BUKTI LIM GUAN ENG LEBIH ISLAMIK

Terima kasih Zafrul, akhirnya kami tahu kesungguhan PH selama ni

Selepas mendengar penjelasan semua mantan Menteri PH tadi.. aku amat bersyukur, hikmah besar dari rencana jahat UMNO dan PAS mainkan isu 101 Projek yang bernilai Rm 6.6 Billion ini.. Cara terbaik Allah zahirkan pentadbiran PH terutama Lim Guan Eng jauh lebih amanah..menepati prisip Al Qawwi Al Amin berbanding pentadbiran yang dikata menjulang prinsip Islam…
Jika semalam perbandingan jumlah procurement atau Perolehan yang terlibat darunding terus adalah 1.4 %.. dari penjelasan menteri, Boleh dikatakan hampir 100% tidak ada runding terus.. Hanya RM 350 Juta bukan dari projek dari zaman BN, mana RM 170 juta adalah kes melibatkan Kementerian Zuraidah.. Tak sampai 0.2%..
Jika ditolak jumlah Kementerian Zuraidah, dan faktor mendesak menepati konsep Dharurah yang dijelaskan.. Maknanya reform kerajaan PH itu berjaya..Jumlah tender terbuka adalah 99.9%… Dalam konteks hukum sedikit itu dimaafkan.. Bagi aku cukup membanggakan.. Dalam kaedah Fiqh disebutkan ..

ما لا يدرك كله لا يترك كله..
“Jika tidak didapati seluruhannya, jangan tinggalkan seluruhnya (semampu kamu).”
Kaedah ini diambil sesuai dengan firman Allah yang selalu disentuh Ds Anwar sendiri..menyentuh pesanan Nabi Syuaib Alaihissalam keatas kaumnya, juga menyentuh soal ekonomi dan..soal Islah( reform)..
إِنْ أُرِيدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ ۚ
“Aku hanya bertujuan hendak memperbaiki sedaya upayaku..”
Dalam Islam bukan hanya melibatkan Soal Islah dalam Siyasah, dalam Ekonomi..hatta dalam urusan Ibadah..ada Rukhsah atau keadaan yg dimaafkan.. dalam Ibadah soal kemampuan ini juga diguna pakai , iaitu konsep Kita harus menunaikan hak Allah semampunya (مَا اسْتَطَعْتُمْ)..
Malah aku berterima kasih dengan Tg Zafrul atas sifat telusnya mendedahkan semua senarai projek ini dan tidak menyembunyikan fakta..Kalau projek dan fakta Projek itu disembunyikan, ia akan jauh lebih teruk fitnah itu disebarkan kelompok ruwaibdhah dan Khawarij dari kalangan PAS..

Samaada Tg Zafrul terlibat atau hanya menjadi buah catur UMNO dan PAS memburukkan Lim Guan Eng dan PH dengan soalan Politik bagi menutup kes Takiri atau sebagai modal menghadapi PRK Slim River..aku tak pasti… tetapi tindakan Tg Zafrul tidak menyembunyikan fakta itu amat aku puji..
Tidak siapa menjangkakan..hatta mereka yang cuba kononnya mendedahkan salah laku PH.. dan Akhirnya, Allah zahirkan begitu amanahnya pemimpin PH.. Untuk mencari satu kesalahan Menteri dan Kementerian amat sukar.. apalagi mahu dikaitkan dengan Lim Guan Eng.. jauh lebih jahat mereka yang menuduh Rm 6 billion itu lesap seperti lesapnya duit 1MDB..
Seperti aku katakan, Besar hikmahnya tertubuhnya Kerajaan Khianat tebuk atap ini.. satu persatu Allah Zahirkan kebenaran, lalu menutup pintu fitnah UMNO dan PAS dari mulut dan tindakan mereka sendiri…
Maka benarlah firman Allah..
firman Allah..
وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ
“ Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padehal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.. Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui…. ”
( Surah Al-Baqarah Ayat 216 )
Ipohmali

Tazkirah Zohor
27 Ogos 2020
Sumber :

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s