Pembaziran Kerajaan Pintu Belakang (PN) Yang Meranapkan Masa Depan Negara.

1 pembaziran pn

1 KERA SUMBANG 11 PN BEREBUT DEDAK1 MELAYU BODOH

Pembaziran Kerajaan PN:

Dikala seluruh dunia dilanda wabak Covid-19, dikala ekonomi dunia merundum jatuh teruk, dikala harga minyak dunia menjunam jatuh dibawah kiraan negatif, dikala rakyat Malaysia sedang berjimat cermat, dikala ramai yang tiada pekerjaan serta dibuang kerja.

Maka dikala itulah pemerintah negara dibawah kerjaan PN sesuka hati menambah jawatan baru Duta khas berjawatan Menteri penuh demi kepentingan politik semata mata.

Adakah ianya secara percuma saudara ? Tidak, sudah pasti akan melibatkan wang rakyat juga untuk membayar gaji bulanan dan elaun Duta khas tersebut.
Jerit perih rakyat marhean diperah kais paginya dibayar kepada lantikan Duta Duta khas ini dan kais petang rakyatnya pula untuk kesenangan pemerintah demi kelangsungan politik semata mata.

Ini adalah satu pembaziran diwaktu negara kekurangan sumber keewangan. Negara sekarang cuma mengharap peninggalan simpanan jimat cermat kerajaan PH terdahulu seperti mana kata Menteri MOF- Tengku Zafrul, negara masih mempunyai modal kukuh simpanan sebanyak rm132billion. Namun jika dikikis hari hari tanpa ada sumber yang baru bukit balak pun jadi botak gondol.

Negara sudah pun mempunyai Duta ke negara terbabit daripada golongan PTD yang bertauliah, berkelayakan serta berpengalaman yang menerima watikah dan perkenan daripada SPB YDPA. Apa signifikasinya perlantikan Duta Khas ini ?

Kita sudah mempunyai Duta Besar ke negara China, iaitu Raja Dato Nurshirwan Zainal Abidin. Begitu juga lantikan Hadi Awang sebagai Duta Khas ke Timur Tengah berjawatan Menteri penuh. Sedangkan setiap negara Arab kita sudahpun mempunyai Duta Besar ke negara Arab.

Dibawah ini contoh jelas perbandingan kos gaji Kabinet antara 2 kerajaan.

Nota : Tidak termasuk tambahan 1 lagi Duta khas ke China.

71 (termasuk Hadi Awang) + 1 (Duta khas ke China) = 72 orang. C&P.

Tinggalkan komen

Design a site like this with WordPress.com
Mulakan