Rasulullah SAW Melarang Menjadikan Masjid Sebagai Pasar Perniagaan – Peringatan Kepada Golongan Rasis Di Malaysia.

1 HARAM NIAGA DI MASJID

HARAM JUAL DI MASJID

Kempen Jualan BMF Tetap Dijalankan Di Masjid Setiap Jumaat Di Perak

Kempen Buy Musl1m F1rst atau B.MF dirancakkan lagi dengan Pelancaran #B.MF Peringkat Masjid Negeri Perak hari ini. Menerusi program itu, para peniaga Islam berpeluang menjual produk keluaran Muslim di masjid-masjid di seluruh negeri pada setiap hari Jumaat.

Kempen #B.MF Peringkat Masjid Negeri Perak digerakkan oleh sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Pembela Um.mah (UM.MAH) Perak. Pengerusinya, Khalil Idham Lim Abdullah berkata, #B.MF Peringkat Masjid Negeri Perak dilancarkan untuk merancakkan lagi kempen B.MF.

Menurutnya, berjual beli di masjid pada hari Jumaat sudah menjadi budaya dan sudah wujud di banyak tempat. “Pada hari Jumaat, orang Islam akan datang ke masjid untuk solat Jumaat dan mereka akan beli produk-produk Muslim.

“Hari ini kita buat gimik pelancaran peringkat negeri dan selepas ini kita akan bergerak untuk satu masjid satu daerah. Kita juga akan gerakkan kempen ini ke semua masjid,” katanya. Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas majlis pelancaran kempen tersebut di Masjid An Nur, Batu 8, Ulu Kinta dekat sini hari ini. Turut hadir Pesuruhjaya Pas Perak, Razman Zakaria.

Bukti Jelas Puteri Umno Menyokong Gerakan Pengganas

Image may contain: 8 people, people smiling

DUA PENANDA ARAS YANG WAJIB ANDA KETAHUI

1 PENANDA ARAS1 TUN SAYANG1 A CERDIK1 MUJAHID1 PUNCA ISLAM DIHINA1 MUFTI1 AAA RASUAH1 AAA RASUAH 21 PENYATUAN PEROMPAK1 API PERKAUMAN DI BUMI KELANTAN3 AHZAB

1 A TERANCAM

Penyatuan Ummah Adalah Sumbang Mahram – Hadi

1 PENYATUAN PEROMPAK

1 API PERKAUMAN DI BUMI KELANTAN1 MUFTI1 AAA RASUAH1 AAA RASUAH 21 PUNCA ISLAM DIHINA1 TUN SAYANG1 A CERDIK1 MUJAHID1 A TERANCAM

https://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/src-international-lima-saksi-meninggal-dunia-sejak-siasatan-bermula-1.952495

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/piagam-perpaduan-ummah-umnopas/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/kelantan-pada-zahir-dibawah-pemerintahan-ulamak-tetapi-pada-hakikat-kaum-cina-menguasai-ekonomi-negeri-kelantan/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/isu-jawi-pas-menjadi-khadam-mca/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/geng-musang-berbulu-ayam-di-bumi-malaysia/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/pas-cabar-paderi-kristian-sertai-politik-pilih-parti-tanding-pru/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/apabila-parti-umno-dan-pas-terancam-maka-fitnah-bermula/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/bila-sprm-nak-tangkap-rosmah/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/lhdn-saman-ku-nan-tuntut-bayar-cukai-pendapatan-rm57-17-juta-2/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/ikhwan-global-adalah-al-arqam-berwajah-baru/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/05/jpa-nafi-akan-hentikan-bayaran-pencen/

Rakyat Kelantan Sejak Turun Temurun Menggunakan Produk Thailand Yang Murah Dan Mudah Didapati Di Negeri Kelantan Tanpa Ada Tanda Halal Jakim, Bermula Dari Beras, Buah-Buhan, Sayuran, Pinggan Mangkuk, Pakaian Dan Sebagainya. Semua Produk Thailand Yang Bukan Keluaran Orang Islam. Penduduk Islam Melayu Patani Juga ( Saudara Mara TMB Kelantan Nik Amar ) Sudah Hidup Turun Temurun Dan Telah Menjadi Sebati Dengan Darah Daging Mereka  Menggunakan Produk Thailand Yang Dihasilkan Di Bangkok Dan Sebagainya.

Penyatuan Ummah ; Baru Gendang Perang DiPalu, Panglima Sudah Cabut Lari

1 MUFTI1 AAA RASUAH1 AAA RASUAH 21 A CERDIK1 TUN SAYANG1 A TERANCAM1 Najib Munafik1 Hadi Mohon Bantuan Cina.1 PAS IDAK CERDIKGENG LAWYER BURUK KELANTAN

Penyatuan Ummah ; Baru Gendang Perang DiPalu, Panglima Sudah Cabut Lari

Tiada siapa yang paling suka menjual istilah melainkan PAS. Dari slogan istiqamah sampai kemenangan yang sekarang sudah hilang macam mana tersungkur nya RUU355 di kaki UMNO, sekarang ini tunggang pula istilah Islam memimpin. Apa yang Islam pun tak tahu, negeri PAS, GLC banyak yang bungkus, kerajaan negeri banyak kalah saman sebab tak reti draft kontrak, hutan galak di tebang dan diberi konsensi pada taukeh balak cina, lepas tu menagih royalti minyak yang selama ini di zalimi oleh isteri baharu mereka; UMNO.

31 Ogos dulu Tim Pres UMNO, Mat Hasan kata tema penyatuan ummah akan di tukar jadi penyatuan nasional. Nasib baik la dalam ramai-ramai pemimpin UMPAS, Tok Mat ini masih waras. Dalam PAS tak payah la nak cerita, sembang penuh teknokrat, data analytics pun tak ada, data saintis lagi la jauh panggang dari api. Macam mana pusat kajian PAS Pusat boleh kata boleh perintah Malaysia kalau hanya bertanding 158 kerusi parlimen. Dengarnya ketua Pusat Penyelidikan tu adalah seorang doktor, tapi kalau hasil kajian pun kelaut, macam mana dia boleh dapat doktor falsafah. Tapi nak hairan apa, kalau dewan ulama pun semua takut berdebat; tapi masih tak malu dan mahu di sanjung sebagai ulama.

Yang ada pensyarah sains politik yang serba tahu tapi boleh buat artikel akedemik berdasarkan tajuk tabloid, bila kena report dia pula tuduh orang dengki dengan artikel yang tiada kualiti dari dia. Dalam mana-mana negara berbilang kaum, kalau hendak harap undi dari satu golongan sahaja memang mustahil untuk menang pilihraya. Bila kempen penuh dengan kebencian, yang ada mungkin akan dapat penyokong dari golongan minda yang terkepung; ultra right wing. Tulah result PRU14, yang sokong UMPAS hanyalah dari kawasan kampung dan luar bandar. Kalau kadar peneterasi internet jadi tinggi kebarangkalian untuk mereka menipu pengundi akan jadi lebih kurang.

Apa yang lebih Islamik nya gabungan UMPAS? PAS PRU14 dulu pun tak ada letak hudud dalam manisfesto; kenapa? Kerana mereka takut orang kafir tidak mahu undi mereka. Dulu lepas PRU13 bukan main lagi mereka sibuk nak bentang RUU355, dan ia di jadikan alasan nak berpisah dengan DAP , sebab DAP tolak hudud. Bila mereka bertanding sendiri, hudud ke laut, RUU355 pun ke jirat. Kalau ditanya penyokong mereka, 110% mereka tak boleh jawap mana Islamnya gabungan UMPAS; selain dari nama. Perumpamaan mereka ini macam laki yang bini baharu mati,tapi dah siap nak kawin dengan skandal waktu isteri menderita sakit. Kut iya pun bagi lah kes DS Najib Razak settle di mahkamah baru lah nak berpadu ke, ini tidak, Dalam court ditunjukkan macam mana Najib cuba jual kedaulatan negara kita pada China ( ironis) sebab nak suruh mereka settlekan hutang 1MDB. Lepas itu ulama PAS jadi benteng penyamun Najib dengan suruh ada 4 orang saksi kalau nak dakwa Najib.

Dulu taawun, tahaluf, mutaghayyirat, semuanya penjenamaan untuk menghalalkan hubungan yang batil atas dasar yang ghulu’. Ahli pula di ajar agar taat dengan arahan pimpinan, agaknya kalau di suruh ahli jual harga diri pun; mungkin 50% dari mereka akan patuh, sebab mereka ingat itu arahan dari Allah. Bila nanti kalau MIC dan MCA masuk dalam perpaduan Nasional ( lepas di tukar dari perpaduan ummah); berani kah UMPAS bawa hudud dalam manisfesto pilihanraya 15, atau hudud sekadar reteorik pilihraya dan hanya akan di canang jika ada kepentingan politik?

Mohd Mukhlis Mohd Shariff

PEMIMPIN PAS SEBAR KEBENCIAN

31 OGOS 20191 ISLAM TERANCAM1 PAS IDAK CERDIKGENG LAWYER BURUK KELANTAN2 SOKONG PEROMPAK2 SRC 1MDB3 AHZAB11 tindakan zalim najib

PEMIMPIN PAS SEBAR KEBENCIAN

Awat hang suka kata macam² dekat pemimpin Pas?

Sebab pemimpin Pas buat benda yg kacau ketenteraman awam. Bukan hari ini, tapi semenjak dulu, Pas memang suka buat kacau dan sebar kebencian.

Pemimpin Pas nak kritik, nak buat demo, nak pakai t-shirt pink, nak takbir kuat, silakan. Tapi jangan buat benda yang ganggu ketenteraman awam, gugat keharmonian hubungan antara warga.

Apa yang pemimpin Pas dah buat? Banyak. Contohnya, pemimpin Pas gunakan mimbar masjid utk sebarkan kebencian antara sesama jemaah melalui khutbah Jumaat.

Sepatutnya khutbah Jumaat, dengan masa sekitar 20 minit diguna utk beri pencerahan tentang perkara musykil, memotivasikan orang ramai taat kepada Allah, bekerja lebih kuat dan sebagainya.

Tapi pemimpin Pas guna mimbar untuk semai kebencian, fitnah, sebar maklumat salah, laga-lagakan jemaah. Dengan lantang sekali, pemimpin Pas guna mimbar untuk labelkan orang itu dan ini Firaun.

Kerajaan beri peluang pemimpin Pas guna mimbar untuk sebarkan kebaikan, pemimpin Pas guna untuk buat fitnah. Memang sedaplah nak mengata orang atas mimbar, sebab makmum tak jawab.

Kalau depa dihalang berkhutbah atau berkuliah, mulalah depa kata, kerajaan zalim, halang dakwah, sekat Islam, Islam dihina dan macam² lagi.

Padahal, pemimpin Pas yang mulakan kekacauan dan kekecohan. Nak kritik, kecam, hentam, boleh, tapi bukan melalui mimbar masjid hari Jumaat. Itu mengganggu ketenteraman awam.

Jangan guna mimbar Jumaat untuk sebar kebencian. Ajaklah makmum kepada hidup bersama secara aman. Mentang²lah makmum diam, tak lawan balik, sedap saja mulut hangpa buat fitnah.

Tengok gaya bukan main. Pakai serban, pakai jubah, dipanggil tuan guru, berkuliah sana-sini, tapi mulut penuh kebencian yang dihambur di atas mimbar Jumaat.

Pemimpin Pas kena berhenti sebar kebencian dan pergunakan agama untuk sebar kebencian. Nak berpolitik silakan. Tapi bukan dengan fitnah dan sebar kebencian. C&P

PAS SUKA MANUPULASI AGAMA DEMI KEPENTINGAN POLITIK

2 WAJIB BOHONG2 UMNOPAS TERANCAM2 SOKONG PEROMPAK2 umno tersepit2 UMNO TIPU PAS

PAS SUKA MANUPULASI AGAMA DEMI KEPENTINGAN POLITIK

Matlamat PAS yang menyifatkan tindakan menjatuhkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) perkara wajib dilakukan adalah bermotif memanipulasi Islam demi kepentingan politik semata-mata.
Kenyataan itu dibuat berdasarkan perjuangan Pas selama menjadi pembangkang sejak lebih 60 tahun lalu.
PAS kononnya kononnya berjuang berlandaskan Islam hanya sekadar wadah, tidak bermakna parti itu sewenang-wenang boleh jatuhkan hukum wajib atau haram ke atas parti politik politik lain
Kenyataan yang bersifat provokasi seringkali diulang PAS terhadap mana-mana kerajaan memerintah bagi mencapai matlamat menjatuhkan kerajaan sedia ada.
Ketua Dewan Ulama PAS, Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh sebelum ini berkata menjatuhkan kerajaan sedia ada di bawah pemerintahan PH adalah perkara wajib dilakukan.
PAS memang suka memberi tekanan kepada mana-mana parti dengan mengeluarkan kenyataan kononnya berlandaskan hukum dan agama.
PAS memang suka kaitkan agama dengan perjuangan mereka yang tidak sepatut dilakukan. Perjuangan PAS sejak dulu hanya mahu mendapatkan kuasa dan menggunakan agama kononnya berpolitik secara Islam tetapi tidak menggambarkan erti perjuangan sebenar.
Ini membuatkan rakyat keliru dengan pegangan Pas. Sekarang pula bekerjasama dengan UMNO, kerana merasakan mereka boleh jatuhkan PH pada PRU-15 nanti.
Umno pula terdesak dan untuk berkuasa semula terpaksa berbaik dengan PAS walaupun parti itu dulu dituduh kafir.
Sekiranya PAS berjuang berlandaskan agama, parti itu perlu mengubah cara sedia ada daripada sering membangkang kepada memberi input atau dorongan kepada PH untuk memperbaiki persepsi rakyat serta memulihkan segala kesilapan yang dilakukan kerajaan terdahulu.
Tindakan PAS itu hanya sekadar menimbulkan agenda dan matlamat sedangkan parti itu sejak dulu gagal menjatuhkan parti pilihan rakyat.
PAS sudah terlalu lama jadi pembangkang, jadi agenda mereka tetap sama untuk menjatuhkan parti memerintah dengan menghasut rakyat.
PAS anggap kerjasama dengan UMNO akan kuat untuk menentang PH, namun tidak semudah yang dijangka.
Pentadbiran PH kini sedang berusaha menunaikan setiap janji dalam manifesto PRU14 untuk tidak mensia-siakan pilihan yang dibuat rakyat.
Kepimpinan PH tidak gentar dengan kenyataan berunsur provokasi pembangkang sebaliknya mengambil pengalaman sebagai panduan bagi memahami aspirasi rakyat

Kenyataan Tan Sri Annuar Musa Berkaitan Akhbar Utusan Malaysia

2 BILA NAJIB DIPENJARA

KENYATAAN MEDIA S/U AGUNG UMNO. BERKAITAN UTUSAN

UMNO telah menjual sahamnya dalam UTUSAN

1. Sejak Februari 2019, UMNO telah menjual sahamnya kepada syarikat swasta.

2. UMNO tidak lagi mempunyai sebarang kuasa dalam pengurusan baharu syarikat Utusan. Begitu juga UMNO tidak campur tangan dalam hal-ehwal editorial akhbar tersebut.

3. UMNO amat bersimpati terhadap nasib bekas kakitangan yang mengambil Skim Pemisahan Sukarela (VSS) dan kakitangan yang ada sekarang. Namun pada waktu sama, UMNO tidak mempunyai kemampuan untuk membantu kewangan Utusan yang berada dalam keadaan kritikal, dimana akuan UMNO telah di bekukan.

4. Walaubagaimanapun, UMNO telah membantu atas dasar simpati dan kemanusiaan kepada kakitangan yang terlibat.

5. Dengan penuh rasa simpati dan tanggungjawab, UMNO menyerahkan kepada pengurusan baharu untuk mengambil tindakan selanjutnya.

6. Masalah Utusan adalah masalah pengurusan serta perniagaan dan tidak harus dipolitikkan sama sekali.

Terima Kasih

Tan Sri Annuar Musa
Setiausaha Agung
UMNO Msia
20/8/19

c&p

Zakir Naik cuba main ‘politik kaum’, langgar syarat PR : PM

Status PR tidak layak mengundi dan tidak boleh melibatkan diri dalam bidang politik negara Malaysia tetapi Pas Kelantan telah memerangkap Dr Zakir Naik dengan politik umnopas yang Rasis dan mengherek Dr Zakir Naik ke dalam kancah politik secara langsung.

Perdana Mentei Dr Mahathir Mohamad berkata Zakir Naik cuba bermain ‘politik kaum’ susulan kenyataan terkini pendakwah kontroversi itu mengenai orang Cina dan penganut Hindu rakyat Malaysia.

Dr Mahathir berkata kerajaan tidak kisah sekiranya Zakir sekadar memberikan ceramah agama semata-mata.

“Jelas Zakir mahu terlibat dalam politik perkauman di Malaysia.

“Pertama, saya tidak tahu siapa yang memberikan beliau taraf Pemastautin Tetap (PR). Tetapi untuk menjadi penduduk tetap kamu tidak boleh terlibat dalam politik.

Iklan

“Kamu boleh berdakwah dan menyampaikan ceramak agama tetapi beliau (Zakir) tidak berbuat demikian. Beliau bercakap mengenai menghantar (orang Cina warga negara Malaysia) ke China… itu (tindakan) politik.

“Sekiranya kamu mahu bercakap mengenai agama, teruskan, itu adalah dibenarkan, kami tidak mahu menghentikannya daripada hal itu,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Kongres Statistik Dunia ISI ke-62 di Kuala Lumpur hari ini.

Mahathir berkata malahan dirinya sendiri tidak pernah meminta orang lain untuk “pulang”.

“Kami sangat berhati-hati mengenai bagaimana kami mengatakan perkara yang sensitif terhadap masyarakat yang berlainan di negara ini,” katanya.

Beliau menegaskan bahawa apa-apa tindakan yang diambil terhadap Zakir akan berlandaskan undang-undang.

Kerana itu, saya fikir polis perlu menyiasat sama ada dia menimbulkan pergolakan perkauman .. sudah tentu dia.

“Sekarang dia ‘meniupkan’ perasaan perkauman. Ini tidak bagus.

“Kerana itulah saya fikir polis perlu menyiasat sekiranya beliau telah menyebabkan rasa tidak tenteram perkauman… tentulah beliau berbuat begitu.

“Jadi, apa tindakan yang akan kami ambil akan mengikut undang-undang,” katanya.

Zakir membuat kenyataan kontroversi itu pada suatu majlis di Kelantan pada 8 Ogos lalu ketika bercakap mengenai penyebaran Islam yang aman di kepulauan Melayu.

Ketika mengulas pertuduhannya di India, Zakir telah berkata rakyat Malaysia beragama Hindu lebih menyokong kerajaan India berbanding Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Beliau juga telah membuat beberapa kenyataan mengenai orang Cina Malaysia memanggilnya sebagai “tetamu lama” .

Untuk rekod, Zakir menafikan semua tuduhan terhadapnya dan mendakwa kenyataannya mengenai orang cina dan India rakyat Malaysia telah dipetik di luar konteks ucapannya.

Polis telah mengambil kenyataan Zakir dan dijangka akan terus menyoal siasatnya di Bukit Aman esok selepas lebih daripada 100 laporan polis difailkan terhadapnya.

Sebelum ini, Putrajaya enggan menghantar pulang pendakwah itu walaupun terdapat permintaan ekstradisi dari India, berkata Zakir mungkin tidak menerima perbicaraan yang adil di sana.

Menteri Dalam Negeri, Muhyiddin Yassin juga berkata Zakit tiada dalam senarai notis merah Interpol dan bukan disyaki pengganas dalam senarai di bawah Resolusi Majlis Keselamatan Negara.

Mahathir juga telah memaklumkan Malaysia akan mengalu-alukan jika terdapat negara lain yang mahu menerima Zakir.

https://www.malaysiakini.com/news/488477?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&fbclid=IwAR1REY2cRflb0DA3ruO7FCVD98KRQlKvnVl_SpqOcL62zDc0Z3xIBwUnXsw

Umnopas kini menjadi racun amat berbisa kepada rakyat Malaysia Berbilang Bangsa Dan Agama Kerana Umnopas Semakin Rasis.

Image may contain: text

Akibat racun perkauman UMNO. Jom, bangkit kita perbetulkan kesilapan!

Jauhi Umnopas yang suka melaga-lagakan manusia dengan membangkitkan isu perkauman dan menyalakan api peperangan diantara agama. Kini Umnopas amat aktif menyebarkan fitnah dalam negara Malaysia. Umat Islam dan Rakyat Malaysia akan hidup maju dan harmoni jika umnopas dapat dihapuskan dengan segera dari bumi Malaysia.

Sila layari

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/?s=fitnah+jahat+umnopas

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/?s=fitnah+jahat+umnopas+terhadap+kerajaan+ph

untuk melihat betapa dahsyat dan buruknya wajah sebenar umnopas serta betapa busuknya hati orang-orang umnopas dalam menyebarkan fitnah.

 

365 KEJAYAAN CEMERLANG KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

 

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/07/08/365-kejayaan-cemerlang-kerajaan-pakatan-harapan/

9 Mei Berakhirnya 72 Peristiwa Hitam Ciptaan Najib

 

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/05/10/9-mei-berakhirnya-72-peristiwa-hitam-ciptaan-najib/

Penyokonh Umnopas Rasis Nazrul Nazari Tidak Sabar lagi Menunggu Peristiwa  13 Mei Berulang Untuk Membunuh Cina Dan India

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/08/13/penyokonh-umnopas-rasis-nazrul-nazari-tidak-sabar-lagi-menunggu-peristiwa-13-mei-berulang-untuk-membunuh-cina-dan-india/