JERAT MAKAN TUAN – najib yang jerat najib

1 2 MAKHLUK ASING

1 46 x BOHONG

JERAT MAKAN TUAN

Pada tahun 2012, pentadbiran Najib sendiri telah membuat pindaan kepada Criminal Procedure Code bagi membolehkan pihak berkuasa memintas, mendengar dan merakam komunikasi.

Selepas pindaan itu, maka kerajaan dibenarkan mengintip perbualan rakyat jika didapati melanggar undang-undang.

Maka hari ini kita dapat dengar konspirasi menutup skandal 1MDB dari pintasan serta rakaman perbualan Najib, Rosmah, Putera Mahkota Dubai, Azeez Rahim, bekas Ketua Pengarah SPRM dan pembesar-pembesar asing.

Kamu sendiri yang pinda undang-undang, dan kamu sendiri yang menjadi subjek kepada undang-undang itu. Inilah yang dinamakan “senjata makan tuan,”

Main2 dgn sumpah laknat…😂

Rakaman audio didakwa konspirasi jenayah tinggi http://www.astroawani.com/videos/show/news/rakaman-audio-didakwa-konspirasi-jenayah-tinggi-1827627

Senarai 19 nama individu yang disebut dalam rakaman konspirasi jenayah peringkat tertinggi – Tahniah Untuk Latheefa Yang Berani Dan Tegas.

3 WAJIB PERCAYA KEPADA NAJIB

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/sayang-awak-perdana-menteri-lakukan-sesuatu-dipercayai-arahan-rosmah-pada-najib-227471

2 HADI ULAMAK PALSU

SEMOGA PDRM BERSAMA SPRM TERUS BERSEMANGAT MEMERANGI PENJENAYAH BERTARAF VVIP YANG TELAH MERUNTUHKAN NEGARA.

JERAT MAKAN TUAN

Pada tahun 2012, pentadbiran Najib sendiri telah membuat pindaan kepada Criminal Procedure Code bagi membolehkan pihak berkuasa memintas, mendengar dan merakam komunikasi.

Selepas pindaan itu, maka kerajaan dibenarkan mengintip perbualan rakyat jika didapati melanggar undang-undang.

Maka hari ini kita dapat dengar konspirasi menutup skandal 1MDB dari pintasan serta rakaman perbualan Najib, Rosmah, Putera Mahkota Dubai, Azeez Rahim, bekas Ketua Pengarah SPRM dan pembesar-pembesar asing.

Kamu sendiri yang pinda undang-undang, dan kamu sendiri yang menjadi subjek kepada undang-undang itu. Inilah yang dinamakan “senjata makan tuan,”

Main2 dgn sumpah laknat…😂

 

19 nama individu yang disebut dalam rakaman konspirasi jenayah peringkat tertinggi
Astro Awani | Diterbitkan pada Januari 08, 2020 12:05 MYT

19 nama individu yang disebut dalam rakaman konspirasi jenayah peringkat tertinggi
Rakaman perbualan antara Najib Razak dan Rosmah Mansor antara yang menjadi tumpuan.

PUTRAJAYA: BERDASARKAN sembilan set rakaman percakapan berdurasi 45 minit seperti yang didedahkan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada Rabu, sekurang-kurangnya 19 nama individu telah dipetik.

Selain bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, Astro AWANI senaraikan nama-nama lain yang muncul dalam perbualan yang didakwa konspirasi jenayah tinggi itu.

1. Tan Sri Dzulkifli Ahmad

2. Datin Seri Rosmah

3. Datuk Seri Najib Razak

4. Tan Sri Abu Kassim

5. Tan Sri Gani Patail

6. Tan Sri Apandi Ali

7. Azeez Rahim

8. Datuk Dr Shamsul Anwar Sulaiman

9. Datuk Suboh Md Yasin

10. Nik Faisal Ariff Kamil

11. Datuk Abdul Aziz Ismail

12. Tan Sri Shukri

13. Sheikh Mohammed bin Zayed Al Nahyan, Putera Mahkota UAE di Abu Dhabi

14. Sheikh Mansour bin Zayed al Nahyan

15. Khaldoon Al-Mubarak, Ketua Eksekutif Mubadala Development Company

16. Khalifa bin Zayed bin Sultan Al Nahyan, Presiden UAE

17. Riza Aziz

18. Amhari Efendi Nazaruddin

19. Azwan (Azwan Bro)

9 rakaman dakwa konspirasi jenayah peringkat tertinggi didedah

SPRM, konspirasi peringkat tertinggi, Najib Razak, Rosmah Mansor

SPRM dedahkan rakaman audio ‘mengejutkan’ tentang dakwaan konspirasi
SPRM dedahkan rakaman audio ‘mengejutkan’ tentang dakwaan konspirasi
9 rakaman dakwa konspirasi jenayah peringkat tertinggi didedah oleh SPRM
9 rakaman dakwa konspirasi jenayah peringkat tertinggi didedah oleh SPRM
Kes SRC: Najib seharusnya berundur – Timbalan Pendakwa Raya
Kes SRC: Najib seharusnya berundur – Timbalan Pendakwa Raya
Pemberian wang terbuka adalah program sedekah di masjid – SPRM Sabah
Pemberian wang terbuka adalah program sedekah di masjid – SPRM Sabah
VIDEO BERKAITAN
Mr.Khaldoon, This is Najib once again – Najib Razak
Mr.Khaldoon, This is Najib once again – Najib Razak

“Dua kekal, kita tambah lagi dua” – Tan Sri Dzulkifli Ahmad
“Dua kekal, kita tambah lagi dua” – Tan Sri Dzulkifli Ahmad

SPRM dedah 9 rakaman audio didakwa konspirasi jenayah tertinggi
SPRM dedah 9 rakaman audio didakwa konspirasi jenayah tertinggi

Perbualan antara bekas Ketua Pesuruhjaya SPRM Dzulkifli Ahmad dan Najib Razak

C&P.

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/sayang-awak-perdana-menteri-lakukan-sesuatu-dipercayai-arahan-rosmah-pada-najib-227471

TAK KENAL JHO LOW TAPI TELEFON JHO LOW BILA BAKI CREDIT CARD TAK CUKUP

1 SAAT MALAYSIA AMAN DAN MAJU

TAK KENAL JHO LOW TAPI TELEFON JHO LOW BILA BAKI CREDIT CARD TAK CUKUP

Sithambaram: Pembelian barang kemas yang anda katakan. Anda bersetuju bahawa transaksi tersebut dan (perbualan) ini menggambarkan apa yang berlaku (pembelian di Itali)?

Najib: Ya.

Sithambaram: Jelas bahawa Jho Low memastikan semua urusan transaksi honoured (dipatuhi), betulkah tuan?

Najib: Ya.

Sithambaram: Dan daripada transaksi dan perbualan ini, Jho Low mengesahkan akaun-akaun terhadap bank itu dengan tujuan memastikan dana yang mencukupi untuk anda menggunakan kad kredit dan mengeluarkan cek, betulkah tuan?

Najib: Ya

Sithambaram: Dan saya katakan kepada anda tuan, bahawa perbualan BBM ini menunjukkan bahawa Jho Low dalam beberapa keadaan berhubungan dengan anda, untuk memastikan kad dan cek dapat beroperasi.

Najib: Pada dasarnya (dengan) Azlin (bekas ketua setiausaha sulit Najib, Azlin Alias).

Sithambaram: Tetapi dalam beberapa kesempatan dengan Jho Low?

Najib: Beberapa kesempatan.

Sithambaram: Beberapa kesempatan dia berhubungan dengan kamu?

Najib: Ya.

C&P.

SAKSI vs BUKTI – HADI DAN NAJIB TERUS MENIPU

3 HADI SYIAH

1 HADI ALTANTUYA

SAKSI vs BUKTI

Baca laporan akhbar, Haji Hadi kata Audio tidak boleh menjadi saksi… Jahil betul Haji Hadi dalam perundangan Islam, Audio memang bukan saksi… Dia adalah Qarinah (Bukti)… Hanya dalam kes melibatkan dosa dan maksiat peribadi seperti Zina, Syahadah penyaksian itu syarat utama… Itu sebab Allah minta datangkan 4 saksi… Jelas dalam firmannya…

Sebelum ni Haji Hadi pun keliru, bila dia kritik Mujahid dalam pandangan dosa peribadi, tak perlu penguatkuasa buat serbuan di kawasan persendirian… Dia Haji hadi kaitkan dengan kes dadah… Benda melibatkan dosa peribadi, berbeza dgn melibatkan kemaslahatan awam… Tak kena perbandingan tu… Jahil…

Bila Qarinah dikemukakan, tuan punya badan boleh nafikan melalui “Iqrar” atau sumpah (Al Yamin), bukan sumpah laknat mcm Najib… Manakala pendakwa boleh bawakan Syahadah (saksi) dan Pendakwaan boleh buktikan melalui Raa’yu al-Khabir (Pendapat dan keterangan Pakar), begitu juga tertuduh…

Semua perkara ini telah dikemukakan oleh pendakwaan seperti dokumen, rekod kewangan (Qarinah), termasuk Syahadah, persaksian pegawai AMMB, KWAP, KWSP hatta SRC dan 1MDB sendiri dalam perbicaraan kes SRC dan 1MDB.. Tak kan Haji Hadi tak tahu…

Cuma pandangan Pakar dari Australia (Raa’yu al-Khabir) belum didatangkan Najib untuk kenal pasti tandatangan dia sendiri… Selalu pakar ni kes forensik, kenal pasti DNA jer… Tapi kali ni lain sikit, Najib nak kenal pasti tandatangan sendiri melalui Pakar…

Dari mula-mula kes 1MDB dulu… PAS melalui Harun Din kononnya dalam Islam perlukan 2 saksi… Sampaikan pendakwaan bawakan lebih 40 saksi pun… Hangpa tak percaya lagi… Terpulang lah…

Susah lah… Kalau hangpa tuduh orang Komunis, alat DAP… Musuh Islam… Dapat dana Israel… Bantuan Amerika… Tak payah bukti… Tak payah saksi… Sedap jer menuduh… Kalau kena kat Najib, ini bukan saksi… Ini bukan keterangan… Inilah Ashabiyah… Sebabkan kecenderungan… Hangpa tuduh, rakan Taawwun, hangpa tabayyun…

Nabi sendiri menggambarkan keadilan dalam pelaksanaan Hudud itu, Nabi juga menisbahkan hukuman itu kepada anaknya sendiri Fatimah… Sebab apa, sebab manusia selalu ada kecenderungan org yg dekat ngan kita… Apa kata Nabi?

لَوْ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ سَرَقَتْ لَقَطَعْتُ يَدَهَا

“Sekiranya Fatimah binti Muhammad mencuri, sesungguhnya aku sendiri yg akan memotong tangannya…”

Ulama kena berlaku adil… Kena pegang kepada disiplin ilmu dan agama… Bukan sebab kecenderungan politik… Itu Ashabiyah namanya… 🙂

Ipohmali

Antara janji janji utama atau manifesto BNNajib selama mana BN memerintah Malaysia

2 DOSA SAHABAT DGN PEROMPAK

Disini terdapat janji manifesto BN selama mana zaman pemerintahan 10 tahun rejim NAJIB kleptokrat memerintah

•Maaf yea kite tolong viralkan manifesto Najip..
•Sebab dulu orang umno x prihatin… Bila PH ambilalih tampuk negara.. Manifesto antara yg terpenting
🤭🤭🤣🤣

Antara janji janji utama Najib selama mana BN memerintah Malaysia. Contohnya:

1. Membina 1 juta rumah mampu milik diseluruh negara. Termasuk sebanyak 500,000 buah rumah PRIMA.
2. Memberi peluang pekerjaan sebanyak 3.3 juta pekerjaan kepada rakyat Malaysia.
3. Mengurangkan kadar tol dalam bandar secara berperingkat-peringkat serta menghapuskan Tol. Berapa banyak tol sudah diturunkan harga?😄🤣
4. Mengurangkan harga kereta murah sehingga 30% daripada harga pasaran.
5. Mengurangkan harga minyak kenderaan mengikut harga pasaran semasa.
6. Menangani Kos Sara Hidup serta mengurangkan harga barang barang keperluan dibandar bandar besar.
7. Memperluaskan bekalan air bersih ke seluruh negara.
8. Mewujudkan 2 juta status rakyat berpendapatan tinggi.
9. Menambah anggota polis sebanyak 4,000 anggota setahun.
10. Menyiapkan Pan Borneo dari Sarawak ke Sabah. ( 2 pakej sahaja berjaya disiapkan ada 23 pakej lagi yang belum bermula )
11. Mewujudkan sekolah satu sessi pengajian sahaja.
12. Mewujudkan program SafeCAM.
13. Menambah keupayaan tempur ATM.
14. Menambah 50,000 kekuatan anggota Simpanan Sukarelawan Polis Diraja Malaysia.( PVR )
15. Dasar 1 Negara 1 Harga termasuk diSabah & Sarawak.
16. Menurunkan kadar WIFI sebanyak 20%.
17. Unjuran kenaikan gaji kakitangan awam sebanyak 3% setahun.😋
18. Mewujudkan WIFI percuma disemua Universiti Awam( UA ) diseluruh negara.
19. Mengurangkan sebanyak 20% harga rumah PRIMA di seluruh negara.
21. Menjadikan Malaysia antara kedudukan “3 tempat” terbaik peringkat dunia dalam bidang pendidikan.🤣🤣🤣
22. Menaikkan pangkat seramai 420,000 guru diseluruh negara.
23. Memberi rumah percuma kepada pekerja estet dan memperbaiki rumah estet.
24. Memperbaiki rumah bagi mereka yang berpendapatan rendah secara percuma diseluruh negara.
25. Menyediakan skim perumahan yang teratur dikawasan setinggan.
26. Membina semula semua projek perumahan awam yang terbengkalai.
27. Membina perumahan awam bagi golongan yang mencari pekerjaan ( rumah bagi penganggur ).
28. Membina kemudahan awam seperti dewan serbaguna, padang futsal, surau, pusat asuhan atau tadika serta fasiliti awam lain disemua tempat diseluruh negara.
29. Membina pusat pusat Kanser diseluruh negara termasuk Sabah & Sarawak.
30. Membina pusat pusat rawatan Jantung di seluruh negara.
31. Membina pusat pusat rawatan Dialisis buah pinggang diseluruh negara.
32. Memberi kad rawatan prihatin percuma kepada rakyat.
33. Mewujudkan Bas Rapid disemua ibu negeri diMalaysia.
34. Memperluaskan sistem pengangkutan awam LRT dan Monorel kesemua di bandar bandar besar.
35. Membina stesen baru bagi bas dan teksi diseluruh bandar dan pekan diMalaysia.
36. Membina stesesn Rel keretapi baru disemua bandar.
37. Melaksanakan aku janji, akuan bersumpah dan integriti termasuk pendedahan harta peribadi untuk semua ahli parlimen dan wakil rakyat.
38. Membina Mahkamah khas Rasuah.
39. Membina 6,300 km jalan bertar disemenanjung serta 2,500 km bertar diSabah dan 2,800 km bertar di Sabah.
40. Menyelesaikan serta membekalkan bekalan air terawat di Kelantan, Selangor dan Wilayah persekutuan.
41. Membina dan melaksanakan Kampung Moden Abad ke-21 diseluruh negara.
42. Akujanji memelihara Hutan dan penanaman semula hutan diseluruh Malaysia.
43. Penjagaan dam pemulihan sungai diseluruh negara.
44. Penguatkuasaan yang ketat kepada pencerobohan dan penerokaan haram.
45. Menyelesaikan isu isu pribumi seperti tanah adat dan lain lain.
46. Mengurangkan cukai individu dan cukai korporat.
47. Menarik Pelaburan bernilai RM1.3 trillion.🤣🤣🤣🤣.
48. Mewartakan semua Tanah Adat. ( contoh kes dikelantan ).

Di zaman Najib, Tol semakin dinaikkan kadar TOL…. kalau ada pun diskaun diberi semasa hari perayaan utama. Nampak sangat selama berpuluh tahun BN memerintah hanya yang diusahakan demi poket masing masing sahaja.

Kepada yang rasa musykil atau sangsi dengan penulisan ini, bolehlah anda klik google janji janji MANIFESTO BN bermula pru- 12, 13 & 14.

Siapa sebenarnya yang kencing bertan-tan ( liter ) sambil berlari terkepit sambil berak berbukit bukit selama berpuluh tahun cuma disembur dengan minyak atar pinjaman Pas sahaja untuk berbau wangi tapi bila dicium tangan masih berbau taik. 😄😄😄😄 Pas kata siapa yang makan Pengat Taik – jawapannya ahli Umno dan Pas.

SAMPAH

C&P.

Menilai putarbelit Najib Razak….

1 JEMAAH SESAT

Menilai putarbelit Najib Razak….

1. Saya sering tulis dalam komen-komen saya supaya tidak ambil bulat-bulat kenyataan ahli politik apatah lagi ahli politik yang terdesak.

2. Sebab itu, adalah amat penting untuk bergantung kepada data dan bukan ikut kata-kata ahli politik.

3. Saya bagi contoh, Najib Razak sering menulis bahawa hutang dibawah kerajaan PH naik dengan banyak, naik sebanyak 120B dan pelbagai lagi.

4. Tapi, benarkah naik 120B? Kenapa 120B? dari mana datangnya 120B? bagaimana jika dibandingkan dengan zaman dia? Apakah bentuk perbandingan? Adakah perbandingan itu adil? dan pelbagai lagi soalan yang boleh dijawab, apabila kita lihat pada data yang sebenar.

5. Saya bagi data-data yang saya petik daripada laporan Bank Negara Malaysia. Anda juga boleh lihat di laman web BNM.

Hutang dan Jaminan kerajaan:

Q2/2018 : 983B
Q2/2019 : 1,072B
Kenaikkan sebanyak RM89B

Pada Q3/2019: RM1,078B
Kenaikan dari Q1/2018 ke Q3/2019 adalah RM95B

Oleh itu dari Q2/2018 (Jun 2018) sehingga Q2/2019 (Jun 2019), kenaikan hutang dan jaminan adalah RM89B

Dan kenaikan dari Q2/2018 (Jun 2018) sehingga Q3/2019 (September 2019), kenaikan hutang dan jaminan adalah RM95B.

Nota 1:
Q1 : Jan – Mac
Q2 : April – Jun
Q3: Jul – Sep
Q4: Oct – Dec

Nota 2:
Angka-angka diatas adalah hutang dan dicampur dengan jaminan kerajaan.

6. Dari mana datangnya RM120B? Mungkin angka 120B ni bila dikira dari Q1/2018…. maksudnya apabila kita campur sekali dengan hutang dan jaminan pada zaman BN sekali.

7. Adakah angka kenaikan RM89B ini teruk seperti yang sering disebut oleh Najib?

8. Mari kita lihat kenaikan hutang dan jaminan kerajaan pada zaman BN pula. Lihat data-data ini:

Q1/2017 : RM862B
Q1/2018 : RM956B

Kenaikan sebanyak RM94B !!!.

9. Sekarang anda bandingkan kenaikan hutang dan jaminan pada zaman PH iaitu RM89B dengan kenaikan pada zaman BN iaitu RM94B. Mana lebih tinggi?

10. Satu perkara lagi, ada sesetengah pihak menggunakan data yang berbeza untuk membandingkan hutang antara BN dan PH. Ini adalah salah.

11. Sebagai contoh, sesetengah pihak mengatakan secara purata kenaikan hutang pada zaman Najib adalah lebih kurang RM45B setahun. Lepas tu bagitau pulak zaman PH naik hutang sebanyak RM120B….fuhhh nampak teruk sangat….

12. Tapi, sebenarnya, kenaikan purata 45B setahun pada zaman BN itu belum lagi masuk jaminan kerajaan, sebaliknya data yang kononya 120B (kalau dikira dari Q1/2018 iaitu dari zaman BN) itu adalah dengan jaminan kerajaan.

13. Saya berikan balik contoh kenaikan hutang dan jaminan kerajaan pada zaman BN yang saya tulis diatas dengan pecahannya sekali (dari Q1/2017 – Q1/2018):

Q1/2017 : Hutang (RM665B) + Jaminan (RM197B) = RM862B
Q1/2018 : Hutang (RM705B) + Jaminan (251B) = RM956B

Kenaikan jaminan kerajaan dari Q1/2017 – Q1/2018 adalah:
251B – 197B = RM54B !!!

14. Kenaikan jaminan kerajaan pada zaman BN (2017/2018) adalah sebanyak RM54B !!! dan kenaikan hutang pada tempoh yang sama adalah RM40B menjadikan total kenaikan sebanyak RM94B.

15. Disini juga kita boleh lihat bagaimana dizaman kerajaan Najib tanggungan jaminan kerajaan naik dengan begitu tinggi.

16. Disini kita lihat, mungkin diantara sebab Najib lebih banyak buat hutang melalui jaminan kerajaan adalah kerana dia tidak mahu ratio hutang dengan gdp menjadi terlalu tinggi. Ini adalah kerana hutang melalui jaminan kerajaan tidak dikira sebagai official debt. Hanya hutang secara langsung sahaja yang dikira sebagai official debt dan digunakan untuk mengira debt to gdp ratio.

17. Bagaimana pula jaminan kerajaan dizaman PH?

18. Kerajaan PH pula lebih kepada ketelusan dan mahu menceritakan gambaran sebenar hutang negara. Mari kita lihat jaminan kerajaan di zaman PH.

19. Perhatikan data-data jaminan kerajaan di zaman PH. Saya berikan data hutang dan jaminan kerajaan dari Q2/2018 – Q2/2019:

Q2/2018 : Hutang (RM725B) + Jaminan (RM258B) = RM983B
Q2/2019 : Hutang (RM799B) + Jaminan (RM274B) = RM1,073B

Kenaikan jaminan kerajaan adalah:
RM274B – RM258B = RM16B sahaja!!!

dan kalau kita lihat jaminan kerajaan pada Q3/2019 adalah RM273B. Iaitu jaminan kerajaan pada Q3/2019 turun sebanyak RM1B berbanding Q2/2019!!!

20. Jelas disini, dibawah kerajaan PH, tanggungan melalui jaminan kerajaan adalah tidak tinggi berbanding hutang secara langsung. Hutang secara langsung adalah lebih tinggi berbanding jaminan. Ini selari dengan dasar kerajaan PH iaitu hendak memberikan gambaran sebenar hutang negara.

21. Saya serahkan kepada pembaca untuk melihat data-data ini dan nilaikan putarbelit yang cuba dibuat oleh Najib Razak.

22. Sekali lagi saya ulang, kita sebagai rakyat yang bukan ahli politik dan tiada kepentingan politik, perlu selalu berfikir dan buat analisa berdasarkan data dan jangan ambil dan percaya kata-kata ahli politik terutamanya mereka yang terdesak.

Nota:
Data-data diatas dipetik dari Bank Negara Malaysia dari pautan berikut:

http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=statistic_nsdp&uc=2

– Dr. Fikir

C&P.