PEMIMPIN PAS SEBAR KEBENCIAN

31 OGOS 20191 ISLAM TERANCAM1 PAS IDAK CERDIKGENG LAWYER BURUK KELANTAN2 SOKONG PEROMPAK2 SRC 1MDB3 AHZAB11 tindakan zalim najib

PEMIMPIN PAS SEBAR KEBENCIAN

Awat hang suka kata macam² dekat pemimpin Pas?

Sebab pemimpin Pas buat benda yg kacau ketenteraman awam. Bukan hari ini, tapi semenjak dulu, Pas memang suka buat kacau dan sebar kebencian.

Pemimpin Pas nak kritik, nak buat demo, nak pakai t-shirt pink, nak takbir kuat, silakan. Tapi jangan buat benda yang ganggu ketenteraman awam, gugat keharmonian hubungan antara warga.

Apa yang pemimpin Pas dah buat? Banyak. Contohnya, pemimpin Pas gunakan mimbar masjid utk sebarkan kebencian antara sesama jemaah melalui khutbah Jumaat.

Sepatutnya khutbah Jumaat, dengan masa sekitar 20 minit diguna utk beri pencerahan tentang perkara musykil, memotivasikan orang ramai taat kepada Allah, bekerja lebih kuat dan sebagainya.

Tapi pemimpin Pas guna mimbar untuk semai kebencian, fitnah, sebar maklumat salah, laga-lagakan jemaah. Dengan lantang sekali, pemimpin Pas guna mimbar untuk labelkan orang itu dan ini Firaun.

Kerajaan beri peluang pemimpin Pas guna mimbar untuk sebarkan kebaikan, pemimpin Pas guna untuk buat fitnah. Memang sedaplah nak mengata orang atas mimbar, sebab makmum tak jawab.

Kalau depa dihalang berkhutbah atau berkuliah, mulalah depa kata, kerajaan zalim, halang dakwah, sekat Islam, Islam dihina dan macam² lagi.

Padahal, pemimpin Pas yang mulakan kekacauan dan kekecohan. Nak kritik, kecam, hentam, boleh, tapi bukan melalui mimbar masjid hari Jumaat. Itu mengganggu ketenteraman awam.

Jangan guna mimbar Jumaat untuk sebar kebencian. Ajaklah makmum kepada hidup bersama secara aman. Mentang²lah makmum diam, tak lawan balik, sedap saja mulut hangpa buat fitnah.

Tengok gaya bukan main. Pakai serban, pakai jubah, dipanggil tuan guru, berkuliah sana-sini, tapi mulut penuh kebencian yang dihambur di atas mimbar Jumaat.

Pemimpin Pas kena berhenti sebar kebencian dan pergunakan agama untuk sebar kebencian. Nak berpolitik silakan. Tapi bukan dengan fitnah dan sebar kebencian. C&P

PAS SUKA MANUPULASI AGAMA DEMI KEPENTINGAN POLITIK

2 WAJIB BOHONG2 UMNOPAS TERANCAM2 SOKONG PEROMPAK2 umno tersepit2 UMNO TIPU PAS

PAS SUKA MANUPULASI AGAMA DEMI KEPENTINGAN POLITIK

Matlamat PAS yang menyifatkan tindakan menjatuhkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) perkara wajib dilakukan adalah bermotif memanipulasi Islam demi kepentingan politik semata-mata.
Kenyataan itu dibuat berdasarkan perjuangan Pas selama menjadi pembangkang sejak lebih 60 tahun lalu.
PAS kononnya kononnya berjuang berlandaskan Islam hanya sekadar wadah, tidak bermakna parti itu sewenang-wenang boleh jatuhkan hukum wajib atau haram ke atas parti politik politik lain
Kenyataan yang bersifat provokasi seringkali diulang PAS terhadap mana-mana kerajaan memerintah bagi mencapai matlamat menjatuhkan kerajaan sedia ada.
Ketua Dewan Ulama PAS, Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh sebelum ini berkata menjatuhkan kerajaan sedia ada di bawah pemerintahan PH adalah perkara wajib dilakukan.
PAS memang suka memberi tekanan kepada mana-mana parti dengan mengeluarkan kenyataan kononnya berlandaskan hukum dan agama.
PAS memang suka kaitkan agama dengan perjuangan mereka yang tidak sepatut dilakukan. Perjuangan PAS sejak dulu hanya mahu mendapatkan kuasa dan menggunakan agama kononnya berpolitik secara Islam tetapi tidak menggambarkan erti perjuangan sebenar.
Ini membuatkan rakyat keliru dengan pegangan Pas. Sekarang pula bekerjasama dengan UMNO, kerana merasakan mereka boleh jatuhkan PH pada PRU-15 nanti.
Umno pula terdesak dan untuk berkuasa semula terpaksa berbaik dengan PAS walaupun parti itu dulu dituduh kafir.
Sekiranya PAS berjuang berlandaskan agama, parti itu perlu mengubah cara sedia ada daripada sering membangkang kepada memberi input atau dorongan kepada PH untuk memperbaiki persepsi rakyat serta memulihkan segala kesilapan yang dilakukan kerajaan terdahulu.
Tindakan PAS itu hanya sekadar menimbulkan agenda dan matlamat sedangkan parti itu sejak dulu gagal menjatuhkan parti pilihan rakyat.
PAS sudah terlalu lama jadi pembangkang, jadi agenda mereka tetap sama untuk menjatuhkan parti memerintah dengan menghasut rakyat.
PAS anggap kerjasama dengan UMNO akan kuat untuk menentang PH, namun tidak semudah yang dijangka.
Pentadbiran PH kini sedang berusaha menunaikan setiap janji dalam manifesto PRU14 untuk tidak mensia-siakan pilihan yang dibuat rakyat.
Kepimpinan PH tidak gentar dengan kenyataan berunsur provokasi pembangkang sebaliknya mengambil pengalaman sebagai panduan bagi memahami aspirasi rakyat

Kenyataan Tan Sri Annuar Musa Berkaitan Akhbar Utusan Malaysia

2 BILA NAJIB DIPENJARA

KENYATAAN MEDIA S/U AGUNG UMNO. BERKAITAN UTUSAN

UMNO telah menjual sahamnya dalam UTUSAN

1. Sejak Februari 2019, UMNO telah menjual sahamnya kepada syarikat swasta.

2. UMNO tidak lagi mempunyai sebarang kuasa dalam pengurusan baharu syarikat Utusan. Begitu juga UMNO tidak campur tangan dalam hal-ehwal editorial akhbar tersebut.

3. UMNO amat bersimpati terhadap nasib bekas kakitangan yang mengambil Skim Pemisahan Sukarela (VSS) dan kakitangan yang ada sekarang. Namun pada waktu sama, UMNO tidak mempunyai kemampuan untuk membantu kewangan Utusan yang berada dalam keadaan kritikal, dimana akuan UMNO telah di bekukan.

4. Walaubagaimanapun, UMNO telah membantu atas dasar simpati dan kemanusiaan kepada kakitangan yang terlibat.

5. Dengan penuh rasa simpati dan tanggungjawab, UMNO menyerahkan kepada pengurusan baharu untuk mengambil tindakan selanjutnya.

6. Masalah Utusan adalah masalah pengurusan serta perniagaan dan tidak harus dipolitikkan sama sekali.

Terima Kasih

Tan Sri Annuar Musa
Setiausaha Agung
UMNO Msia
20/8/19

c&p

Zakir Naik cuba main ‘politik kaum’, langgar syarat PR : PM

Status PR tidak layak mengundi dan tidak boleh melibatkan diri dalam bidang politik negara Malaysia tetapi Pas Kelantan telah memerangkap Dr Zakir Naik dengan politik umnopas yang Rasis dan mengherek Dr Zakir Naik ke dalam kancah politik secara langsung.

Perdana Mentei Dr Mahathir Mohamad berkata Zakir Naik cuba bermain ‘politik kaum’ susulan kenyataan terkini pendakwah kontroversi itu mengenai orang Cina dan penganut Hindu rakyat Malaysia.

Dr Mahathir berkata kerajaan tidak kisah sekiranya Zakir sekadar memberikan ceramah agama semata-mata.

“Jelas Zakir mahu terlibat dalam politik perkauman di Malaysia.

“Pertama, saya tidak tahu siapa yang memberikan beliau taraf Pemastautin Tetap (PR). Tetapi untuk menjadi penduduk tetap kamu tidak boleh terlibat dalam politik.

Iklan

“Kamu boleh berdakwah dan menyampaikan ceramak agama tetapi beliau (Zakir) tidak berbuat demikian. Beliau bercakap mengenai menghantar (orang Cina warga negara Malaysia) ke China… itu (tindakan) politik.

“Sekiranya kamu mahu bercakap mengenai agama, teruskan, itu adalah dibenarkan, kami tidak mahu menghentikannya daripada hal itu,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Kongres Statistik Dunia ISI ke-62 di Kuala Lumpur hari ini.

Mahathir berkata malahan dirinya sendiri tidak pernah meminta orang lain untuk “pulang”.

“Kami sangat berhati-hati mengenai bagaimana kami mengatakan perkara yang sensitif terhadap masyarakat yang berlainan di negara ini,” katanya.

Beliau menegaskan bahawa apa-apa tindakan yang diambil terhadap Zakir akan berlandaskan undang-undang.

Kerana itu, saya fikir polis perlu menyiasat sama ada dia menimbulkan pergolakan perkauman .. sudah tentu dia.

“Sekarang dia ‘meniupkan’ perasaan perkauman. Ini tidak bagus.

“Kerana itulah saya fikir polis perlu menyiasat sekiranya beliau telah menyebabkan rasa tidak tenteram perkauman… tentulah beliau berbuat begitu.

“Jadi, apa tindakan yang akan kami ambil akan mengikut undang-undang,” katanya.

Zakir membuat kenyataan kontroversi itu pada suatu majlis di Kelantan pada 8 Ogos lalu ketika bercakap mengenai penyebaran Islam yang aman di kepulauan Melayu.

Ketika mengulas pertuduhannya di India, Zakir telah berkata rakyat Malaysia beragama Hindu lebih menyokong kerajaan India berbanding Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Beliau juga telah membuat beberapa kenyataan mengenai orang Cina Malaysia memanggilnya sebagai “tetamu lama” .

Untuk rekod, Zakir menafikan semua tuduhan terhadapnya dan mendakwa kenyataannya mengenai orang cina dan India rakyat Malaysia telah dipetik di luar konteks ucapannya.

Polis telah mengambil kenyataan Zakir dan dijangka akan terus menyoal siasatnya di Bukit Aman esok selepas lebih daripada 100 laporan polis difailkan terhadapnya.

Sebelum ini, Putrajaya enggan menghantar pulang pendakwah itu walaupun terdapat permintaan ekstradisi dari India, berkata Zakir mungkin tidak menerima perbicaraan yang adil di sana.

Menteri Dalam Negeri, Muhyiddin Yassin juga berkata Zakit tiada dalam senarai notis merah Interpol dan bukan disyaki pengganas dalam senarai di bawah Resolusi Majlis Keselamatan Negara.

Mahathir juga telah memaklumkan Malaysia akan mengalu-alukan jika terdapat negara lain yang mahu menerima Zakir.

https://www.malaysiakini.com/news/488477?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&fbclid=IwAR1REY2cRflb0DA3ruO7FCVD98KRQlKvnVl_SpqOcL62zDc0Z3xIBwUnXsw

Sediakan Parang Untuk Menyembelih Golongan Bukan Islam Di Malaysia -Bakri Amboala

Image may contain: 5 people, people smiling, text

Tinggi Pangkat Penolong Pengarah
Tapi be ye ngai . Masa kat University dulu belajar setakat nak dapat sijil

Ni dalam kerajaan gred 41 jika pentadbiran (N41) .
Di Harap PDRM dan JAKIM siaasat perkara ini .

Jenis Tak sekolah ni baru boleh di nobatkan anugerah “penjawat awam paling tongong “

Untuk tindakan lanjut

Pejabat Penasihat Undang-undang
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia
Aras 7, Blok A, Kompleks Islam Putrajaya,
No 23, Jalan Tunku Abdul Rahman, Presint 3,
62100 Putrajaya
No Tel : 03-8870 7000
No. Faks : 03-8870 7101

 

Umnopas kini menjadi racun amat berbisa kepada rakyat Malaysia Berbilang Bangsa Dan Agama Kerana Umnopas Semakin Rasis.

Image may contain: text

Akibat racun perkauman UMNO. Jom, bangkit kita perbetulkan kesilapan!

Jauhi Umnopas yang suka melaga-lagakan manusia dengan membangkitkan isu perkauman dan menyalakan api peperangan diantara agama. Kini Umnopas amat aktif menyebarkan fitnah dalam negara Malaysia. Umat Islam dan Rakyat Malaysia akan hidup maju dan harmoni jika umnopas dapat dihapuskan dengan segera dari bumi Malaysia.

Sila layari

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/?s=fitnah+jahat+umnopas

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/?s=fitnah+jahat+umnopas+terhadap+kerajaan+ph

untuk melihat betapa dahsyat dan buruknya wajah sebenar umnopas serta betapa busuknya hati orang-orang umnopas dalam menyebarkan fitnah.

 

365 KEJAYAAN CEMERLANG KERAJAAN PAKATAN HARAPAN

 

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/07/08/365-kejayaan-cemerlang-kerajaan-pakatan-harapan/

9 Mei Berakhirnya 72 Peristiwa Hitam Ciptaan Najib

 

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/05/10/9-mei-berakhirnya-72-peristiwa-hitam-ciptaan-najib/

Penyokonh Umnopas Rasis Nazrul Nazari Tidak Sabar lagi Menunggu Peristiwa  13 Mei Berulang Untuk Membunuh Cina Dan India

https://partiamanahmalaysia.wordpress.com/2019/08/13/penyokonh-umnopas-rasis-nazrul-nazari-tidak-sabar-lagi-menunggu-peristiwa-13-mei-berulang-untuk-membunuh-cina-dan-india/

 

Pak2 Lebai Rasis Made In Kelantan Jadikan Zakir Naik Sebagai Batu Loncatan Untuk Menyokong Perbuatan Mereka Dalam Melindungi Pengamal Amalan Rasuah Dan Amanah.

Image may contain: 5 people, text

Bukti Pas Kelantan Semakin Rasis Kerana Bimbang Dengan Kebangkitan Amanah dan PH Di Negeri Kelantan

Image may contain: 5 people, including Zulaifa Rahman, people smiling, text

Politik durjana!! parti yg sakit jiwa dan mental.!!ini dikatakan politik islam ? lobai abu dajjal spesis akhlak abu lahab dan abu jahal..!! — with Ahmad Tarmizi Abu Seman.