. Ia akan merongkai kembali apa sahaja kebaikan yang telah dilaksanakan PH sebelum ini.

6. Komposisi Kabinet ini juga tidak langsung membayangkan komposisi kaum di Malaysia. Ini adalah kerana ianya terdiri dari golongan pengkhianat dan kleptokrat yang berkerjasama untuk kepentingan masing-masing.

KHALID ABD SAMAD
Pengarah Komunikasi AMANAH
Pada 9 Mac 2020

PEMIMPIN UMNO-PAS TIADA KUALITI

1 BALAK1 AGAMA

1 KENA TIPU

TIADA KUALITI PEMIMPIN UMNO-PAS

Sungguh kesian dan malang apabila melihat PM ke-8 masih mencari calon terbaik untuk beliau mengisi jawatan TPM dan barisan kabinetnya.

Lebih malang kerajaan Pakatan Nasional ini juga tidak disukai oleh majoriti pemimpin dunia akibat cara pembentukannya. Cuma Singapura dan Indonesia sahaja yang mengucapkan tahniah daripada 193 negara keanggotaan di bawah PBB.

Sungguh malang…!

Kesusahan PM TSMY dalam mencari barisan kepemimpin terbaik dan berintegriti di kalangan pemimpin UMNO-PAS sudah pun riuh satu dunia.

UMNO yang difitnah Kafir dan sekarang sudah pun dilabel sebagai parti Kleptokrasi oleh satu dunia, dengan kebanyakaan pemimpin UMNO mempunyai siri nombor giliran untuk dipanggil dibicarakan di Mahkamah.

Manakala PAS yang pernah dituduh oleh UMNO, sebagai parti ajaran SESAT amat terhad tokoh pentadbiran dan kenegaraan yang ada. Kebanyakkan ustaznya dari kalangan yang tidak mempunyai pengalaman pentadbiran, ekonomi dan kenegaraan. Lihat sahaja, Kelantan apa yang terjadi dengan isu air bersih semenjak dari tahun 1990 lagi tidak mampu difikirkan solusinya oleh PAS.

Malah ketika banjir besar melanda Kelantan pada tahun 2014, MB PAS sendiri berkurung di dalam rumah kerana takut meredah banjir. Sektor pelancongan makin malap dan merudum jatuh, akibat dasar Munafik PAS yang tidak mesra pelancong asing. Sehinggakan Hotel berjenama antarabangsa 6 bintang iaitu Rennaisance Kota Bharu pun ditutup. DASAR PAS seperti pengasingan kolam renang, tiada pawagam, tidak dibenarkan penjualan arak kepada pelancong asing serta tiada insentif pelancongan dari kerajaan negeri adalah penyebabnya.

Di bawah pentadbiran UMNO dahulunya di Kelantan, anak syarikat PKINK mencatatkah keuntungan yang besar jutaan ringgit namun bila PAS menjadi kerajaan negeri, anak-anak syarikat PKINK di bawah PAS telah bungkus akibat tiada pengalaman pentadbiran yang baik.

Malang lagi, pada tahun 2018 Kelantan telah diisytiharkan antara negeri termiskin di Malaysia (Razi Jiddin).

Itulah dilema paling besar yang dihadapi oleh TSMY.

Hendak dilantik Pak Wan dan Rina pun TSMY serba salah. Setakat bagi idea ‘basikal terbang’ jer boleh laa… Kan dengan kerajaan PN terbang… hehehe…

MCA pula lagi hebat… Walau pun cuma ada 2 ahli Parlimen sahaja tetapi mereka telah meminta hantaran yang tinggi… kikikik… Terkejut den, MCA minta hantaran 2 dalam 1. Amboi… Amboi… Antara parti yang paling sedikit kerusi di Parlimen ada hati minta hantaran tinggi ekk… ish… ish…

Apa pula kata GPS, GPS telah memberikan amaran awal kepada PAS supaya jangan meminta perkara yang bukan-bukan termasuk Hudud, kerana GPS adalah pemegang kunci kepada kerajaan PN. Akibat teguran tersebut Hadi terpaksa berkata terserah kepada TSMY sebagai Perdana Menteri untuk melantik sesiapa sahaja menjadi Timbalannya malah Hadi sanggup untuk menjadi nelayan jika diarahkan sebegitu.

Belum lagi permintaan jawatan dari kalangan parti kem Azmin, MIC, PBRS dan STAR.

Ditambah lagi UMNO telah pun memberikan syarat kepada PAS untuk diberikan jawatan Exco Negeri kepada pemimpin UMNO. Sebaliknya; PAS pula telah memberi amaran balas kepada UMNO supaya tidak mencampuri urusan PAS di Kelantan dan Terengganu.

Dilema TSMY bertambah lagi apabila melihat orang-orang kuat yang menyokongnya dalam Bersatu di negeri Melaka dan Perak telah secara terangan ditipu oleh pihak UMNO. Cuma tinggal Bersatu Kedah sahaja yang tidak menyokong TSMY…

Kini… TSMY terpaksa mencari pemimpin daripada kalangan pemimpin PH pula sebagai barisan Menteri kabinetnya sambil cuba memancing mereka untuk meninggalkan Pakatan Harapan. Namun apa yang terjadi pemimpin Amanah pula telah menjemput TSMY untuk kembali semula kepada Pakatan Harapan.

Perebutan jawatan TPM dan Menteri Kanan di dalam PN amat memeningkan kepala TSMY. Harus diingat TSMY pernah menghidap kanser. Pesakit yang mempunyai sejarah menghidap kanser tidak boleh berpanjangan dalam keadaan stress.

Sepatutnya TSMY harus banyak berehat…
😁😁😁😁

Tinta Merah.
07hb Mac 2020
– Kota Bharu.

Kisah Sang Hipokrit

1 VIRUS AZMIN1 HALAL

Kisah Sang Hipokrit

Dulu dijerit.. Puak semburit
Kini terpalit.. Tidakkah perit.?

Dulu diterjah.. Perogol amah
Kini sekawah.. Tidakkah dikisah?

Dulu diserang.. Sikereta terbang
Kini sekandang.. Tidakkah bangang.?

Dulu dilatu.. Sisijil palsu
Kini sekelambu.. Tidakkah Malu.?

Dulu dicaci.. Mufti DAP
Kini Menteri.. Tidakkah disuci?

Dulu dinafi.. Mahu berUG
Kini terpatri.. Tidakkah dibenci?

Dulu melompat .. Dikata khianat
Ketua dijawat.. Tidakkah dijilat.?

Politik negara..Caca marba
Mandat jelata..Bagai tiada
Kalah juga.. Menjadi juara
Pengkhianat bisa..Menaiki takhta
Rakyat ketawa..

KAH KAH KAH
sepai malaya

C&P.