7 Turkish companies included in Defense News Top 100

7 Turkish companies included in Defense News Top 100 Music credit: News Theme by Kevin MacLeod is licensed under a Creative Commons Attribution license (https://creativecommons.org/licenses/…)

AMERIKA MENARIK SEKATAN EKONOMI TERHADAP TURKI.

SUBSCRIBEDيمكنك الأنتساب لقناتنا ودعمنا للأستمرار والحصول علي ميزات خااصه عن طريق هذا اللينك https://www.youtube.com/channel/UC0z0… رابط القناة الاحتياطية https://bit.ly/2NXhoVw رابط القناه علي الفيسبوك : https://www.facebook.com/exo.space1 رابط القناه علي تويتر: https://twitter.com/exospacenews للتواصل عبر التلجرام https://t.me/exo_space للدعم والاستفسارات او الاعلان اوالتواصل .التواصل عبر الايميل : exospace2020@gmail.com لدعم القناة عبر باتريون https://www.patreon.com/exospace نحن نعرض الخبر كما هو ولا نؤيد اي جهه بل اخبارنا هي محايده تماما وغير مبتذله #أردوغان#الناتو#EXOSPACESHOW LESS


يا ريت الحكام العرب يتعلموا من الرئيس اوردغان الصلابه والقوه وعدم الاذعان للاملاءات الغربيه. والمحافظه على مصالح بلاده. امام العالم.

اللهم انصر تركيا واردوغان على اعدائها جميعاً يارب العالمين


ام تركيا الحديتة هي لها استراتجية استغلال الصراد كل الدول الكبرى و المتوسطة بينهم , ومنها تنطلاق لبناء قوة متطورة مبنية على الصرعات بين تلك الدولة و تصبح حرة و قوية اقتصاديا و عسكريا و لها نفوذ و بناء تخالفات , مبنية على تناقضات و صرعات الدول ما بينها , هذه الاستراتجية الجديدة و الذكية في نفس الوقت لا عداوة دائمة و صداقة دائمة و لكن مصالح دائمة

Dulu nasihat hati-hati beli makanan dengan penjual tak tutup aurat, kini isu daging membisu

Dulu dulu kabornya ada seorang pemimpin kanan parti ehem pernah dilaporkan berkata yang beliau meminta para pembeli yang beli makanan di bazar ramadan agar berhati-hati membeli makanan dari penjual yang tak tutup aurat atau tak solat. Sekarang ni, kabornya yang bercakap tu dah jadi Bapak Menteri.

Maaf,setakat ini saya tak dengar lagi dari mulut Bapak Menteri ini tentang isu kartel daging haram ini – tak dengar dari mana mana arah..atas, bawah, kanan dan kiri!

Apapun, orang Islam ini ,secara umumnya, amat peka dengan apa yang mereka masukkan dalam perut mereka. Dalam kitab-kitab agama biasanya dibawa dalil-dalil yang mengatakan makanan dari sumber yang haram akan ada kesan besar pada “daging daging” yang tumbuh di tubuh badan manusia.

Dalam sejarah Islam, ada diriwayatkan kisah khalifah Islam yang sanggup memuntahkan semula makanan yang masuk ke dalam mulutnya bila tidak diketahui dari sumber mana makanan itu datang.

Ya, mungkin sahaja ia datang dari sumber halal tapi kerana tak pasti, sanggup dimuntahkan semula. Ini, orang agama kata, warak. Orang kuat beragama ini biasanya depa bukan setakat berjubah, berkopiah atau berserban sahaja tapi dalam soal sumber rezeki atau sumber makan ,depa juga lumrahnya pilih sikap amat berhati-hati @meticulous @ احتياط ( Ihtiyat ) !

Jika dah terang-terang dari sumber yang haram , anda semua rasa lagu mana?

Justeru itu, jika umat Islam begitu bising isu kartel daging haram, kita perlu lihat isu tersebut dari latarbelakang yang saya sebut di atas.

Alhamdulillah, umumnya masih tinggi lagi kepekaan orang Islam dalam negara ini tentang pengambilan rezeki dari sumber yang sah dan halal.

Cuma , maaf, ada musykil sikit. Macam mana pendirian agamawan dan para pengikut mereka yang dilihat tak berapa nak cakna sumber pendapatan hasil dari bersama para PENGKHIANAT di dalam Gomen Tebuk Atap.

Maaf, yang itu macam mana ya? Sumber pendapatan yang macam tu “halalan, toyyiban wa kholisan” kot ? Ke guana?

Opps jangan bising depa kata, orang bukan Islam sedang tengok kita ! Opss, sorry tuan!

Sumber :

KPN dedah kartel dalam pasukan polis lindungi ‘kerja kotor’

Terdapat rangkaian atau “‘kartel” yang diwujudkan dalam pasukan polis dan didalangi pegawai kanan di peringkat pertengahan dengan motif untuk mendominasi pasukan itu bagi memudahkan mereka melakukan “kerja-kerja kotor”.

Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador berkata, “puak-puak tersebut” merancang untuk memastikan rakan sekerja mereka sama-sama dinaikkan pangkat, seterusnya mendominasi pucuk pimpinan tertinggi polis pada masa depan.

Katanya, matlamat akhir rangkaian atau kartel segelintir anggota polis itu ialah memastikan seluruh pasukan tersebut dikawal dan kegiatan berunsur jenayah yang dilakukan dapat disembunyikan.

“Saya tahu perkara ini berlaku. Mereka ini akan wujudkan rangkaian sesama sendiri. Dalam tempoh 10 hingga 15 tahun, apabila mereka pula menjadi pegawai atasan dan mempunyai kuasa, mereka mula buat “kerja-kerja tidak senonoh”, termasuk bersekongkol dengan penjenayah di luar.

“Saya pandang serius perkara ini dan akan pastikan gejala ini disekat dan tidak terus berlaku.

“Saya tahu ada dalam kalangan mereka yang tidak sabar menunggu saya berhenti,” katanya, menurut laporan Utusan Malaysia, hari ini.

Hamid berkata, walaupun terdapat segelintir anggota terpalit dalam kes melibatkan integriti sejak kebelakangan ini, namun tahap prestasi kerja pasukan polis masih utuh.

Malah beliau turut mengucapkan terima kasih kepada masyarakat yang turut membantu mendedahkan kegiatan tidak bermoral anggota polis.

“Saya sedia mendengar apa jua aduan orang ramai tentang salah laku warga polis. Saya akan pastikan siasatan yang adil dijalankan oleh Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) dan tindakan diambil sekiranya salah laku itu terbukti berlaku,” katanya.

Beliau berkata, kunci utama setiap pegawai serta anggota polis sentiasa disegani dan disanjung tinggi ialah niat dan disiplin mereka.

Bahkan katanya, sempena tahun 2021, beliau mengimpikan semua anggota polis mengekalkan tahap disiplin yang tinggi.

“Cukup saya katakan, cara kerja warga polis tahun ini meningkat 60% dalam memberi perkhidmatan terbaik kepada masyarakat, di samping melaksanakan penguatkuasaan undang-undang.

“Jika dahulu, terdapat budaya dalam polis yang mana pegawai dan anggotanya ‘berlagak’ kononnya mereka mempunyai kuasa, tetapi kini perbuatan tidak baik itu tidak lagi berlaku.

“Saya juga sering mengingatkan kepada mereka agar tidak melengahkan siasatan yang dijalankan, selain jangan sesekali mengambil tindakan mengikut kaum atau agama tertentu,” katanya.

Berita penuh : https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/tempatan/2021/01/01/kartel-dalam-pasukan-polis-untuk-lindung-kerja-kotor-kata-hamid-bador/

Pas pusat yang akan tentukan agihan kerusi, bukan negeri – Hadi

Presiden Awang Abdul Hadi Awang berkata, agihan kerusi PRU15 masih dalam perbincangan kepimpinan pusat parti itu.

“Agihan kerusi kita serah kepada pusat. Kita ada perunding di peringkat pusat, bukan pemuda sahaja, bukan negeri sahaja.

“Sebab itu kita tidak boleh pegang kepada kenyataan mana-mana pihak sama ada perhubungan PAS negeri, kawasan atau parlimen. Mesti balik kepada pusat,” katanya, lapor Sinar Harian

Dalam pada itu, Hadi berkata PAS melihat penubuhan Majlis Presiden Perikatan Nasional (PN) sebagai langkah awal dalam menghadapi PRU15.

Jelas Hadi lagi, sebarang keputusan penting yang melibatkan PN akan melalui majlis presiden.

“Alhamdulillah, penubuhan Majlis Presiden PN adalah bagi mengendalikan kerajaan dan semua bersetuju dalam kalangan parti yang terlibat, bukan sahaja PAS tetapi Umno.

“Penubuhan majlis presiden tidak akan menjejaskan hubungan PAS dalam Muafakat Nasional (MN) kerana kita akan terus menjaga MN, pada masa sama PN di peringkat Malaysia. MN hanya di peringkat semenanjung.

“Tidak timbul persoalan sama ada PAS mengutamakan PN atau MN kerana PAS akan memberikan komitmen kepada kedua-duanya,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man dipetik Sinar Harian berkata berkata kata sepakat akan cuba dicapai sebaik mungkin supaya pertandingan tiga penjuru antara PAS, Umno dan Bersatu dapat dielakkan

Menurutnya, setakat ini perbincangan pembahagian kerusi antara Umno dan PAS telah mencapai 50 peratus.

“Pembahagian kerusi PAS dan Umno lebih separuh sudah berjaya… namun kita cuba mencari jalan penyelesaian terbaik dengan adanya Bersatu,” katanya lapor Sinar Harian.

Sebelum Bersatu menyertai gabungan Muafakat Nasional pada Ogos lalu, gabungan itu hanya terdiri daripada Umno dan PAS, di mana kedua-dua parti itu memeterai perjanjian tahun lalu, ketika Bersatu masih berada dalam Pakatan Harapan.

Pada 17 Dis lalu, parti-parti kerajaan telah mencapai kata sepakat untuk menubuhkan Majlis Presiden PN yang dianggotai ketua-ketua parti masing-masing yang bertujuan menjadikannya sebagai platform untuk membincangkan dasar-dasar kerajaan dan mengukuhkan kerjasama antara parti-parti dalam kerajaan.

Bagiamanapun, ahli parlimen Kubang Kerian berkata isu pengagihan kerusi itu akan dilihat dari konteks menyeluruh dan setakat ini ia dibincangkan di peringkat kerusi parlimen terlebih dahulu.

Katanya, di peringkat MN, perbincangan telah diadakan beberapa kali di mana yang terakhir pada minggu lepas.

“Kita akan selesaikan sehabis baik supaya tidak berlaku pertandingan tiga penjuru pada PRU15,” katanya.

Berita penuh : https://www.malaysiakini.com/news/555919

Inilah Ramalan Nostradamus Untuk Tahun 2021

Inilah Ramalan Nostradamus Untuk Tahun 2021

Disclaimer : masing-masing ada kepercayaan agama sendiri. Saya sebagai muslim tidak mempercayai ramalan ini. Hanya baca sebagai satu pemahaman tentang dia saja. Allah yg lebih dan maha mengetahui sebenarnya.

Dianggarkan peramal keturunan Perancis ini telah meninggalkan sekurang-kurangnya 6338 ramalan untuk masa depan, yang dinyatakan dalam ayat-ayat yang tidak jelas. Sekiranya kita “mempercayai” pakar-pakar yang berusaha menguraikan ramalannya, ramalan terakhir Nostradamus adalah untuk tahun 3797 akan datang.

Persoalan utamanya, adalah sama ada kita boleh mempercayai ramalan Nostradamus ini, tidak kira sama ada untuk tahun 2020, 2021, atau tahun lain. Memang benar bahawa pada masa lalu, banyak ayatnya dan ramalan yang dikatakan telah pun berkaitan dengan peristiwa sebenar dan nampaknya menjadi nyata.

Dibawah inilah yang ditulis mengenai ramalan Nostradamus untuk tahun 2021. Sekiranya anda mahu mempercayainya, terpulang pada anda. Sayangnya, tidak ada yang baik menanti kita.

Nostradamus 2021: Apa yang diberitahu oleh peramal Perancis?

Bencana alam di “tanah barat”.

Dimulai dengan ramalan mengenai “tanah barat”. Sebilangan besar orang mengatakan bahawa itu adalah Amerika Barat kerana Nostradamus memanggil lokasi “Dunia Baru”. Oleh itu, orang California dapat meramal bencana alam yang kuat dalam bentuk gempa bumi pada tahun 2021.

Menurut ramalan Nostradamus untuk tahun 2021, kita yang menganggap 2020 yang kita rasa “sangat parah” sebenarnya adalah suatu permulaan yang tenang sebelum ribut. Kita semua tau yang 2020 tidak begitu sunyi dengan semua yang berlaku di dunia, tetapi menurut ramalan baru ini, ia hanyalah permulaan bagi masa yang lebih sukar bagi umat manusia.

Selain gempa bumi yang akan melanda California, kita juga dapat menjangkakan hal yang sama di seluruh dunia. Pandemik coronavirus hanya akan menjadi permulaan kitaran panjang penyakit dan wabak yang tidak diketahui. Satu tafsiran menunjukkan bahawa penyakit ini akan membawa manusia kembali ke zaman lampau (zaman bermula semula pembangunan dunia) dan sebahagian besar penduduk tidak akan dapat bertahan.

Kiamat zombie

Ramalan Nostradamus yang paling menarik untuk tahun 2021, adalah ramalan “kiamat zombie.” Ia akan bermula dalam bentuk virus yang akan menjadikan orang jauh lebih buruk, yang akan membawa kepada pengakhiran umat manusia dalam masa terdekat atau seterusnya.

Hentaman komet

Kemungkinan lain untuk hal kemanusiaan yang diramalkan oleh Nostradamus pada tahun 2021 melibatkan pertembungan bumi dengan komet. Menariknya, bahaya seperti ini telah dilaporkan lebih dari sekali dalam beberapa tahun kebelakangan ini oleh NASA dan agensi lain. Bahkan ada beberapa tahun kebelakangan ini, terdapat asteroid yang disebut 2009 KFI, yang menimbulkan bahaya bagi Bumi, tetapi dikeluarkan dari senarai objek angkasa yang berpotensi berbahaya beberapa bulan yang lalu.

Kuasa dan pengaruh agama

Satu lagi ramalan Nostradamus untuk tahun 2021 ialah tentang pengaruh agama. Sesetengah pandangan mengatakan bahawa Pope Francis akan memainkan peranan utama dalam menyatukan orang dan mengembalikan mereka kepada agama pada tahun-tahun mendatang.

Namun, di sisi lain, ada pendapat lain menyatakan bahawa umat Islam akan memimpin umat manusia sebagai agama utama. Banyak perkara telah diperkatakan mengenai perkara ini dan setiap orang mempunyai pendapat mereka sendiri juga.

Secara keseluruhan, tafsiran ramalan Nostradamus untuk tahun 2021 tidak positif. Ini telah berlaku pada masa lalu kalau mengikut ramalannya, tetapi secara peribadi kita semua berharap tidak akan melihat kejadian yang mengerikan ini pada tahun baru atau dimasa akan datang.

Sebenarnya, semua orang boleh cuba menafsirkan ayat-ayat Nostradamus sendiri, dan kita tidak boleh mengambil semua yang ditulis secara literal saja. Ramalan seperti itu selalu disesuaikan dengan situasi tertentu pada skala global agar kelihatan lebih logik dan berkemungkinan.

Allah saja yang maha mengetahui. Wallahu taa’la a’lam.

Ni bukan ramalan, tapi adalah rancangan mrk!

Malaysia akan total Lockdown menjelang penghujung Januari 2021.

sukar untuk saya bahaskan disini. tetapi ini adalah sedikit konspirasi dunia yang panas diperkatakan di laman web sesawang underground ‘dark web” tentang kejadian yang bakal melanda Dunia pada tahun 2021.

| The Black Parade Malaysia|

saya lebih suka katakan apa yang bakal berlaku di Malaysia terlebih dahulu.

dengan kes covid 19 yang ‘pukui naik” dan strain covid21 Uk yang baru ditemui adalah tidak mustahil 4angka akan terus kekal setiap hari bagi penularan virus ini.

antara isu panas yang hebat diperkatakan adalah

(Januari 25)
Malaysia and Asia Country Lockdown
semua perniagaan ditutup, pekerjaan diberhentikan.

(12 Feb)
Laluan bagi Vaksin dihantar ke seluruh Dunia
*spread out

(18Mac)
Covid21UK menular dengan lebih serius dan reaksi kritikal (mengerikan) kesan vaksin yang diambil

(7April)
lambakan pesakit Covid19 Pro dan Covid21UK. Hospital penuh. (tidak dapat menampung)

(11May)
Kerajaan membuka semula ekonomi dan menyusun atur Gaji minimum yang baru. Pengecualian pinjaman

(19Jun)
bekalan dan penawaran barangan terhad. logistik dikawal sepenuhnya oleh ketenteraan.
membina pos pemeriksaan tentera disetiap bandar.

(7July)
rusuhan berlaku. kerajaan kini dibawah Duli Yang Maha Mulia Agong. Vaksin covid21 diperkembangkan.

(11 Ogos)
Pembentukan Kerajaan Campuran
Vaksin Covid-19 diperkasakan sepenuhnya

(3 September)
segala pinjaman dan hutang dibatal,
sekiranya rakyat menerimanya Vaksin penuh.
penyerahan harta kepada kerajaan

(10 Oktober)
Pengenalan passport Covid19. hanya yang menerima vaksin akan dibenarkan keluar.

(11 November)
Rakyat hidup dengan Virus Covid19 dan Covid21UK

(25 Disember)
Cip digital thru body dibawa masuk oleh Sweden untuk diperkenalkan kepada Dunia.

ini adalah ‘Predict Future” yang dikaji dan diketahui oleh orang orang tertentu mengenai Rahsia Dunia yang berlaku pada hari ini

mulut mereka dikunci daripada memberitahu perkara sebenar. mereka diperhati dan mendengar.

banyak hint dan maksud tersirat telah dipertontonkan kepada Dunia meski dalam bentuk video lagu, filem Hollywood, mahupun tulisan.

kita ke arah revolusi akhir zaman yang sangat dasyat. ketahuilah, dunia ini menjadi kotor dengan kejahatan tangan tangan manusia.

Malaysia dalam Bahaya 2021
bersedialah. berzikirlah. semoga Allah melindungi kita dari segala apapun. C&P.

covid19UK #COVID19 #Malaysia #COVAX

Malaysia akan total Lockdown menjelang penghujung Januari 2021.

Ni bukan ramalan, tapi adalah rancangan mrk!

Malaysia akan total Lockdown menjelang penghujung Januari 2021.

sukar untuk saya bahaskan disini. tetapi ini adalah sedikit konspirasi dunia yang panas diperkatakan di laman web sesawang underground ‘dark web” tentang kejadian yang bakal melanda Dunia pada tahun 2021.

| The Black Parade Malaysia|

saya lebih suka katakan apa yang bakal berlaku di Malaysia terlebih dahulu.

dengan kes covid 19 yang ‘pukui naik” dan strain covid21 Uk yang baru ditemui adalah tidak mustahil 4angka akan terus kekal setiap hari bagi penularan virus ini.

antara isu panas yang hebat diperkatakan adalah

(Januari 25)
Malaysia and Asia Country Lockdown
semua perniagaan ditutup, pekerjaan diberhentikan.

(12 Feb)
Laluan bagi Vaksin dihantar ke seluruh Dunia
*spread out

(18Mac)
Covid21UK menular dengan lebih serius dan reaksi kritikal (mengerikan) kesan vaksin yang diambil

(7April)
lambakan pesakit Covid19 Pro dan Covid21UK. Hospital penuh. (tidak dapat menampung)

(11May)
Kerajaan membuka semula ekonomi dan menyusun atur Gaji minimum yang baru. Pengecualian pinjaman

(19Jun)
bekalan dan penawaran barangan terhad. logistik dikawal sepenuhnya oleh ketenteraan.
membina pos pemeriksaan tentera disetiap bandar.

(7July)
rusuhan berlaku. kerajaan kini dibawah Duli Yang Maha Mulia Agong. Vaksin covid21 diperkembangkan.

(11 Ogos)
Pembentukan Kerajaan Campuran
Vaksin Covid-19 diperkasakan sepenuhnya

(3 September)
segala pinjaman dan hutang dibatal,
sekiranya rakyat menerimanya Vaksin penuh.
penyerahan harta kepada kerajaan

(10 Oktober)
Pengenalan passport Covid19. hanya yang menerima vaksin akan dibenarkan keluar.

(11 November)
Rakyat hidup dengan Virus Covid19 dan Covid21UK

(25 Disember)
Cip digital thru body dibawa masuk oleh Sweden untuk diperkenalkan kepada Dunia.

ini adalah ‘Predict Future” yang dikaji dan diketahui oleh orang orang tertentu mengenai Rahsia Dunia yang berlaku pada hari ini

mulut mereka dikunci daripada memberitahu perkara sebenar. mereka diperhati dan mendengar.

banyak hint dan maksud tersirat telah dipertontonkan kepada Dunia meski dalam bentuk video lagu, filem Hollywood, mahupun tulisan.

kita ke arah revolusi akhir zaman yang sangat dasyat. ketahuilah, dunia ini menjadi kotor dengan kejahatan tangan tangan manusia.

Malaysia dalam Bahaya 2021
bersedialah. berzikirlah. semoga Allah melindungi kita dari segala apapun. C&P.

covid19UK #COVID19 #Malaysia #COVAX

AGENDA JAHAT #PLANDEMIK


AGENDA JAHAT #PLANDEMIK

Oleh: Prof Madya Dr. Mohd Rosni Sulaiman, Pensyarah (UMS)

KETAHUILAH MANUSIA SEMUA…RAKYAT MALAYSIA SEMUA…KESEMUA YANG SEDANG BERLAKU SEKARANG ADALAH PENIPUAN DAN JENAYAH KEMANUSIAAN TERBESAR DAN TERANCANG…HARI INI BIAR AKU KHABARKAN SEKALI LAGI…AGAR AKU BOLEH BERLEPAS TANGAN DI HADAPAN ALLAH AZZA WAJALLA NANTI
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️

Sesungguhnya aku telah DISEKAT oleh FB sepertinya utk selama-lama kerana sering menceritakan KEBOHONGAN dan KEBOBROKAN covid19…ingin aku ULANGI yang PANDEMIK COVID19 ini adalah PLANDEMIK…perkara HOAX dan terancang dengan BAIK….telah mula ditulis dan dirancang 41 tahun yang lalu lagi…

Telah jelas tertulis dalam sebuah novel/buku popular yang sekadar dikatakan sebagai TEORI KONSPIRASI pada masa itu…

Apa-apa yang buku itu JANGKAKAN akan berlaku memang betul-betul berlaku satu wabak PLANDEMIK (dirancang dan terancang) bermula di WUHAN, CHINA…

Kita telah dimomokkan oleh video dokumentari yang rakyat CHINA jatuh dan mati bergelimpangan waktu itu akibat satu wabak koronavirus baru…yang akhirnya dinamakan COVID-19…coronavirus disease 2019…yang mana sebenarnya itu bukan singkatan untuknya yang BETUL…

COVID-19 sebenarnya merujuk kepada PERANCANGAN RAPI oleh Bill Pagar, Rothchairr, Freemusang dan Illuminatang untuk MEMIKROCIPKAN setiap manusia di dunia ini…

Mikrocip ini akan ditanam di tangan dan akan akan datang di belakang otak untuk MENGAWAL DAN MEMPERHAMBAKAN manusia menggunakan teknologi AI (ARTIFICIAL INTELLIGENT) setelah VAKSINASI COBID19 berjaya DIWAJIBKAN dan diberi secara sukarela atau paksarela ke atas semua manusia…

CERTIFICATION OF VACCINATION ID, AI…inilah nama sebenar COVID-19…mikrocip adalah pengesahan kepatuhan terhadap agenda vaksinasi…dalam mikrocip tu kesemua ada di sana, maklumat peribadi, IC, kad bank, kad kredit, etc…

Kesemua sudah berada dalam 1 cip di tangan…duit kertas yg fizikal TIDAK PERLU lagi…

Apa yang mereka dapat bila manusia seluruh dunia telah dapat DIMIKROCIPKAN?? Mereka dapat MENGAWAL POPULASI DUNIA…mereka dapat MENGAWAL PERGERAKAN MANUSIA…

Mereka dapat mengawal segala-galanya sehingga populasi manusia dapat DIKURANGKAN kepada 500,000000 sahaja di seluruh dunia…ini MATLAMAT UTAMA mereka dengan COVID-19 ini…

Setelah mereka dapat KAWAL manusia, mereka akan persembahkan dengan penuh bergaya kepada MR. DAJJAL yang baru tiba dan keluar ke muka bumi ini…amat senanglah MR. D mencari kita kita semua…

Sebelum ini kita FIKIR amat mustahil utk MR D mencari setiap manusia di muka bumi ini…rupanya amat senang dengan teknologi COVID-19…

YA!!! COVID-19 SEBENARNYA ADALAH TEKNOLOGI CANGGIH UNTUK KEMUDAHAN MR. DAJJAL!!!

Jadi dek kerana TAKUTNYA penyakit covid-19 yang TERAMAT BERBAHAYA ini yang boleh MEMBUNUH dengan KADAR KEMATIAN seluruh dunia cuma hanya 4% (yang sembuh 96%) setelah sekitar 10 bulan BERTERBANGAN BERGENTAYANGAN di alam ini,😂 seluruh dunia sedang mahu MEMANDATORIKAN pengambilan vaksinasi covid-19…

Percayalah!! Dan percayalah!!! Vaksin covid-19 ini BUKAN penawar…ia akan menjadi RACUN yang akan MEMBUNUH majoriti populasi dunia suatu masa nanti…

Setakat ini pun salah satu vaksin tersebut yang dibuat secara tergesa-gesa seperti mee segera telah BERJAYA menyebabkan PENYAKIT SARAF yang teruk kepada MANGSA UJIAN…

Nah!! PAK PAK MENTERI kita ada yang sedang sibuk dan seronok serta teruja untuk membeli vaksin dari CHINA…sedang mengira-ngira duit dan harga…

Sedangkan KESIHATAN rakyat jelata jadi TARUHAN!!! Dan lebih IRONI lagi…lebih menunjukkan ianya satu PENIPUAN DAN RANCANGAN JAHAT, remaja di Wuhan China sudah berkonsert di tepi kolam TANPA ADA sebarang SOP…katanya sudah bebas 100%…

Saya sudah selalu ulang dan sudah berulangkali tulis…covid-19 ni tidak lebih daripada SELESEMA BIASA…malah selesema biasa lebih menakutkan kerana BERGEJALA…bersin bersin, berair hidung, sakit kepala etc…merimaskan…


Covid-19 adalah TIDAK BERGEJALA…maksudnya?? Memang langsung tidak berbahaya, sistem imun badan kita boleh NGAP NGAP virus ini dengan MUDAH…tak sempat virus covid19 nak keluarkan gejala di dalam badan, sudah kena “makan” oleh antibodi…BAHAYA KA?? Ramai diperbodohkan!!!

Kenapa covid-19 ni nampak BERBAHAYA?? Kerana media sosial menghebohkannya seolah olah BAHAYA…kerana KERAJAAN seluruh dunia kecuali beberapa negara seperti TANZANIA yang tidak ambil kisah pasalnya…

Yang mati beratus ribu di USA tu?? Hello!! Yang mati tu memang PESAKIT KRONIK sedia ada…dan STATISTIK kematian di USA akibat penyakit kronik setiap tahun ialah 1.7 juta orang…

Padehal setakat beberapa ratus ribu…belum pun SEJUTA!!!😂 sudah 10 bulan ni, belum 1 tahun…kematian mereka yg berpenyakit kronik cuma “DIPERCEPATKAN” dengan penggunaan ventilator bagai (ventilator telah ditentang keras oleh beberapa pakar perubatan, mengaitkan dengan kematian pantas akibat kegagalan paru paru oleh ventilator bukan oleh virus!!!)

Bagaimana cara nak bebas covid19??

  1. STOP/HENTIKAN kesemua ujian berkaitan covid-19…sebab Presiden Tanzania dah buktikan ujian diagnostic utk covid19 ni tak betul kerana minyak enjin, pisang, betik, mangga dan kambing pun POSITIF!!!😂
  2. Medsos STOP gembar gemburkan mengenainya
  3. Kerajaan STOP bercakap mengenai covid19, fokus kepada ekonomi dan kebajikan rakyat etc
  4. Rakyat STOP melakukan segala SOP mengarut…fokus kepada hidup sihat dan gaya hidup sihat
  5. Alim ulama’ dan Profesional Perubatan mesti STOP menakutkan rakyat, malah sepatutnya menyedarkan rakyat yang covid19 ni hanya agenda JAHAT…tiada apa apa pun…
  6. Semua orang STOP bercakap pasal vaksin covid19…tolaknya mentah-mentah…untuk apa vaksinasi?? Sehinggalah covid19 ni benar benar dibuktikan BERBAHAYA melebihi selesema biasa dan denggi

TIDAK ADA ISTILAH NEW NORMAL, YANG ADA HANYALAH ABNORMAL!!!

Wallahu a’lam

Nukilan

Prof Madya Dr. Mohd Rosni Sulaiman
Pensyarah (UMS)

Merangkap

Perunding Perubatan Naturopati
D’Sakinah Holistic Therapy Center Alamesra Kota Kinabalu

” Semua penyakit ada PENAWAR kecuali MATI dan TUA. Kami membantu merawat pelbagai penyakit dan masalah yang dideritai sehingga sembuh dengan izinNya seiring dengan rawatan perubatan utama yang diambil di hospital dan klinik. Inilah reputasi kami. Tubuh badan yang sihat dapat membantu dalam mendapatkan KESEMPURNAAN dalam BERIBADAH”

Penafian: Segala perkongsian yang diberikan ialah hanyalah bersifat akademik yang bertujuan untuk perkongsian ilmu dan pengalaman semata-mata.

Ianya bukanlah bertujuan untuk mengiklankan sesuatu yang bertentangan dengan Akta Perubatan Tradisional dan Komplementari dan juga Garis Panduan Pengiklanan Ubat dan Produk Perubatan Kepada Orang Awam yang telah digubal bagi melengkapkan peruntukan Akta Ubat (Iklan dan Penjualan) 1956 dan Peraturan-Peraturan Lembaga Iklan Ubat 1976. Segala jenis rawatan/ubatan yang diberikan hanyalah setelah menjalani sesi konsultasi bersama pihak kami. Segala yang berlaku samada kesan baik atau buruk ke atas mana-mana individu yang berpunca daripada maklumat yang diberikan dalam Telegram ataupun laman sesawang ataupun FB ini adalah atas kesedaran dan tanggungjawab individu itu sepenuhnya.

sebarkannya

kitasemuadisihir

sedarlahcovid19adalahpenipuan