Peperangan Nuklear Pakistan dan India

SUBSCRIBEDقاب حرب .. سلسلة تعرض حروب عدة لم تحدث بعد أكثرها رعباً بين الدول النووية المتعادية وفي الجزء الأول سنعرض لكم ما سيحصل إن جرى حرب بين الهند والباكستان على إقليم كشمير . للتواصل على تويتر : https://twitter.com/Step_Agency للتواصل على الفيس بوك : https://www.facebook.com/stepnewsagency الويب سايت : http://stepagency-sy.net للتواصل عبر الايميل: contact@stepagency-sy.netSHOW LESS

Hindu India Menzalimi Umat Islam Kashmir

SUBSCRIBEDأرض الزعفران أو إقليم كشمير، إقليم ذا غالبية مسلمة، تحتل الهند معظم أراضيه منذ العام 1947، تصفه الصحافة العالمية بالسجن الكبير، ويعاني أهله الويل من حكومة الهند، تسنده باكستان وشنت الحروب لأجله، والعالم كله يساهم في صمته خوفاً من اندلاع حرب نووية بين الجارتين الهند وباكستان.. تعرف على قصة الإقليم المنسي للتواصل على تويتر : https://twitter.com/Step_Agency للتواصل على الفيس بوك : https://www.facebook.com/stepnewsagency الويب سايت : http://stepagency-sy.net للتواصل عبر الايميل: contact@stepagency-sy.net

Kerajaan China Membunuh Umat Islam Uighur

SUBSCRIBEDلو ظهرت عليك مظاهر التدين الإسلامي فأنت بخطر فيكفي أن تكون أويغورياً مسلماً لتنتظر من يدق بابك ويعتقلك وتقودك السلطات الصينية إلى معسكرات التعذيب وغسل الدماغ. تابع معنا قصة الايغور المسلمين في الصين كاملةً للتواصل على تويتر : https://twitter.com/Step_Agency للتواصل على الفيس بوك : https://www.facebook.com/stepnewsagency الويب سايت : http://stepagency-sy.net للتواصل عبر الايميل: contact@stepagency-sy.net

Sucikan Hati Kita

Hati yang bersih, tak akan pernah menyakiti hati orang lain, jika ia di sakiti sekalipun, ia membalasnya dengan Sebuah senyuman kebaikan.

Hati yang suci, tak akan pernah mengecewakan orang lain, jika ia dikecewakan, ia akan membalasnya dengan kesabaran Dan doa-doa untuk kebaikannya.

Hati yang baik, ia tak akan pernah merasa dirinya paling baik karena baginya semuanya punya kebaikan Dan kekurangn.

Hati yang ikhlas akan terpancar dari raut wajah, ia sentiasa kelihtan ramah Dan mesra dalam berbicara.

Hati yang tulus akan Menenangkan jiwa, menghadirkan secebis perkataan yang lembut, memiliki kesederharnaan dalam bersikap.

Ingatlah,
Kita takkan pernah sempurnah dimata manusia.

Biarlah Allah yang menilai kita.
Karena Allah tahu apa yang ada dihati kita.

Semoga kita menjadi pribadi yang baik dan memiliki hati yang terbaik.

DUHAI DIRI YANG LALAI

DUHAI DIRI YANG LALAI

– Jangan bertangguh untuk menjadi Hamba Allah yang Soleh. Jaga solat dan ibadah.

– Jangan bertangguh menjadi Wanita yang Solehah, jaga maruah dan tutup aurat.

– Jangan bertangguh menjadi anak yang berbakti, jaga baik-baik hati ibu dan ayah.

– Jangan bertangguh menjadi isteri yang taat dan terhormat, usaha laksanakan hak suami.

– Jangan bertangguh menjadi Ibu yang mithali, penyayang dan lembut.

– Jangan bertangguh untuk menjadi pencinta al-Quran, zikir, solat, sedeqah, ilmu dan lain-lain.

– Jangan bertangguh menjadi apa yang Allah dan Rasulullah mahu kita jadi iaitu memiliki akhlak yang Mahmudah, menjaga tutur kata lidah, pandangan mata dan pendengaran telinga.

– Apa yang kita mahu belum tentu apa yang Allah redha. Namun bila buat apa yang Allah redha kita akan jadi apa yang perlu kita jadi.

– Sampai bila mahu bertangguh?
Ajal bukan semakin menjauh, Malaikat Maut takkan sesaat pun bertangguh!

Firman Allah SWT:

وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ ۖ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً ۖ وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ.

(QS. al-A’raf : 34)

Maksudnya: “Dan bagi tiap-tiap umat ada tempoh (yang telah ditetapkan). Maka apabila datang tempohnya, tidak dapat mereka kemudiankan dan tidak pula dapat mereka dahulukan walaue sesaat pun.”

Kain kafan sedang ditenun,
Keranda sedang dipaku,
Meniti hari meniti tahun,
Kematian yang semua kan bertemu. C&P.

Apabila Allah SWT Membuka Aib Kita.

Ada orang sedang belajar memperbaiki solatnya.
Ada orang sedang berusaha menutup auratnya dengan sempurna.
Ada pula orang sedang gigih mencari sumber rezeki yang halal buat dia dan keluarga.

Semua orang ada susah payah masing-masing.
Semua orang ada jalan dan cerita ‘hijrah’ masing-masing.

Cuma kita tidak nampak.
Menjadi rahsia dia dengan Allah.

Jangan terlalu mudah menghukum orang seolah-olah orang lain tiada ruang dan peluang untuk berubah.

Bersangka baik.
Jaga hati.
Kerana kita juga, punya aib yang ditutup oleh Allah.

Boleh jadi, dia yang kita sangka buruk itulah yang paling banyak menangis di hadapan Allah berbanding kita yang nampak baik ini. C&P.

ORANG YANG BERIMAN MEMENUHI JANJINYA

ORANG YANG BERIMAN MEMENUHI JANJINYA

Rasulullah ‎ﷺ bersabda,

“Seorang mukmin adalah mukmin jika dia memenuhi janjinya.”

Suatu ketika Rasulullah ‎ﷺ pergi bersama beberapa orang Sahabat meninjau ke luar kota, dan satu atau dua orang Sahabat meminta,

“Ya Rasulullah! Kami perlu ke kampung sebelah untuk melakukan beberapa pekerjaan dan akan kembali pada hari yang sama. Bolehkah engkau menunggu kami?”

Baginda berkata,

“Aku akan menunggu.”

Asar berlalu, Maghrib menjelma dan mereka masih belum pulang. Rasulullah ‎ﷺ tidak pulang ke Madinah. Apabila orang lain bertanya tentang hal ini, Rasulullah ‎ﷺ bersabda,

“Seorang muslim mesti memenuhi janjinya.”

Hari esoknya mereka pulang, namun Rasulullah ‎ﷺ tidak pergi sebelum itu. Jadi apabila kita berjanji sesuatu kita mesti memenuhinya; kita tidak boleh memungkiri janji kita.

  • Shaykh Hisham Kabbani –

TAK ADA YANG ABADI DI DUNIA INI, SEMUA HANYA SEMENTARA

TAK ADA YANG ABADI DI DUNIA INI, SEMUA HANYA SEMENTARA

PESAN POSITIF.
RUMUS MENGHADAPI KESULITAN HIDUP.

RUMUS PERTAMA :
Kamu tidak sendirian (banyak yang lebih susah darimu).

RUMUS KEDUA :
Allah tidak mungkin menakdirkan sesuatu melainkan pasti ada hikmahnya.

RUMUS KETIGA :
Satu-satunya yang kuasa mendatangkan manfaat dan menolak mudharat adalah Allah, karena itu jangan bergantung kecuali kepada Allah.

RUMUS KEEMPAT :
Apa yang telah ditetapkan untukmu tak akan meleset darimu dan apa yang tak ditetapkan untukmu tidak akan mengenaimu.

RUMUS KELIMA :
Kenalilah hakikat dunia, pasti kamu tenang. (Ini dunia bukan surga, pasti tidak luput dari masalah. Yang enak terus itu adanya hanya di surga dan yang tidak enak terus itu adanya di neraka).

RUMUS KEENAM :
Berprasangka baiklah kepada Rabbmu, Allah. (Allah tidak pernah membencimu apalagi meninggalkanmu).

“Tuhanmu tidak meninggalkan engkau (Muhammad) dan tidak (pula) membencimu.”
(QS. Adh-Dhuhaa : 3)

RUMUS KETUJUH :
Yang dipilihkan Allah untukmu pasti lebih baik daripada pilihanmu untuk dirimu sendiri.
(Orang yg diuji masalah itu orang istimewa-Nya. Jika sabar maka surga menanti).

RUMUS KEDELAPAN :
Semakin sulit ujian berarti semakin dekat jalan keluar.

“Maka sesungguhnya beserta kesulitan ada kemudahan, sesungguhnya beserta kesulitan itu ada kemudahan.”
(QS. al-Insyirah : 5-6)

RUMUS KESEMBILAN :
Jangan berpikir tentang bagaimana jalan keluar karena sesungguhnya Allah jika menghendaki sesuatu pasti menyiapkan solusinya, ada cara yg tdk terbayangkan (taqwakan diri dan terus bertawakkal).

“Barangsiapa bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan membukakan jalan keluar baginya, dan Dia memberinya rezeki dari arah yang tdk disangka-sangkanya. Dan barangsiapa bertawakal kepada Allah, niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan) nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan-Nya. Sungguh, Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu.”
(QS. Ath-Thalaq : 2-3)

RUMUS KESEPULUH :
Jangan berhenti berdoa kepad a Dzat yang di tangan-Nya semua kunci jalan keluar.

“Wahai orang-orang yang beriman! Mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan shalat. Sungguh Allah beserta orang² yg sabar.”
(QS. al-Baqarah : 153)

  • Ustaz Satria Hadi Lubis –

Nasruddin mahu Yadim jadi gerakan pertahan akidah, tapi membisu isu wanita kahwin di India

Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiyah Malaysia (Yadim) yang juga AJK Pas Pusat, Nasrudin Hassan diserang oleh para netizen apabila berkata “Yadim akan perhebatkan gerakan pertahan aqidah ummat melalui dakwah dan program pengukuhan aqidah.”

Di dalam ruangan komen terhadap posting beliau itu, penuh dengan kata-kata sindiran terhadap beliau berikutan kes anak saudara seorang menteri wanita dari Johor yang berkahwin dengan ketua pasukan hoki India berketurunan Sikh.

Gambar keratan laporan yang digunakan untuk menyerang Nasrudin Hassan.

Nizam Toha menulis, “Akidah (isteri) pemain hoki terbela di zaman PN”. Ia dipercayai ditujukan kepada kes wanita Malaysia dari Johor yang berkahwin dengan pemain hoki India berbangsa Sikh itu.

Shamsul Effendey pula menulis, “Itu je???? Xde demo² dah ke?”. Beliau dipercayai menyindir tindakan Nasrudin dan Pas sebelum ini yang mengadakan pelbagai demonstrasi kononnya untuk mempertahankan akidah Islam tetapi selepas menjadi kerajaan yang berkuasa, ia sudah tidak ada lagi.

Fareez Kezam pula mengulas, “Ejas buat himpunan padang merbok ustaz. Ana nak pegi jual baju. Dah lama tak cedok ni.”

Fareez dipercayai menyindir Nasruddin yang sebelum ini menganjurkan perhimpunan menyokong Rang Undang-undang 355 RUU355) di Padang Merbok dengan mencetak baju-T dengan banyak tetapi selepas menjadi kerajaan dan Menteri Undang-undang dari Pas, RUU355 sudah senyap entah ke mana.

Ad Irwan pula menulis, “Din, ulas sikit isu gadis melayu sedara mara menteri Umno yang kawen dengan lelaki Sikh tu..kira murtad ke macam mana tuh?? Xcukup kuat dakwah tu Din sapa ada hok murtad secara terang terangan doh..”

Mohd Muhammad menulis “ejas molek2 bende ni, kalau perlu tipu orang kampung berhimpun balik kat Padang Merbok buat je din.. nampk sikit buat kerje” sambil menyiarkan gambar perkahwinan ketua pasukan hoki India itu.

Tengas Bara Tengas menulis, “Apa tindakan yadim dlm isu ni? Sebab apa yg aku nampak sepatah haram pun tak buat statement berkaitan isu ni..” sambil menyiarkan gambar perkahwinan itu.

Berita penuh : https://malaysiadateline.com/netizen-serang-nasrudin-bila-kata-mahu-pertahan-akidah-ummah/