TERBUKTI KERAJAAN PH TELAH MELAKUKAN TERBAIK SELAMA 22 BULAN.

 

Semalam Dr Amim Ahmad Mohamad ada call saya dan kami bersembang la pasal kedudukan Kabinet PH-Plus. Dia tulis sebab TunM nak sangat jadi PM itu tidak ada masalah; yang penting PH-Plus perlu di ikat dengan perjanjian yang jelas dan terang.

Ada hujah-hujah Dr Amim, Ahmad Muslim Badawi Badawi, Liew Chin Tong yang saya rasa makes sense untuk terima balik TunM sebagai PM:

1) Dia kata MP GPS di pegang oleh Wan Junaidi dan bukan Abg Jo. Wan Junaidi ini pernah berkerja dengan Tun dan most likely dengan Tun.

2) Kalau berlaku snap election PRU15 pada tahun ini di mana impak pasca Covid belum di rasa most likely PH tak boleh secure kerajaan, dan kalau PN dapat 113 kerusi aje, mereka boleh luaskan lagi kuasa dengan membeli MP PH melalui kuasa dan ugutan.

3) Bayangkan 3 bulan di bawah PN lagi teruk dari 30 tahun di bawah BN; habis semua dia tunggang dari parlimen sampai ke SPRM. Kalau mereka dapat secure balik mandat hujung tahun ini, sanggupkan kita risiko hidup di bawah BN balik selama 5 tahun?

4) Yang otai reformasi semua sudah bersedia ke nak masuk balik penjara lawan kerajaan? Kerajaan baharu ni lebih zalim dari BN sebab orang yang dah di dakwa dalam mahkamah yang jelas ada pertuduhan wang haram pun boleh di lepaskan.

5) Azmin sendiri sudah mula mengerakkan caturnya; ingat parti baru dia sudah mendapat kerusi majlis dalam kerajaan negeri di bawah PN. Kuat Azmin pada wang, kalau kita putuskan kekuatan dia, dia sendiri akan berkubur.

6) PRU memerlukan banyak duit; dan kita kena akui jentera2 pilhanraya PH semuanya tidak berduit sekarang ini.

7) Hidup berprinsip ini banyak dugaan; tapi untuk survive dalam realpolitics kita kena berkompromi.

8) Ipoh Mali cerita pasal pergaduhan hudud zaman PR dahulu yang buat PR tak menang, menang jadi orang, kalah jadi abu.

9) Liew Chin Tong juga echo perlunya berkerjasama antara Anwar dan Mahathir untuk halang kita kembali ke zaman gelap

10) Ingat kalau penyamun 1MDB terlepas ini adalah satu perkara yang memalukan negara dan kita mungkin tidak akan dapat lagi kepercayaan antarabangsa.

Ini hujah saya yang saya bersetuju dengan kerjasama dengan TunM di sertakan berberapa syarat di bawah:

1) DSAI di lantik jadi Timbalan Perdana Menteri; dan Menteri kewangan

2) Melihat posting kertas akademiknya yang di bentang di Universiti Harvard, sekolah perniagaan tentang krisis ekonomi Asia; Anwar bukan sahaja mampu berbeda pendapat dengan pakar-pakar kewangan di Harvard tapi juga mampu membawakan hujah-hujah beliau untuk di jadikan kayu ukur. Cuba kita bilang, berapa ramai anak melayu yang boleh berucap di Harvard dan bentang kertas kerjanya sendiri di hadapan cendikiawan dan professor?

3) Najib? Dalam facebook boleh la itu pun cytro yang tulis. Di mahkamah even lawyer dia sendiri kata dia mewa, tak tahu apa dan boleh jadi mangsa penipuan.

4) Dalam syarahannya Anwar ada ulas tentang apa keperluan bailout syarikat besar dan biar syarikat kecil mati pada krisis ekonomi 1997. Dia juga ada jawap tuduhan yang dia sanggup terima rekomendasi IMF seperti yang di fitnah.

5) Dia juga sentuh tentang ekonomi kita yang sangat sensitif dengan kepercayaan pelaburan antarabangsa dan sedikit silap kira akan menyebabkan pelabur lari dan hilang kepercayaan

6) Bagi saya bagus juga DSAI tulis paper tersebut dalam English; at least boleh senyapkan troll yang kata Anwar ini hanya pandai berlakon dan berjargon.

7) Membaca perbentangan kertas kerjanya itu sendiri sudah boleh menilai aras pemikiran tahap tinggi dan ini bukanlah semata-mata kertas akedemik sahaja, dia sudah berjaya buktikan semasa 5 tahun dia jadi Menteri kewangan, 5 tahun ekonomi Malaysia surplus.

8) Lepas dari 98 sampai 2020, kita tidak pernah recover sepenuhnya dan saban tahun kita tetap defesit.

9) Jadi jika Tun masih lagi berkehendak kerusi PM tidak mengapa; janji kena di ikat dengan perjanjian dalam bentuk tarikh. Tak ada lagi 6 bulan atau 6 minggu, kena ada tarikh yang tetap e.g. 1 Feb 2021 yang tak boleh di ubah lagi.

10) Kementerian Kanan perlu di beri pada parti asal PH PKR dan Amanah. KDN, Pertahanan, Penerangan kena di beri pada PKR/Amanah yang betul-betul tegas dan bold.

11) Perdagangan, Undang-undang boleh di berikan pada DAP dan bukan Melayu

12) Saya setuju dengan pembahagian kerusi ikut kaum 70% (Melayu dan Bumi) 20%(Cina) dan India (10% )sebab ini yang kita tak dapat nak lawan naratif perkauman UMPAS masa 22 bulan dahulu

13) Kes 90 juta PAS perlu di segerakan sekali dengan kes heli H20. Kes kartel Jemin juga tak boleh di simpan; every corruptor need to face the music

14) Parlimen, SPRM, Polis perlu di angkat semula. Kuasa Perdana Menteri yang terlalu besar hendaklah di pulangkan pada Parlimen. Ini untuk mengelakkan kejadian memalukan bila Parlimen hanya bersidang tapi tak bahas apa-apa.

15) Kalau parlimen sudah di reform; tak kisahlah lepas ini siapa jadi kerajaanpun, kalau Najib naik balikpun bila PM sudah tiada kuasa mutlak dia sendiri terpaksa menjawap dalam parlimen kalau dia menipu dan boleh di penjara.

Hopefully dengan penjelasan saya ini dapat menutup mulut yang kata saya ini pentaksub sosok tubuh pemimpin. Bagi saya reform itu agenda utama; kalau kita hanya berkeras dengan isu perdana menteri, jangan kan kata 6 bulan; silap2 5 tahun seterusnya bukan takat tak dapat reform, yang dapat hanyalah penjara dan ugutan.

Betul ini bukanlah apa yang kita impikan; tapi susah hendak cipta situasi menang-menang tanpa perlu berkompromi. Moga Allah beri hidayah dan permudahkan urusan kita dalam Islah negara yang kita cintai.

Kerajaan Pintu Belakang (PN) Bakal Menjadikan Malaysia Sebuah Neraka

1 TSMY BAPA KATAK1 TSMY 26 BILION1 ULAMAK KATAK1 MALAYSIA RASUAH 11 MANGSA PN1 KES JENAYAH UMNO1 BIG FISHES CHARGED SO FAR1 PN BEBASKAN PEROMPAK NEGARA1 PN BEBASKAN PEROMPAK NEGARA 21 MCA WANITA

*PN OH PN APA SUDAH JADI MALAYSIAKU 26 MEI 2020*

1. Rakyat susah tak dapat pembelaan; mana PM, Menteri2, Ahli2 parlimen, Adun2? Takan nak tunggu Ust Elbit Liew lagi kot???

2. Jual saham lagi, kalau zaman PH habis dituduh konon DAP nak jual negara

3. PN dah macam BN buat projek membazir beratus juta RM kawasan sendiri kenapa? Ada dapat komisyen ka???

4. 2 kes Pemandu mabuk semalam pandu lawan arus sebabkan kematian lagi, bila nak gubal undang2 supaya hukuman lebih keras? Takut kat Mca Mic ka???

# SEBARKAN DEMI NEGARA TERCINTA

Derita ibu tunggal, anak di rumah kedai reput | Wilayah | Berita Harian https://zei6iaqu-fey3ybur3q-an.a.run.app/aHR0cCUzQSUyRiUyRmRzZDBjMy5jbiUyRjY2RUNiMXAyTmlTaQ%3D%3D

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=160899892090816&id=100045124192657

POSTING PULANG PAKU & SALES RAYA

Tahun 2019, Khazanah jual pegangan saham dalam TNB, meratib la seluruh alam FB yang PH jual aset negara. Seorang Pensyarah Kanan UKM punya marah siap senaraikan semua “aset negara” yang dijual. UMNO Online pun pickup.

https://umno-online.my/2019/09/26/sah-500-hari-ph-berkuasa-lebih-rm30-bilion-aset-negara-dijual/amp/

Semalam, Khazanah jual pegangan dalam Telekom dan terus menyebabkan saham Telekom jatuh teruk. Sebijik kes tahun lepas masa saham TNB dijual.

https://www.theedgemarkets.com/article/telekom-malaysia-falls-384-khazanah-trims-stakes

Minggu ini juga, Khazanah jual saham dalam suatu syarikat GLC yang berdaya maju Malaysian Genomics Resource Centre Berhad.

https://asia.nikkei.com/Business/Startups/Malaysia-s-Khazanah-sells-shares-of-genetics-screening-MGRC?utm_source=paid.outbrain.com&utm_medium=content%20retargeting&utm_campaign=IC%20MY%20OutbrainOver2minView30days&utm_content=RSSfeed&dicbo=v1-ef97dd72784f80086263028e17161401-00280e9c9208103b82992e13a5e43683ac-gu3wgyleg4ztkllcga2wiljumqzwcllbmu4taljzmftgmztgmfqtemtdgu

https://simplywall.st/stocks/my/pharmaceuticals-biotech/klse-mgrc/malaysian-genomics-resource-centre-berhad-shares/news/malaysian-genomics-resource-centre-berhad-klsemgrc-shareholders-received-a-total-return-of-50-in-the-last-five-years/amp/

Tapi heran bin ajaib, senyap sunyi alam FB. Tiada lagi ratib jual aset negara yang riuh dulu.

Dalilnya simple: haram pada kamu, halal pada kami.

Kerajaan Pintu Belakang (PN) Lubuk Emas Bagi Pencuri Umnopas.

1 MANGSA PN1 RUU YANG HILANG1 TSMY 26 BILION1 ULAMAK KATAK1 MELAYU BODOH1 PENJENAYAH BEBAS DI MALAYSIA1 PN BEBASKAN PEROMPAK NEGARA1 PN BEBASKAN PEROMPAK NEGARA 21 KES JENAYAH UMNO1 MCA WEE KA SIONG.

*MALAYSIA RAMAI PENCURI*

(nombre uno @ nombor satu korupsi)

HIDUP di Malaysia ini agak beda. Yang tak mencuri / rasuah dikata pencuri, sebalik pencuri dikata baik.

Di TV, siap banyak sangat program agama, ajar pelbagai kebaikan berdasar al-Qur’an dan hadis Nabi.

Di TV juga, kita nonton pemimpin lagak bicara kalah Ustaz tapi pandu Mercedes koruptor nombor satu.

GLC macam MARA, MAS, Tabung Haji, BANK2 dan macam2 semua pengerusinya Melayu, malah bermula jawatan PM, Menteri Kewangan, Menteri2, dan hampir 99% Melayu diberi amanah tapi rata2 terlibat korupsi.

Mereka itu semua Islam, tahu halal haram, tahu dosa pahala tapi MENIPU, curi duit rakyat secara terang2an menjadi budaya membanggakan mula disanjung puji.

Rakyat peluk cium tangan sang koruptor cium tangan, puji melangit, di TV muka mereka asyik disebar dikata insan mulia.

Malaysia ini negara aneh. Memang aneh.

Pencuri petai berminggu di penjara, curi sardin dua minggu penjara.

Curi RM bilion2 dikasi balik RM 300 juta, bebas lepas dan ada dituduh puluhan tuduhan bebas lepas. Tak hairan, pencuri nombor satu sama bebas nanti.

Memang negara kita ini agak aneh dan surat kabar luar negeri kata orang Malaysia korupsi nombor satu.

Memalukan. Ya Allah, Malaysia dikata negara Islam tapi ramai pencuri dan pencurinya berbillion2 RM. Hebat negara kita ini.

Malaysia cukup terkenal. Kita bangga sebab bendera terpanjang, pesta terpanjang, nyanyi terpanjang, semua panjang2 dan tangan2 banyak panjang.

Bikin malu ramai tokoh agama, ramai alim ulama, ramai pemimpin bijak bicara tapi perangai setan.

Munafik. Tak hairan Allah turunkan bala celaka.

*ISMAILY BUNGSU*
komunikasi
10/06/2020

Gabungan PAS-UMNO tidak akan kekal – Wan Saiful

1 TSMY BAPA KATAK1 TSMY 26 BILION1 MALAYSIA RASUAH 11 LANTIKAN YDPA1 HADI SYAITAN 31 HADI SYAITAN 21 MANGSA PN1 MALAYSIA RASUAH

Pada 6 Mac 2019, Wan Saiful, ahli MPT PPBM berkata bahawa gabungan UMNO PAS tidak akan kekal. Beliau berkata “penyatuan UMNO dan PAS juga tidak nampak keupayaannya untuk kekal kerana asas perjuangan yang tidak kukuh disebabkan bermain isu agama dan bangsa yang tidak baik untuk negara”.

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2019/03/538081/gabungan-pas-umno-tidak-akan-kekal-wan-saiful

Semalam, Wan Saiful bersuara lagi. Kini, beliau seru pula kononnya UMNO mestilah bersedia berkorban demi mengukuhkan Perikatan Nasional (PN). Seruan ini tidak lain kerana beliau tahu, hanya UMNO dan PAS yang boleh menyelamatkan PPBM.

Demikianlah pentas politik Malaysia yang dibanjiri dengan mereka yang pelbagai ragam, karakter dan perspektifnya. Malangnya, bukan dengan cara yang menguntungkan.

Politik Malaysia sangat memerlukan mereka yang berpandangan jauh, tidak gelojoh dengan kuasa, menjaga lisan dan selalu mengutamakan misi yang lebih besar. Bukan ‘amatur’ yang pendirian dan pandangannya, sentiasa berubah-ubah mengikut laras kuasa dan bukannya perjuangan. Malah, pendirian dan prinsip mereka bertukar dan berubah lebih pantas dari COVID-19 merebak.

Benar, UMNO adalah parti yang sedia berkorban untuk rakan politiknya. Telah puluhan kali UMNO berkorban memperkuatkan rakan dalam Barisan Nasional (BN). Memberikan mereka ruang bertanding di kawasan yang paling boleh dimenangi oleh UMNO. Malah, dalam banyak keadaan, UMNO adalah parti yang sentiasa berkongsi sumber, tenaga dan kepimpinan untuk memastikan keluarga besar BN bertahan.

Tetapi setelah UMNO tewas dalam PRU14, UMNO dewasa dengan pengalaman. UMNO kenal benar, siapa lawan dan siapa kawan. UMNO tahu siapa yang bersetia dengannya dan siapa yang sekadar mencari kehidupan dan keuntungan sahaja dari UMNO. UMNO sekarang ini memilih hanya untuk berkorban demi agama, bangsa Melayu dan tanahair. Ini satu-satunya misi UMNO. Jika UMNO mengabaikan misi ini, orang Melayu dan rakyat Malaysia akan menolaknya. Jadi, UMNO tidak akan membiarkan dirinya dihukum, sekali lagi.

Yang pasti, UMNO bukan talian hayat untuk menyelamatkan mana-mana parti, atau mana-mana ahli politik atau mana-mana pemimpin. UMNO adalah talian hayat untuk orang Melayu.

Jadi, PPBM itu yang harus berkorban dan bekerja untuk membangunkan kekuatannya sendiri terlebih dahulu sebelum PN boleh dikuatkan. Bukan menuntut pengorbanan dari UMNO. Untuk menjadi rakan strategik UMNO, PPBM mesti mempunyai kekuatan tersendiri yang akan menghasilkan manfaat menang-menang kepada UMNO.

UMNO tidak akan berkorban untuk memberi nyawa kepada mereka yang meninggalkan UMNO semasa parti ini tewas dan terjatuh parah. Kepada mereka ini, UMNO mungkin memaafkan tetapi tidak akan melupakan. Adalah lebih baik bagi UMNO menumpukan kekuatan dan tenaganya untuk meyakinkan lebih ramai orang Melayu menyertai misinya daripada memikirkan hal mereka yang pernah mencemuh, mencaci dan membenci UMNO.

UMNO bukan untuk sesetengah elit atau mereka yang berasa koridor kuasa adalah milik mutlaknya. UMNO adalah untuk orang Melayu dan negara Malaysia yang lebih baik. Tanpa mereka ini, UMNO akan terus hidup. Tetapi, tanpa UMNO, kita tidak pasti apa masa depan mereka.

UMNO sedar dan insaf, survivalnya adalah pada undi orang Melayu dan bukan Melayu. Bukan pada kerjasama politik yang bersifat sementara di peringkat yang tidak pun mewakili keseluruhan parti.

UMNO telah membuka ruang kepada PPBM untuk menyertai misi besarnya. Ini ajakan yang ikhlas dan tulus. Mungkin sudah tiba masanya, PPBM yang perlu berkorban demi orang Melayu dengan menyertai UMNO dan bersama-sama menguatkan BN. Pilihannya jelas. Terpulanglah.

Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin
Naib Presiden UMNO

RM 5 JUTA UNTUK TUTUP MULUT?

1 TSMY BINI ORG1 TSMY BAPA KATAK1 TSMY 26 BILION

RM 5 JUTA UNTUK TUTUP MULUT?? betul ke!

Dato Stanley menceritakan Isterinya telah menjalani hubungan sulit/seks sejak Tan Sri Muhyiddin menjadi Menteri Besar Johor lagi. Mereka pertama kali berjumpa di Shangri La hotel KL.

Untuk mengelak daripada ternampak org sini, Tan Sri Muhyiddin selalu akan keluar negara dan menunggu Nika Gee dtg kepadanya untuk melempiaskan nafsu serakahnya.

Mula2 Nika Gee dibayar RM5000 sebulan sebagai upah untuk melempiaskan nafsu Tan Sri Muhyiddin. Bayaran itu naik sehingga RM20k sebulan setelah beberapa lama.

Tan Sri Muhyiddin juga telah memberi banyak Projek kepada Nika Gee bila dia menjadi Menteri Kabinet di bawah Barisan Nasional dulu.

Setelah beberapa lama, Tan Sri Muhyiddin sudah boring dan dia tak layan call dan msg dari Nika Gee. Ini membuatkan Nika Gee marah lalu mengugut Muhyiddin dan meminta sebanyak RM5juta utk menutup mulutnya dari mendedahkan hubungan mereka.

Dato Clement mengesahkan bayaran RM5juta telah dibuat kepada Nika Gee. Lepas kes itu Tan Sri Muhyiddin dan Nika berhubungan semula dan melakukan zina seperti biasa.

TS Muhyiddin tahu Dato Stanley Clement mengetahui pasal hubungan seks sulit beliau dgn isterinya. Nika Gee minta Muhyiddin lantik suaminya jadi Hakim di Mahkamah Tinggi. Tetapi sebaliknya Muhyiddin hanya memberi pangkat Dato kepada suaminya.

Itulah sejarah bagaimana Dato Stanley Clement mendapat pangkat Dato.

Pemuda Umno&Pas bantah pelantikan Eric Paulsen – Ahli Parlimen Pasir Mas, Ahmad Fadhli Shaari

1 HINA ISLAM

1 PAS BANTAH

1 UMNO BANTAH

Pas bantah pelantikan Eric Paulsen
SHAH ALAM – Ahli Parlimen Pasir Mas, Ahmad Fadhli Shaari mengajak umat Islam seluruh negara menyatakan bantahan terhadap lantikan Eric Paulsen

Pemuda PAS ingin menyatakan kekesalan atas pelantikan ini. Eric Paulsen begitu dikenali sebagai seorang yang lantang mempersoalkan ajaran Islam dan kedudukannya sebagai agama Persekutuan, serta kenyataan keras yang mengundang resah dikalangan rakyat Malaysia.

Pemuda PAS Bantah Pelantikan Eric Paulsen, Desak Dikeluarkan Segera

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3624538710896180&id=220590201291065

Berita Parti Islam Se Malaysia (PAS) (https://berita.pas.org.my/pemuda-pas-bantah-pelantikan-eric-paulsen-desak-dikeluarkan-segera/)
Pemuda PAS Bantah Pelantikan Eric Paulsen, Desak Dikeluarkan Segera – Berita Parti Islam Se Malaysia (PAS)
KENYATAAN MEDIA DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA PEMUDA PAS BANTAH PELANTIKAN ERIC PAULSEN, DESAK DIKELUARKAN SEG

 

PRU-15 UMNO PASTI AMBIL ALIH KELANTAN DAN TERENGGANU.

1 MELAYU BODOH1 RUU YANG HILANG1 MALAYSIA RASUAH 11 TSMY BAPA KATAK1 TSMY 26 BILION1 ULAMAK KATAK1 HADI SYAITAN 31 HADI SYAITAN 2

*PH+ (PH + Bersatu Tun M + Warisan) Punyai Peluang Cerah Dlm PRU 15?*

1. Msyrt PH+ Selasa lalu betsetuju Tun M PM 9 & Anwar TPM samada jika bjaya ambik alih semula kera jaan PN skrg atau menang PRU 15.

2. Dijangka Tun M mampu tarik skurang2nya 30% sokongan Melayu/Bumiputera & Anwar pula dpt tarik skurang2nya 15% drp kaum ini.

3. DAP dijangka tiada mslh utk kekalkan sokongan skurang2nya 90% Cina (PRU 14, 95% Cina sokong PH) & 65% India dll kaum bkn Bumiputera.

4. Warisan pula dijangka terus kekal popular d klgn Melayu & Bumiputera d Sabah.

5. Dgn senario d atas, PH+ tiada mslh utk menang d Putrajaya n negeri2 kcuali Klntn, Trg, Phg & Srwk shj.

UMNO DENGAN MUDAH AKAN BERKUASA DI KELANTAN DAN TERENGGANU KERANA TERNYATA PAS TIDAK MAMPU MENANDINGI  MELEPASI JERAT RASUAH DAN DEDAK UMNO.