PKP : Pemimpin kerajaan PN bebas makan beramai-ramai

PKP : Pemimpin kerajaan PN bebas makan beramai-ramai

 

Cuba anda bayangkan Timbalan Menteri Kesihatan pun palotak ada ulat macam palotak Menteri Kesihatan air suam!

Admin page mungkin tak perasan, mereka buat posting kononnya nak gah bagi sedekah dan dijamu makan sedap-sedap siang tadi di pondok tahfiz kepunyaan Pak Teh exco Perak dari Pas yang kuat fitnah.

Lepas tersedar, kelam kabut admin padamkan posting berkenaan. Tak apa, kami dah screen shot!

Timbalan Menteri Kesihatan tak reti ke, atau tak faham waktu ini semua rakyat dilarang berkumpul?

Sepatutnya pegawai khas kena nasihatkan Timbalan Menteri ni apa yang tidak wajar mereka lakukan. Ini waktu wabak. Ini waktu PKP. Ini waktu semua orang duduk di rumah. Ini waktu semua orang TIDAK DIBENARKAN BERKUMPUL lah sial….!

1 ULAMAK JAHAT SATU2 tipu1 AZAB PEMBOHONG

 

 

 

1 PEROMPAK BERCAKAP PASAL MARUAH1 SEMBURIT PEROGOL BERSATU1 HELI MARA1 kuda terbaik1 WAJAH PAS SEBENAR.

MALAYSIA BERSAMA KERAJAAN PINTU BELAKANG MENUJU KEHANCURAN AKHLAK DAN EKONOMI.

1 PECAH AMANAH

 

Sumber :

PKP : Pemimpin kerajaan PN bebas makan beramai-ramai

Rakyat kena reman dan bayar denda tetapi pemimpin minta maaf dalam media sahaja.

https://web.facebook.com/photo?fbid=10217648878633930&set=a.10202891880878209

Mintak maaf dengan siapa ? Polis atau Rakyat.
Harap diambik tindakan. Tak Kira Ada pangkat atau sebagainya. Semuanya adalah sama taraf sahaja!

Kamu arah PKP, kamu yang langgar !!! tegur Amanah P.Pinang

Kamu arah PKP, kamu yang langgar !!! tegur Amanah P.Pinang

Ketegasan dan keseriusan kerajaan menguatkuasakan PKP fasa ketiga ini terbukti dengan jumlah tangkapan dan kompaun pelbagai kesalahan pergerakan keatas rakyat marhaen yang dikeluarkan oleh PDRM.

IPCMC Perlu Bertindak Segera.

1 PKP KKM 21 PKP KKM 31 PKP KKM 5

Tidak ada mana-mana pihak termasuk pemimpin kerajaan yang harus merasa kebal terhadap Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) setelah mereka sendiri mengarahkan rakyat supaya patuh pada perintah tersebut.

Demikian dinyatakan oleh Pengerusi AMANAH Negeri Pulau Pinang, Dr Roslan Ahmad ketika diminta mengulas mengenai keengkaran dan ketidakpatuhan PKP oleh pemimpin kerajaan PN.

“Pemimpin kerajaan PN jangan cuba memperbodohkan rakyat melalui peraturan dan undang-undang yang mereka sendiri tidak patuhi kerana setiap tindak-tanduk mereka yang engkar kepada PKP mudah terserlah dan diperhatikan secara dekat oleh rakyat yang telah dengan begitu mudah dihukum.

“Sekiranya pemimpin mempamerkan kepatuhan yang jitu bagi sesuatu arahan maka amalan yang samalah akan dituruti oleh mereka yang berada d ibawah.

“Namun begitu sekiranya pemimpin tersebut sendiri mengengkari apa yang telah mereka tetapkan, sudah tentu ia ibarat bidalan Melayu umpama kata dulang paku serpih, kata orang tapi dia yang lebih,” tegas beliau.

Menurut Dr Roslan lagi, dalam suasana menangani penularan wabak Covid-19 kerajaan telah mengenakan PKP dengan tujuan untuk menghadkan pergerakan dan mengurangkan interaksi orang ramai dengan mengamalkan ‘social distancing’.

Malah sektor-sektor perniagaan dan ekonomi yang hendak dan dibenarkan beroperasi sepanjang tempoh PKP pun tertakluk kepada kelulusan dan protokol kesihatan serta keselamatan.

Tegasnya, kebenaran operasi pula dikeluarkan oleh Majlis Keselamatan Negara dan MITI dan perintah ini adalah terpakai kepada semua pihak tanpa ada yang merasa kebal dengan arahan ini.

“Ketegasan dan keseriusan kerajaan menguatkuasakan PKP fasa ketiga ini terbukti dengan jumlah tangkapan dan kompaun pelbagai kesalahan pergerakan keatas rakyat marhaen yang dikeluarkan oleh PDRM.

“Malangnya penguatkuasaan PKP seolah-olah bersifat ‘double-standard’ atau dua darjat kerana digemparkan dengan pelanggaran arahan PKP oleh Timbalan Menteri, Exco Kerajaan Negeri, Menteri Besar maupun mantannya sepertimana yang dilaporkan.

“PDRM harus tunjukkan sikap profesional mereka dan konsisten dengan mengambil tindakan segera dan adil serta spontan tanpa lengah terhadap pemimpin kerajaan tersebut sepertimana yang telah mereka lakukan terhadap rakyat marhaen sehingga semalam,” saran beliau.

Tambahnya lagi, sekiranya rakyat dikenakan kompaun dengan spontan dan dibawa ke mahkamah, maka buktikan bahawa undang-undang sedia ada merupakan undang-undang yang diterima pakai bukan saja untuk rakyat tetapi juga untuk pemimpin kerajaan yang melanggar PKP, apa lagi dengan bukti yang begitu jelas dan ketara.

Berita penuh :https://malaysiadateline.com/jangan-ada-pihak-merasa-kebal-dengan-pkp

Kamu arah PKP, kamu yang langgar !!! tegur Amanah P.Pinang

Tim. Menteri Duduk Berjarak – Perlu Siasatan IPCMC Baru Adil.

1 PKP KKM 2

Image may contain: 2 people, people sitting and people eating

https://web.facebook.com/aminAli1234

Ketua Polis Perak cuba membodek pembesar yang langgar MCO – KONONNYA MEREKA DUDUK BERJARAK?!.
Tetapi rakyat jelata ditindas, ditangkap, didenda, dipenjara & dirantai macam binatang. Memalukan PDRM!

1 PKP KKM1 PKP KKM 5

 

Fitnah keluarkan kad pengenalan kepada warga asing, Setiausaha Politik buat laporan polis – Sebahagian Besar Umat Islam Malaysia Suka Buat Fitnah Kepada Golongan Bukan Islam.

Image may contain: 1 person, standing, beard and outdoor

 

LAPORAN POLIS TELAH DIBUAT..
Fitnah keluarkan kad pengenalan kepada warga asing, Setiausaha Politik buat laporan polis
GEORGE TOWN – Satu laporan polis dibuat berhubung kenyataan fitnah terhadap Ketua Menteri, Y.A.B. Tuan Chow Kon Yeow yang kononnya memberi kuasa kepada Kerajaan Negeri dalam pengeluaran kad pengenalan kepada warga asing.
Laporan dibuat oleh Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Teh Lai Heng dekat Balai Polis Jalan Patani, Ibu Pejabat Polis (IPD) Timur Laut, tengah hari ini.
“Akaun Facebook dengan nama ‘Nik Nasrul’ memaparkan gambar Ketua Menteri dengan kenyataan fitnah seperti berikut; Dah ngaku! TANGKAP. PEMBERIAN KAD PENGENALAN KEPADA WARGA CHINA DAN HONG KONG ADALAH KUASA KERAJAAN NEGERI, KERAJAAN PUSAT TIDAK BERHAK CAMPUR TANGAN – CHOW KON YEOW.
“Posting (hantaran) tersebut adalah satu fitnah jenayah terhadap Y.A.B. (Ketua Menteri) kerana beliau tidak pernah pada bila-bila masa membuat kenyataan fitnah seperti itu.
“Malah sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang dan rakyat Malaysia, Y.A.B. menghormati dan mendokong Perlembagaan Persekutuan yang jelas memperuntukkan bahawa isu kewarganegaraan adalah bidang kuasa Kerajaan Persekutuan dan bukannya Kerajaan Negeri.
“Kenyataan fitnah ini boleh menyebabkan atau menaikkan sentimen agama dan perkauman dalam kalangan masyarakat di negara ini kerana ia seolah-olah menunjukkan Y.A.B. memberi kepentingan khusus kepada warga negara China dan Hong Kong,” tegas Lai Heng kepada pihak media.

Dakwa Keturunan Nabi Dan Minum Darah Rasulullah SAW

Image may contain: 1 person, text
Mendakwakan Berketurunan Tertentu Secara Dusta atau Andaian Adalah Dosa Besar.
Nabi SAW bersabda,
وَمَنِ ادَّعَى إِلَى غَيْرِ أبيهِ، أَوْ انتَمَى إِلَى غَيْرِ مَوَاليهِ، فَعلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّه وَالملائِكَةِ وَالنَّاسِ أجْمَعِينَ، لا يقْبَلُ اللَّه مِنْهُ يَوْمَ الْقِيَامةِ صَرْفًا وَلا عَدْلًا. متفقٌ عليه.
“Sesiapa yang mendakwa (menasabkan diri) kepada bukan bapanya atau mendakwa dirinya adalah mawlā kepada yang bukan qabilah mawlanya, maka ke atas laknat Allah, malaikat dan manusia semuanya.
Allah tidak menerima sebarang amalan nya pada hari Qiyamat, fardhu atau sunat.”
[Hadith sahih muttafaq ‘alayh]
وَعَنْ أَبي ذَرٍّ  أنَّهُ سَمِعَ رسولَ اللَّه ﷺ يَقُولُ: لَيْسَ منْ رَجُلٍ ادَّعَى لِغَيْر أبيهِ وَهُوَ يَعْلَمُهُ إلاَّ كَفَرَ، وَمَنِ ادَّعَى مَا لَيْسَ لهُ، فَلَيْسَ مِنَّا، وَليَتَبوَّأُ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّار، وَمَنْ دَعَا رَجُلًا بِالْكُفْرِ، أوْ قالَ: عدُوَّ اللَّه، وَلَيْسَ كَذلكَ إلاَّ حَارَ عَلَيْهِ متفقٌ عليهِ، وَهَذَا لفْظُ روايةِ مُسْلِمِ.
Dari Abu Zarr, Rasūlullāh SAW bersabda,
“Tidak lah seseorang itu mendakwa kan nasab keturunan kepada selain ayahnya yang sebenar sedang dia mengetahui nya melainkan dia menjadi kafir….dan siapkan lah tempat duduknya dalam Api Neraka…”
[HR Muslim]
Satu peringatan buat orang yang mendakwa ianya dari keturunan Rasulillah صلى الله عليه وسلم agar betul dengan apa yang disebut, ingatlah Hadith Baginda …
“sesiapa mendakwa kepada selain susur galur keturunannya maka atasnya laknat Allah, laknat malaikat dan laknat manusia sekaliannya.”
Dalam kitab ini, A’alaam Hanafiyyah dari kalangan ahli Bait, penulis memberi ingatan mendakwa sebagai ahli Bait Nabi tidak semudah hanya
sekadar dengar dari mulut orang
atau hanya sekadar bermimpi
atau hanya sekadar ditulis di makam keturunannya bahawa dari keturunan begian begian!
Ustaz Abid Annuriyy
[Gerakan PENA Malaysia]
Daripada Facebook page Dr Rozaimi Ramle https://www.facebook.com/DrRozaimiRam… Beberapa orang mengirimkan saya keratan video ini. Kata mereka majlis ini dilakukan di Sabah. Saya tidak pasti kebenarannya. Jika benar ia dari Sabah, saya mohon suara di dalam video ini yang menyatakan beliau telah meminum darah Nabi sallallah alaih wasallam untuk membawakan bukti dakwaan beliau bahawa darah baginda masih wujud sehingga hari ini. Ini kerana dakwaan melibatkan nama Nabi sallallah alaih wasallam di atas pentas berwajah agama sangat sensitif apatah lagi apabila mendakwa bahawa darah baginda masih wujud. Moga pihak yang mendakwa segera memberikan penjelasan kepada netizen dari mana dia dapat darah tersebut dan bagaimana darah tersebut masih wujud walaupun setelah beribu tahun berlalu. Saya tidak menafikan sememangnya ada riwayat sahabat yang meminum darah baginda. Yang dipertikaikan ialah benarkah darah Nabi sallallah alaih wasallam itu masih wujud dan apakah buktinya itu darah baginda? Tambahan pula pengarang kitab al-Athar al-Nabawiyyah menyatakan bahawa sebahagian dakwaan peninggalan Nabi sallallah alaih wasallam itu tidak dapat dipastikan kesahihannya. Soalan yang wajar difikirkan oleh kita bersama ialah berapa banyak Nabi sallallah alaih wasallam meninggalkan darah sehingga ia masih lagi tidak habis sehingga ke hari ini? PROF MADYA DR ROZAIMI RAMLE – Pensyarah Kanan UPSI – AJK Fatwa Negeri Perlis – Presiden Pertubuhan Kebajikan IQ – PhD Hadith di University of Jordan – M.A Hadith di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia – B.A Fiqh Wa Usuluh di Universiti Mu’tah Jordan ___________________________________________________________________ Klik link ini untuk lebih banyak video menarik: https://www.youtube.com/watch?v=nc-yV… RUGI TAK TENGOK! ___________________________________________________________________ Instagram: https://www.instagram.com/308nazmiazim/ Facebook page: https://www.facebook.com/Nazmi-Azim-2… Facebook: https://www.facebook.com/muhammadnazm…

Ulamak Jahat Mohon Maaf

1 ULAMAK PENIPU SOLAT HAJAT1 ULAMAK JAHAT SATU
Image may contain: 1 person, text
BUKAN BERPOLITIK CUMA INGINKN KEADILAN YG SAMA
Luahan seorang ayah yg berhadapan dgn anak istimewa..
Anak istimewa saya marah sangat pada polis apabila dia menonton video polis memukul orang ramai yang tidak mematuhi arahan PKP.
Saya katakan pada dia, polis tak salah buat begitu kerana sekarang ni kita kena duduk di rumah tak boleh merayau atau berkumpul dan yang tak dengar cakap tu memang patut pun polis ajar sedikit dengan kekerasan minima.
Mungkin dia tak dapat terima melihat orang yang di pukul dalam video itu merayu dan meminta maaf tapi terus di pukul tanpa kasihan.
Tapi hari ini saya agak kecewa dengan pihak polis jika hanya dengan meminta maaf seperti ini ianya sudah boleh terlepas daripada tindakan undang-undang sebagaimana yang di kenakan terhadap rakyat biasa.
Wahai polis bertindak adillah, sekurang-kurangkan saya boleh beritahu anak saya jangan marah polis sebab polis menjalankan tugas dengan adil tanpa mengira pangkat dan darjat.
Kredit :shbt penang netizen

BMF SUDAH TINGGAL KENANGAN, KINI GLC JIHAD SEBENAR.

1 TAHNIAH FRONLINER1 PAS MABUK ARAK1 ARAK BMF1 BARUA MCA1 PAS TIADA AGAMA1 HARAM SYURGA1 HADI JELIR1 HADI KOMUNIS1 COVID DAP1 DOA PAS GILA.

1 LIDAH SYAITAN

*BMF : Dulu lain, bila dah jadi kerajaan lain pula*

Seorang penggerak utama Kempen Beli Produk Muslim (BMF) kecewa apabila pemimpin Islam tidak konsisten dengan perjuangan mereka selama ini.

Ketua Prasarana Kempen (BMF), Izzat Johari berkata, harapan beliau untuk melihat pemimpin tersebut untuk terus konsisten dengan perjuangan tersebut sangat meleset.

“Allahuakbar! Saya mengharapkan setidak-tidaknya, pemimpin Islam yang lantang memperjuangkan BMF di Perak ini akan istiqomah tetapi sangkaan saya meleset,” katanya di laman Facebooknya.

Walaubagaimanapun beliau tidak menyebut nama pemimpin Islam tersebut namun di dalam ‘posting’ tersebut, beliau memuatnaik satu tangkap layar berkaitan isu membabitkan Pesuruhjaya Pas Perak, Razman Zakaria merangkap ADUN Gunong Semanggol.

LAPORAN MAYA TERHADAP BEBERAPA PERKUMPULAN RAMAI DALAM MASA PKP.

1 KKM COVID 71 PKP KKM 51 PKP KKM 41 PKP KKM 31 PKP KKM 21 PKP KKM1 PKP PM

Laporan kepada KETUA POLIS NEGARA

LAPORAN MAYA TERHADAP BEBERAPA PERKUMPULAN RAMAI DALAM MASA PKP.

Saya Ridzwan bin Abu Bakar, no I/c 76121002**** telah melihat dalam hantaran FB beberapa gambar perkumpulan ramai yang tidak mematuhi standar yang ditetapkan sempena PKP fasa ketiga ini.

Antaranya ialah :
1. Satu perkumpulan ramai di Pejabat Menteri JPM (Agama) yang dihadiri oleh lebih kurang 11 orang (berdasarkan gambar) yang bukan terdiri dari staff Pejabat tersebut.

2. Satu perkumpulan di rumah DS Ahmad Said (Bekas MB Terengganu) yang dihadiri oleh seramai lebih 20 orang (berdasarkan gambar). Perkumpulan ramai itu turut dihadiri oleh YAB DS Dr Ahmad Samsuri (MB Terengganu).

3. Jamuan makan yang dihadiri oleh lebih dari 30 orang (berdasarkan gambar) di bangunan sebelah rumah YB Hj Razman di Lenggong Perak. Jamuan ini turut dihadiri oleh YB Norazmi (Timbalan Menteri Kesihatan) dan YB Shaarani (Exco Perak) selain dari YB Razman selaku tuan rumah.

Saya berpandangan kalaulah sekadar bermain HP di luar rumah, berkumpul di padang bola dan bersembang di atas wakaf boleh dianggap melanggar PKP, sepatutnya perkumpulan seperti di atas juga diambil tindakan.

Sekian, laporan saya.

PH TELAH BERJAYA MENGHAPUSKAN COVID-19 TETAPI KERAJAAN AZMIN YANG MENYEBARKAN KEMBALI.

1 MENTERI MELAYU BODOH1 TAHNIAH FRONLINER
FAKTA
Jemaah tabligh bukan dijangkiti oleh pelancong China tapi dibawa oleh seorang peserta jemaah yang pulang dari Korea Selatan.
Beliau tidak melakukan self quarantine sebaliknya terus hadir ke perhimpunan jemaah tabligh tersebut pada 27 Feb 2020.
Wabak Covid 19 gelombang pertama yang dibawa oleh pelancong dari China telah berjaya dirawat sepenuhnya apabila pada 22 Feb iaitu sehari sebelum kerajaan PH tumbang, menteri Kesihatan Dr Dzul mengumumkan 20 daripada 22 pesakit telah sembuh dan tiada berlaku kes baru selama 11 hari.