Semoga KPN dapat memintas, mendengar dan merakam komunikasi penjenayah 1MDB untuk membantu siasatan.

NAJIB ARAB

1 NAJIB MENGAKU

SEMOGA PDRM BERSAMA SPRM TERUS BERSEMANGAT MEMERANGI PENJENAYAH BERTARAF VVIP YANG TELAH MERUNTUHKAN NEGARA.

JERAT MAKAN TUAN

Pada tahun 2012, pentadbiran Najib sendiri telah membuat pindaan kepada Criminal Procedure Code bagi membolehkan pihak berkuasa memintas, mendengar dan merakam komunikasi.

Selepas pindaan itu, maka kerajaan dibenarkan mengintip perbualan rakyat jika didapati melanggar undang-undang.

Maka hari ini kita dapat dengar konspirasi menutup skandal 1MDB dari pintasan serta rakaman perbualan Najib, Rosmah, Putera Mahkota Dubai, Azeez Rahim, bekas Ketua Pengarah SPRM dan pembesar-pembesar asing.

Kamu sendiri yang pinda undang-undang, dan kamu sendiri yang menjadi subjek kepada undang-undang itu. Inilah yang dinamakan “senjata makan tuan,”

PDRM DIBAWAH HAMID BADOR KINI BERADA DI JALAN YANG BENAR

1 DOA YDP

1 JANGAN MENCELA PEMERINTAH1 JAGA LISAN

PDRM DIBAWAH HAMID BADOR

Menurut Timnalan Menteri Dalam Negeri Azis Jamman seramai 252 orang pegawai dan anggota polis ditahan kerana didapati mengambil dadah sejak Abdul Hamid Bador dilantik jadi Ketua Polis Negara sejak 23 Mei lalu. Satu perkembangan baik yang menunjukkan ketegasan Hamid sebagai IGP.

Memang Hamid diharap dapat melakukan reform PDRM menjadi pasukan berwibawa dan diyakini rakyat. Ketegasan hang ditujukkan olehnya tidak mustahil PDRM menjadi pasukan keselamatan yang berwibawa sejajar dengan peranannya.

Kebetulan semasa di Tanjung Piai saya semlat duduk semeja bersama IGP itu untuk minum kopi di Kampung Sekat. Ketika itu Hamid kebetulan singgah untuk minum kopi di situ dan sempat berjumpa dengan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Salahuddin Ayub. Saya pula kebetulan mengekori Salahuddin yang mengadakan lawatan ke beberapa buah rumah penduduk kampung di situ.

Dalam pertemuan tidak dirancang itu mengenalkan saya dari dekat kepada Hamid seorang yang tegas dan mempunyai komitmen yang tinggi untuk mengubah persepsi orang ramai kepada PRRM sebelum ini.

Sepatah katanya, beliau mahu jadikan polis dibawahnya sebagai polis yang berbeza dengan polis semasa era kerajaan terdahulu kini beliau sedang usahakan dan insyaAllah telah menampakkan hasilnya.

Dikesempatan itu juga saya memberanikan diri bertanya Hamid berhubung beberapa kes yang masih dalam pemantauan polis, seperti isu Jho Low, LTTE dan juga gengstar. Mengenai gengstar katanya beliau tidak akan bertolak ansur akan mengatasinya dengan tegas.

Dari pertemuan itu dapat saya perhatikan Abdul Hamid seorang yang tegas dan berprinsip, dan kerana sifat dan sikap itulah tidak hairan kalau beliau dipanggil untuk berkhidmatk sudah bersara. Trims.

Harraz Iskandar shared a post to the group: Jeli Kito Blako.

Tahniah PDRM & KPN Kerana Bertindak Terhadap Puteri Umno

Image may contain: 3 people, text

Kalau boleh, UMNO mahu setiap kejadian dalam negara ini adalah “Islam vs Ghair il Islam”. UMNO sangat busuk hati. UMNO sangat mahukan negara ini huru hara, supaya mereka boleh desak pembubaran parlimen.

Ini adalah politik yang sangat keji dan hina.

Selepas ternyata kejadian tembakan tersebut bukanlah kerana isu agama, dan setelah amaran diberi supaya jangan memfitnah lagi, UMNO yang tidak puas kerana rancangan busuknya gagal, mengingkari arahan KPN.

Sombong. Kurang ajar. Tak bertamadun.
UMNO adalah parti perkauman. UMMO adalah parti ekstrim agama (sejak kawan dgn PAS).

Kes amuk P Pinang : Polis akan tangkap penyebar berita palsu

Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador.

KUALA LUMPUR: Kes wanita ditetak seorang lelaki amuk yang kemudiannya ditembak mati oleh polis di Bayan Lepas dua hari lalu merupakan kes terpencil dan tiada kaitan dengan mana-mana kumpulan atau individu.

Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador berkata suspek yang ditembak mati itu dipercayai terpengaruh dengan rakaman video bersifat ganas yang diterbit dari Timur Tengah.

“Lelaki itu juga datang dari keluarga baik tetapi akibat terpengaruh dengan video luar menyebabkan amukan berlaku,” katanya ketika sidang media khas di Bukit Aman, hari ini.

Hamid turut memberi peringatan, polis akan mengambil tindakan tegas kepada mana-mana pihak tidak bertanggungjawab yang menyebarkan berita mengenai kejadian tersebut yang dianggap boleh menyebabkan ketegangan kaum di negara ini.

“Pihak polis sedang aktif mengambil tindakan dan ada artikel yang disiarkan dalam media sosial oleh pihak tidak bertanggungjawab.

“Memuat naik artiket itu jelas tidak tepat, tidak betul dengan niat untuk menyakitkan hati orang dan boleh mencetuskan pergaduhan. Tiada lagi amaran, tangkapan terus akan dibuat,” katanya.

Isnin lalu, polis menembak mati seorang lelaki yang cuba menyerang polis menggunakan dua bilah parang dan sebilah pisau dalam kejadian amuk di sebuah kilang di Bayan Lepas.

Dalam kejadian kira-kira 5.30 petang itu, suspek yang berusia 25 tahun sebelum itu dipercayai mengamuk di dalam kilang terbabit dan menetak mati seorang penyelia wanita berusia 47 tahun serta mencederakan pengarah bahagian keselamatan kilang berusia 53 tahun.

Susulan kejadian itu, tersebar beberapa artikel di media sosial oleh pihak yang tidak bertanggungjawab yang mendakwa mangsa mati syahid selepas menetak mangsa yang dikatakan menghina Nabi Muhammad.

https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2019/09/25/kes-amuk-p-pinang-polis-akan-tangkap-penyebar-berita-palsu/?fbclid=IwAR0K1wpOHSzj24F_SbW1ayW5MEnxx-WI1qo1MUifvJpEbYmNIveuC4yyEHQ

Diantara Fitnah Umnopas Cipta adalah seperti berikut:

UNGKAPAN TERAKHIR ARWAHYARHAM YANG DITEMBAK MATI OLEH POLIS DI BAYAM LEPAS.

“HARI INI LAST HANG HINA NABI AKU!!”

Kisah sisi lain suspek menetak mangsa kerana menghina Nabi Muhammad SAW.
Bila hidup dan mati hanya Allah. Maka biar mati kerana Allah.

Laporan polis akan mengatakan suspek mengamuk, kemurungan dan tekanan perasaan untuk tutup kes. Normal..

Itu tak da hal.
Biar viral jika benar suspek menetak mangsa kerana hina Muhammad SAW.

Sekurangnya jangan ada yang berani hina Nabi kami. Bila dah pertimbangannya hanya Allah lambat lauk pasti terjadi.

Allahuakbar!!
Serah pada Allah
Moga arwahyarham beroleh syahid atas kematian nya jika arwahyarham yang ditembak mati mempertahankan Baginda SAW.

Ada berani ke nak share??
Hukum hina Allah dan mana-mana Nabi adalah BUNUH.

Kalau tak mampu membunuh penghina Nabi.
Cukuplah share agar lahirnya orang yang berani mempertahankan Allah dan Nabi.

24 Muharram 1441 Hijrah
Bersemadi seorang SYUHADA
Al Syahid Sheikh Muhammad Khairi yang mati ditembak demi mempertahankan BAGINDA MUHAMMAD SAW dari dihina

AlFatihah buat Al-Syahid Sheikh Muhammad Khairil

Allahumma solli ‘ala muhammad,
wa ‘ala ali muhammad.

👇👇👇

INI PADAHNYA MENYENTUH SENSITIVITY AGAMA ORANG LAIN….KATANYA SETIAP HARI MANGSA MENGHINA RASULLULLAH DAN ISLAM TANPA MENGHIRAUKAN ORANG ISLAM DISITU SEHINGGA ARWAH DAH TAK TERTANGGUNG LAGI MENAHAN SABAR

Arwah ni org smyg..slalu jd imam jgk kt surau situ.sblom ni dia slalu dgaq sprvisor india dgn cina ni ckp hina bab nabi kita.agama.kita..dia diamkan aja xtgur pon smpai la bila dh slalu dgar sgt 1 day dia p tegur india pompan tu.disbpkan atas tguran dia tu isu hina nabi dia digantung kerja..lgpon dia mmg dh nk resign dh sblom ni.masa dia dpt taw kena gantung kerja 2 mmggu tu sbp nya dia tgur india ni kes hina nabi so td dia p msuk bilik qc tu dia ckp nila akn jd bila hampa hina nabi dan agama kami..dia laung allhuakhbar trus dia keluarkan parang dia tetak tgn sprvisor india tu..pastu dia p libas si cina sorg lgi plak. smpaila bila polis sampai suh dia letak senjata dia meluru dtg depan ke arah polis xterkwal.sbp tu polis terpaksa tembak dia..apa pon..sedekahkan alfatihah utk arwah..mgkinni blh jdlan pgajaran bt y lain..kerana mulut badan binasa.
Perkongsian Dari WhatsApp  XXX XXX 559X

Polis akan bawa Jho Low pulang hujung tahun ini, kata IGP

Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador yakin polis mampu membawa pulang ahli perniagaan yang menjadi buruan, Low Taek Jho atau lebih dikenali sebagai Jho Low ke negara ini, selewat-lewatnya hujung tahun ini.

Beliau berkata, sumber risikan polis mendapati Jho Low menerima perlindungan daripada pihak tertentu dan bebas bergerak selain boleh menjalankan perniagaan tanpa sebarang sekatan.

“Dia bebas bergerak dan berniaga di negara tersebut. Jho Low manusia yang paling dikehendaki licik dan mempunyai agenda jahat serta menggunakan wang untuk beli pengaruh.

“Kami tahu di mana dia, kami sedang berunding dengan negara itu, namun saya yakin akan dapat membawa balik Jho Low tidak lama lagi,” katanya yang dipetik oleh Sinar Harian.

Iklan

Bagamanapun, Abdul Hamid enggan mendedahkan nama negara yang dimaksudkannya.

Beliau berkata demikian pada program Bicara Minda inisiatif Sinar Harian dan Sin Chiew Daily di Dewan Karangkraf, di Shah Alam, hari ini.

Ketua polis negara itu juga dipetik sebagai berkata, pihak yang melindungi Jho Low diingatkan bahawa individu itu dikehendaki bukan disebabkan kaitan politik sebaliknya membabitkan kesalahan jenayah komersial yang dianggap terbesar.

“Ini berkaitan jenayah tetapi mengapa pihak di sana tidak mahu berikan kerjasama. Polis sudah meningkatkan usaha supaya mereka akur,” katanya.

Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur sebelum ini diberitahu bahawa Jho Low merupakan perancang (orchestrator) bagi pihak Najib Razak untuk melaksanakan semua rancangan mereka di 1MDB.

Bekas perdana menteri berusia, 66, tahun itu menghadapi empat pertuduhan menggunakan kedudukannya untuk memperoleh suapan berjumlah RM2.3 bilion dalam dana 1MDB dan 21 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan jumlah wang yang sama.

Ahli Parlimen Pekan itu didakwa melakukan empat kesalahan rasuah di Cawangan AmIslamic Bank Berhad, Jalan Raja Chulan, Bukit Ceylon di Kuala Lumpur antara 24 Feb 2011 dan 19 Dis 2014 manakala bagi semua pertuduhan pengubahan haram antara 22 Mac 2013 dan 30 Ogos 2013, di tempat sama.

https://www.malaysiakini.com/news/493273?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&fbclid=IwAR3CaOnlVmbhX0J6QV12arvYgVq4r_YdbRwRC12BTMVz6E8K0i6Nl8oQWUU

 

Individu bangkit isu perkauman terus ditangkap, tiada lagi amaran – KPN – KITA TUNGGU DAN LIHAT, APAKAH KPN SEKADAR CAKAP KOSONG SAHAJA ATAU PUN BERTINDAK TEGAS ?

KETUA Polis Negara, Datuk Seri Abdul Hamid Bador. – Foto Eizairi Shamsudin

Individu bangkit isu perkauman terus ditangkap, tiada lagi amaran – KPN

1 API PERKAUMAN DI BUMI KELANTAN

KITA TUNGGU DAN LIHAT, APAKAH KPN SEKADAR CAKAP KOSONG SAHAJA ATAU PUN BERTINDAK TEGAS ?

KUALA LUMPUR: Tiada lagi amaran dikeluarkan terhadap pihak yang cuba membangkitkan sensitiviti perkauman, bangsa dan agama, sebaliknya mereka yang terbabit termasuk pemimpin politik akan disiasat dan ditangkap serta-merta, kata Ketua Polis Negara, Datuk Seri Abdul Hamid Bador.

“Saya tidak teragak-agak untuk menangkap mereka (pihak bangkitkan isu perkauman) dan memang saya akan buat (lakukan tangkapan).

“Saya bagi arahan kepada anak buah saya untuk siasat kes terkelas membabitkan keagamaan dan kaum. Jangan tunggu, terus siasat dan tangkap. Saya ulang, tiada lagi amaran,” katanya kepada Bernama News Channel di sini, hari ini.

Abdul Hamid berkata, banyak pihak terpedaya dengan agenda tertentu yang dicipta pihak tidak bertanggungjawab untuk menimbulkan suasana tidak harmoni dalam negara.

Beliau berkata, individu yang terpedaya itu, kemudian berkongsi perkara tidak sahih, merakam video berbaur perkauman dan menyebarkannya di media sosial selain menghina dan memaki pemimpin negara.

“Saya menyeru kepada orang ramai jangan terpedaya dengan mainan politik pihak tertentu dengan secara tidak disedari mereka terperangkap, maka orang yang menularkan video tidak tahu hujung pangkal, akhirnya mereka ditahan dan didakwa.

“Saya nasihatkan jangan ambil tindakan yang melulu dan ikut emosi,” katanya sambil menambah tindakan pihak tidak bertanggungjawab ini mengakibatkan masyarakat keliru, takut dan negara dilihat seolah-olah menjadi porak-peranda.

Abdul Hamid berkata, pelbagai isu perkauman sedang dan sudah diselesaikan pihak polis demi memastikan keharmonian dan ketenteraman awam sentiasa berada pada tahap terbaik.

“Saya menyeru pemimpin politik supaya mereka ada sikap tanggungjawab dalam bulan (Bulan Kebangsaan) ini kerana kita hendak sambut Merdeka. Banyak kenyataan tidak bertanggungjawab dikeluarkan, sepatutnya mereka (pemimpin politik) lebih bertanggungjawab selepas kita berjaya jalankan proses demokrasi cemerlang.

“Sekarang macam porak-poranda pula. Semua kaum, orang ramai jadi takut apa yang berlaku dalam negara kita ini, biarlah bertanggungjawab…jangan keluarkan kenyataan tanpa guna akal fikiran, hentikan semua ini,” katanya. – BERNAMA

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2019/08/598135/individu-bangkit-isu-perkauman-terus-ditangkap-tiada-lagi-amaran-kpn?fbclid=IwAR1VH8OKSwzIv1fBCQMzUZokpOUZK8-kSuQ4q180Yi0zc4LK-jcoCCprAUs

1 MUFTI1 AAA RASUAH1 AAA RASUAH 21 PUNCA ISLAM DIHINA1 A CERDIK1 TUN SAYANG1 MUJAHID1 A TERANCAM

https://www.utusan.com.my/berita/mahkamah/src-international-lima-saksi-meninggal-dunia-sejak-siasatan-bermula-1.952495

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/piagam-perpaduan-ummah-umnopas/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/kelantan-pada-zahir-dibawah-pemerintahan-ulamak-tetapi-pada-hakikat-kaum-cina-menguasai-ekonomi-negeri-kelantan/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/isu-jawi-pas-menjadi-khadam-mca/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/geng-musang-berbulu-ayam-di-bumi-malaysia/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/pas-cabar-paderi-kristian-sertai-politik-pilih-parti-tanding-pru/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/apabila-parti-umno-dan-pas-terancam-maka-fitnah-bermula/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/bila-sprm-nak-tangkap-rosmah/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/lhdn-saman-ku-nan-tuntut-bayar-cukai-pendapatan-rm57-17-juta-2/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/06/ikhwan-global-adalah-al-arqam-berwajah-baru/

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/09/05/jpa-nafi-akan-hentikan-bayaran-pencen/

Rakyat Kelantan Sejak Turun Temurun Menggunakan Produk Thailand Yang Murah Dan Mudah Didapati Di Negeri Kelantan Tanpa Ada Tanda Halal Jakim, Bermula Dari Beras, Buah-Buhan, Sayuran, Pinggan Mangkuk, Pakaian Dan Sebagainya. Semua Produk Thailand Yang Bukan Keluaran Orang Islam. Penduduk Islam Melayu Patani Juga ( Saudara Mara TMB Kelantan Nik Amar ) Sudah Hidup Turun Temurun Dan Telah Menjadi Sebati Dengan Darah Daging Mereka  Menggunakan Produk Thailand Yang Dihasilkan Di Bangkok Dan Sebagainya.

 

Mohon KPN Dan KDN bertindak segera dengan penubuhan polis palsu.

Image may contain: 13 people, people smiling, people standing, crowd and text

https://web.facebook.com/photo.php?fbid=739846706456058&set=a.106181736489228&type=3&theater

3 AHZAB

Umnopas yang suka melaga-lagakan rakyat Malaysia dengan membangkitkan isu perkauman dan menyalakan api permusuhan diantara agama. Kini Umnopas amat aktif menyebarkan fitnah dalam negara Malaysia. Kita sebagai umat Islam dan rakyat Malaysia yang hidup dalam keadaan  maju dan harmoni mesti menolak serta menangkis dakyah jahat parti umnopas agar keharmonian kaum dan sikap saling hormat menghormati perbezaan agama terus dapat dinikmati bersama oleh generasi kita dan juga generasi anak cucu kita di bumi Malaysia tercinta.

Sila layari

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/?s=fitnah+jahat+umnopas

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/?s=fitnah+jahat+umnopas+terhadap+kerajaan+ph

untuk melihat betapa dahsyat dan buruknya wajah sebenar umnopas serta betapa busuknya hati orang-orang umnopas dalam menyebarkan fitnah.

 

365 KEJAYAAN CEMERLANG KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

 

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/07/08/365-kejayaan-cemerlang-kerajaan-pakatan-harapan/

9 Mei Berakhirnya 72 Peristiwa Hitam Ciptaan Najib

 

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/05/10/9-mei-berakhirnya-72-peristiwa-hitam-ciptaan-najib/

Penyokonh Umnopas Rasis Nazrul Nazari Tidak Sabar lagi Menunggu Peristiwa  13 Mei Berulang Untuk Membunuh Cina Dan India

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/08/13/penyokonh-umnopas-rasis-nazrul-nazari-tidak-sabar-lagi-menunggu-peristiwa-13-mei-berulang-untuk-membunuh-cina-dan-india/

 

Amanat Penting Lokman Adam Kepada Golongan Rasis Malaysia – KDN Sila Bertindak Segera

 

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/08/17/amanat-penting-lokman-adam-kepada-golongan-rasis-malaysia-kdn-sila-bertindak-segera/

Kalau terjumpa fitnah melibatkan Kaum, Agama & Raja, tolong screenshot & hantar ke WhatsApp 016-2206262 (SKMM). Sebarkan.

Hentikan serta merta tindakan yang boleh jejas ketenteraman awam – KPN, – Mohon KPN Bertindak Segera

KUALA LUMPUR, 23 Ogos — Polis hari ini memberi amaran kepada semua pihak agar tidak memainkan isu-isu sensitif dan menghentikan serta merta semua bentuk tindakan yang boleh memburukkan lagi keadaan termasuk perhimpunan-perhimpunan aman yang dirancang.

Ketua Polis Negara Datuk Seri Abdul Hamid Bador ketika memberi amaran itu berkata polis akan mengambil tindakan sebagaimana diperuntukkan undang-undang terhadap penganjur dan peserta perhimpunan yang boleh menjejaskan ketenteraman awam dan keselamatan negara.

“Sebagai sebahagian daripada anggota masyarakat yang berbilang kaum dan agama, kita hendaklah mempunyai rasa hormat dan toleransi antara satu sama lain,” katanya dalam kenyataan di sini.

Beliau berkata bagi memastikan tidak wujud sebarang perlakuan yang boleh menjejaskan keselamatan masyarakat dan ketenteraman awam, polis telah menjalankan siasatan sewajarnya terhadap kes-kes membabitkan isu-isu sensitif yang dilaporkan iaitu isu bendera terbalik, ceramah Dr Zakir Naik dan tulis jawi.

Siasatan kes isu Zakir hampir dilengkapkan dan kertas siasatan akan dirujuk kepada Pejabat Peguam Negara dalam tempoh terdekat untuk arahan lanjut, katanya sambil memberitahu sebanyak 515 laporan diterima berhubung isu itu.

Beliau berkata kes itu disiasat di bawah Seksyen 504 Kanun Keseksaan oleh Unit Siasatan Jenayah Terkelas Bukit Aman dan Zakir serta dan beberapa saksi berkaitan telah dipanggil untuk memberi keterangan.

“Zakir juga akur dengan arahan polis untuk tidak lagi meneruskan siri jelajah ceramahnya di seluruh negara,” katanya

Mengenai isu Jalur Gemilang yang dipasang terbalik, Abdul Hamid berkata polis menerima 68 laporan polis dan 19 kertas siasatan telah dibuka.

Beliau berkata siasatan dijalankan di bawah Seksyan 504 Kanun Keseksaan dan Sekyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 serta Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1995 dan akan dirujuk kepada Pejabat Peguam Negara dalam masa terdekat.

Abdul Hamid berkata bagi kes isu tulisan jawi, sejumlah 24 laporan polis diterima dan polis telah memanggil Pengerusi Persatuan Dong Zhong serta Setiausaha persatuan itu ke Bukit Aman untuk dirakam percakapan mereka.

“Kes masih dalam siasatan dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan,” katanya.

— BERNAMA

http://www.bernama.com/bm/am/news.php?id=1760243&fbclid=IwAR3UY1OpLf9by5IoeMXIAQSDVpz98Xd6HAAreAW7PxoJzJMKbH7z52_2qAI

Umnopas yang suka melaga-lagakan rakyat Malaysia dengan membangkitkan isu perkauman dan menyalakan api permusuhan diantara agama. Kini Umnopas amat aktif menyebarkan fitnah dalam negara Malaysia. Kita sebagai umat Islam dan rakyat Malaysia yang hidup dalam keadaan  maju dan harmoni mesti menolak serta menangkis dakyah jahat parti umnopas agar keharmonian kaum dan sikap saling hormat menghormati perbezaan agama terus dapat dinikmati bersama oleh generasi kita dan juga generasi anak cucu kita di bumi Malaysia tercinta.

Sila layari

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/?s=fitnah+jahat+umnopas

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/?s=fitnah+jahat+umnopas+terhadap+kerajaan+ph

untuk melihat betapa dahsyat dan buruknya wajah sebenar umnopas serta betapa busuknya hati orang-orang umnopas dalam menyebarkan fitnah.

 

365 KEJAYAAN CEMERLANG KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

 

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/07/08/365-kejayaan-cemerlang-kerajaan-pakatan-harapan/

9 Mei Berakhirnya 72 Peristiwa Hitam Ciptaan Najib

 

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/05/10/9-mei-berakhirnya-72-peristiwa-hitam-ciptaan-najib/

Penyokonh Umnopas Rasis Nazrul Nazari Tidak Sabar lagi Menunggu Peristiwa  13 Mei Berulang Untuk Membunuh Cina Dan India

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/08/13/penyokonh-umnopas-rasis-nazrul-nazari-tidak-sabar-lagi-menunggu-peristiwa-13-mei-berulang-untuk-membunuh-cina-dan-india/

 

Amanat Penting Lokman Adam Kepada Golongan Rasis Malaysia – KDN Sila Bertindak Segera

 

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/08/17/amanat-penting-lokman-adam-kepada-golongan-rasis-malaysia-kdn-sila-bertindak-segera/

Kalau terjumpa fitnah melibatkan Kaum, Agama & Raja, tolong screenshot & hantar ke WhatsApp 016-2206262 (SKMM). Sebarkan.

Peniaga ditahan hina KPN di media sosial

3 AHZAB

 

SUNGAI SIPUT: Seorang peniaga ditahan pada Sabtu lalu selepas dipercayai menulis komen di laman Facebook menggunakan kata-kata kesat terhadap Ketua Polis Negara, Datuk Seri Abdul Hamid Bador berhubung kenyataan mengenai isu bendera Jalur Gemilang dipasang terbalik.

Peniaga berusia 32 tahun itu ditahan kira-kira 9 malam di sebuah restoran di Kuala Terengganu oleh sepasukan pegawai dan anggota Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu susulan laporan polis dibuat di Sungai Siput, di sini pada 22 Ogos lalu.

Laporan polis dibuat terhadap peniaga itu susulan komennya yang merujuk kepada kenyataan Abdul Hamid dalam satu portal berita yang disiarkan pada 21 Ogos lalu.

Lelaki terbabit dipercayai menulis komen menggunakan perkataan kesat kerana tidak berpuas hati terhadap kenyataan Abdul Hamid bahawa insiden Jalur Gemilang dipasang terbalik di sebuah sekolah adalah tidak disengajakan.

Malah, polis turut merampas telefon bimbit milik peniaga terbabit yang dipercayai digunakannya untuk menulis komen berkenaan.

Ketua Polis Daerah Sungai Siput, Superintendan Mohd Khaizam Ahmad Shahabudin ketika dihubungi mengesahkan penahanan itu dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

“Tangkapan dibuat oleh JSJ Terengganu, Sabtu lalu dan suspek kemudian direman selama empat hari untuk membantu siasatan sebelum dibebaskan dengan jaminan polis selepas keterangannya direkodkan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998,” katanya.

Mohd Khaizam menasihatkan orang ramai terutama pengguna media sosial agar tidak mengeluarkan atau membuat komen menggunakan kata-kata yang tidak wajar serta menularkan sebarang isu yang boleh menggugat keamanan negara.

https://www.bharian.com.my/berita/kes/2019/08/601472/peniaga-ditahan-hina-kpn-di-media-sosial?fbclid=IwAR3fp_HTtF6H63nWpGnD0Vmc0rI0T5q3iHKmZjgFgxt42ZadM-cWi6aK4TQ