12 SEBAB DONG ZONG DAN MCA BERASA KEPALA MEREKA SUDAH BESAR

DONG ZONG UEC DALAM LINDUNGAN

INILAH SEBABNYA KENAPA DONG ZONG DAN MCA BERASA KEPALA MEREKA SUDAH BESAR

1. Masa berkuasa, Annuar Musa lah Melayu yg paling lantang mempertahankan UEC

2. Masa berkuasa, Annuar Musa lah Melayu yg dilihat paling ke depan begitu akrab dengan Dong Zong

3. Masa berkuasa, PM dari UMNO lah yg melakar sejarah menjadi PM pertama menghadiri program Dong Zong

4. Masa berkuasa, PM dari UMNO lah yg melakar sejarah membawa Dong Zong ke Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya

5. Depan orang Cina, UMNO lah parti Melayu yg paling lantang bermati-matian nak mempertahankan sekolah vernakular

6. Depan orang Cina, UMNO lah parti Melayu yg paling lantang bermati-matian nak iktiraf UEC

7. Depan orang Cina, UMNO lah parti Melayu yg paling bangga melanjutkan tempoh pajakan 99 tahun sekolah vernakular

8. UMNO lah parti Melayu yg paling lantang mengisytihar bahawa sekolah2 vernakular akan dipertahankan sbb kedudukan SJKC/T terjamin di bawah Perlembagaan Persekutuan

9. Ketua Pemuda UMNO yg kononnya dikatakan pejuang Melayu dengan bangganya menghantar anak sendiri ke sekolah Cina

10. Presiden PAS yg kononnya dikatakan pejuang Islam dengan bangganya menghantar cucu sendiri ke sekolah Cina

11. PAS sahabat terbaru UMNO, merupakan pembela tegar sekolah vernakular sejak sekian lamanya

12. MCA, iaitu sahabat ta’awun UMPAS merupakan pembela tegar sekolah vernakular sejak sekian lamanya

Masa berkuasa cakap lain, masa hilang kuasa cakap lain

Depan Cina cakap lain, depan Melayu cakap lain C&P.

Apa nak dibanggakan tentang kekuatan negara-negara orang Islam?

KATA-KATA ERDOGAN.

1 IMAM SYAFIE

1 Ui Organ

Apa nak dibanggakan tentang kekuatan negara-negara orang Islam?

Sedangkan orang Islam mengaku bahawa merekalah yang terbaik, Islam itu lebih tinggi daripada yang lain.

Kemana hala tuju dunia Islam?

Saya membuat ulasan dalam seratus tahun kebelakangan ini tanpa menoleh jauh lebih ke belakang.

Negara-negara Eropah menghadapi peperangan sesama sendiri menjelang perang dunia pertama dan perang dunia kedua.

Kebanyakannya mengamalkan liberal-kapitalis dalam sistem ekonomi mereka dan kebebasan untuk manusia.

Selepas perang dunia kedua, negara-negara Eropah berjaya menyatukan kedudukan mereka dan akhirnya mereka menubuhkan Kesatuan Eropah (EU).

Antaranya EU ini bertujuan untuk memajukan negara-negara Eropah yang kurang maju atau dipanggil “shared prosperity” (kemakmuran bersama).

Maka kesatuan negara-negara Eropah ini berjaya terutamanya dalam ekonomi dan sosial.

Negara-negara besar dan penduduknya ramai seperti United Kingdom (UK), Jerman dan Perancis memainkan peranan utama dalam EU.

Akhirnya EU yang berpusat di Brussels memainkan peranan untuk melebarkan pengaruh dan juga memberi kekuatan ekonomi kepada negara-negara Eropah.

Mereka berjaya menguasai sebahagian besar daripada dunia ini dan melebarkan pengaruh terutamanya dalam sistem politik dan ekonomi.

EU juga bersama dengan Amerika Syarikat (AS) menguasai sebahagian besar daripada negara-negara di dunia.

Pengaruh EU dan AS melebar begitu meluas dan kuasa tentera mereka amat hebat terutama sekali Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO).

Perjanjian ketenteraan di kalangan negara-negara Eropah dan AS termasuk negara Turki yang berada di dalamnya, menjadikan EU maju dan begitu hebat.

Terdapt satu lagi blok negara-negara yang mengamalkan ideologi yang disebut sebagai Sosialis atau Komunis.

Walaupun kita tidak dapat menerima ideologi mereka, tidak menerima cara pemikiran mereka, tetapi negara-negara ini dengan begitu hebat menguasai rakyatnya melalui “doktrin” pejuangan mereka.

Ini menyebabkan Rusia menguasai Soviet Union atau Kesatuan Soviet yang menguasai negara-negara yang begitu luas, walaupun ia kemudiannya berpecah.

Kesatuan Soviet berpecah melahirkan lapan negara merdeka yang lain, akan tetapi Rusia tetap teguh dan kukuh serta mengusai pemikiran sebahagian besar daripada rakyat di dunia ini.

Rusia juga menjadi negara yang begitu kuat terutamanya dalam bidang ketenteraan dan ekonomi.

Sementara China pula sebuah negara yang tidak aman pada satu ketika dahulu, berada dalam keadaan huru hara akibat pertentangan antara ketua-ketua di peringkat negeri atau jajahan dan berterusan dengan begitu lama.

Kucar-kacir China itu menyebabkan Jepun dapat menguasai sebahagian besar negara itu. Sebelum itu juga British pernah menguasai China.

Kita boleh melihat peninggalan sejarah penguasaan British di Shanghai yang begitu hebat sampai ke hari ini.

Kekacauan dalaman menyebabkan China dapat dikuasai oleh British dan kemudiannya Jepun.

Akan tetapi di bawah Mao Tze Tung dengan “long march”dan rakan-rakannya berjaya menyatukan seluruh China.

Walaupun menggunakan ideologi Komunis yang keras, walaupun kita tidak bersetuju dengan ideologi itu, Mao dan rakan-rakannya berjaya menyatukan rakyat China di bawah satu republik kecuali Taiwan.

Ini disebabkan Cheang Kai Shek melarikan diri dan mewujudkan negara liberal-demokrasi di Taiwan.

Kedua-dua negara itu berlumba untuk mengejar kuasa dan kemajuan akhirnya kita lihat pada abad ini, China muncul sebagai sebuah kuasa besar ekonomi dan juga kuasa ketenteraan.

Mao berjaya menyatukan rakyat China walaupun dengan menggunakan kekerasan.

Selepas Mao, pemimpin China Deng Xiaoping pula melancarkan pembaharuan ekonomi.

Sehingga hari ini di bawah kekuasaan Parti Komunis China (PKC), China dimodenkan menjadi negara kuasa ekonomi dan ketenteraan serta sedang bersaing dengan AS untuk merebut tempat yang pertama.

Taiwan pula terus maju sebagai negara di bawah naungan dan pengaruh AS serta negara-negara barat. Taiwan telah mencapai kemajuan yang begitu hebat sekali.

Kemajuan China dan kekuasaannya menyebabkan negara hebat seperti Jepun dan Korea Selatan mendekati mereka walaupun AS memberikan amaran.

Jepun dan Korea Selatan sedang menukar arah dan cuba berbaik-baik dengan China walaupun kekal sebagai sahabat karib kepada AS dan juga negara-negara Eropah.

Begitu juga Korea Utara. Jepun dan Korea Selatan cuba mendekati mereka dengan jalan dialog kerana Korea Utara mempunyai kemampuan ketenteraan yang begitu hebat dan boleh mengancam keselamatan Korea Selatan dan juga Jepun.

Soalnya di mana umat Islam dan masyarakat Islam, selepas ditinggalkan oleh penjajah British, Belanda, Portugis, Perancis, Itali dan negara-negara Eropah lain yang telah meninggalkan tanah jajahan mereka baik di Asia atau di Afrika?

Negara-negara orang Islam muncul sebagai negara yang merdeka selepas penjajah dihalau atau terpaksa meninggalkan mereka.

Mutakhir ini kita melihat negara-negara orang Islam ataupun “Islamic Ummah” melahirkan pemimpin-pemimpin yang kaya-raya.

Tersiar dalam berita-berita dunia, bagaimana ketua-ketua negara atau pemimpin-pemimpin Islam membeli lukisan yang harganya ratusan juta dollar.

Mereka memiliki kapal-kapal mewah, apartment dan hotel-hotel mewah di Switzerland, London, Paris dan sebagainya.

Mereka juga terkenal dengan berita menghabiskan wang yang banyak di tempat-tempat perjudian.

Pemimpin-pemimpin negara Islam sama ada bergelar presiden bagi negara Republik mahupun Raja bagi negara Monarki, terkenal di seluruh dunia dengan kekayaan dan kemewahan mereka.

Sebaliknya untuk menjaga keselamatan negara, kadang kala dipanggilnya kuasa-kuasa besar seperti AS, Britain, Perancis dan sebagainya untuk menjaga takhta dan kedudukan sebuah kerajaan itu daripada ditumbangkan rakyat.

Negara-negara yang dipimpin orang Islam masih menjadi proksi kepada kuasa-kuasa besar.

Akibat daripada tidak merdeka sepenuhnya terutama daripada sudut pemikiran, maka orang-orang Islam menjadi lemah.

Perang sesama sendiri begitu ketara berlaku.

Kita lihat bagaimana harta orang Islam, nyawa orang Islam, begitu murah ditumpahkan di dunia Islam.

Lihatlah apa yang berlaku di Iraq, Syria, Libya, Yaman, Somalia,Sudan dan beberapa negara lain.

Di Afghanistan, peperangan yang tidak sudah-sudah melebihi 40 tahun dan semuanya yang berlaku itu adalah peperangan di antara orang Islam dengan orang Islam.

Maruah “Islamic Ummah” begitu lemah, tidak dilihat langsung sebagai satu lambang kekuatan kepada manusia di dunia ini.

Kalau negara-negara Sosialis-Komunis berbangga dengan kekuatan China dan Russia, negara-negara Kapitalis-Liberal berbangga dengan Amerika Syarikat, Perancis, Jerman, dan juga United Kingdom.

Apa nak dibanggakan tentang kekuatan negara-negara orang Islam?

Sedangkan orang Islam mengaku bahawa merekalah yang terbaik, Islam itu lebih tinggi daripada yang lain.

Ini dikumandangkan dalam kuliah-kuliah agama dan khutbah di seluruh dunia Islam.

Tetapi orang Islam berada di tahap paling bawah dalam bidang ekonomi, keadilan sosial, dan jauh sekali keupayaan mereka dalam bidang ketenteraan.

Kebanyakan negara orang Islam menjadi proksi kepada negara-negara besar Eropah.

Pertelagahan sering berlaku, dan orang Islam terus mundur.

Di sinilah munculnya seorang manusia yang telah mendekati umur satu abad, iaitu Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau melihat gejala dunia ini khasnya dunia Islam, sejak daripada selepas Perang Dunia I sampai ke Perang Dunia II sampailah sekarang.

Beliau selalu bercakap dalam mesyuarat tertutup atau terbuka tentang kelemahan yang ada pada orang-orang Islam.

Orang Islam perlu bersatu sebab mereka dahulunya pernah memimpin dunia ini dalam bidang ekonomi, pendidikan, dan ketenteraan.

Oleh itu di atas semangat yang ada pada beliau, sebelum menghembuskan nafasnya yang terakhir, yang sering disebut Dr Mahathir betapa beliau sudah berada di penghujung usia.

Dan bagi saya Dr Mahathir adalah orang yang paling layak untuk bercakap soal penyatuan ummah kerana beliau adalah pemimpin yang paling senior di dunia Islam sekarang.

Oleh itu beliau bersama pemimpin lain daripada Turki, Pakistan, Iran dan Qatar berbincang bagaimana orang-orang Islam boleh bersatu dengan tujuan untuk memerdekakan mereka.

Dan sekurangnya idea-idea yang dilontarkan untuk masa akan datang, kekuatan orang Islam dapat digerakkan, dapatlah bangsa lain atau orang lain menghormati dunia Islam ini.

Maka cetusan idea itu dijelmakan melalui KL Summit. Sejauh mana kejayaan KL Summit kita boleh lihat.

Bukan untuk dilihat pada hari ini tetapi idea penyatuan ummah itu perlu diteruskan supaya umat Islam bebas daripada berbincang hal sekterian, kaum, suku yang sering membelenggu dunia Islam.

KL Summit menjadi medan untuk berbincang secara serius bagaimana umat Islam perlu dihormati, kekuatan umat Islam harus ditonjolkan, kekayaan di negara orang Islam, dapat dinikmati bersama oleh umat Islam.

Seperti yang dilakukan kuasa besar lain seperti di blok Timur atau Barat yang telah melakukan satu perkara untuk memberi kekuatan kepada suku sakat atau kesatuan mereka.

Dalam agama Islam yang lebih jelas soal tolong-menolong antara satu sama lain tetapi ia tidak dilakukan oleh umat Islam.

Ia dilakukan oleh orang lain, yang menterjemahkan ajaran Al-Quran itu sendiri.

Sebaliknya dunia Islam penuh dengan perpecahan, peperangan, dan kemunduran dalam bidang ekonomi dan pendidikan, jauh sekali kekuatan ketenteraan.

Oleh itu KL Summit ini perlu disokong dan Dr Mahathir, sebelum meninggalkan dunia ini dapat mencetuskan satu perkara baru untuk memunculkan semula Islam dan Ketamadunan Islam di muka bumi yang dipinjamkan Allah S.W.T. untuk hidup, supaya kita kembali kepada Allah dengan melaksanakan apa yang dituntut oleh ajaran Islam itu sendiri.

Di dunia Islam pada masa ini, muncul sekurang-kurangnya dua negara yang hebat dalam ketenteraan iaitu Turki dan Iran.

Oleh itu kita mengharapkan kedua-dua negara ini bersama-sama dengan Indonesia, Pakistan, Malaysia dan Qatar memainkan peranan awal ke arah penyatuan ummah dan memberi satu suluhan pencerahan Islam dan umatnya masa sekarang dan pada waktu yang akan datang.

Mohamad Sabu
Presiden Parti Amanah Negara.

BUKTI KERAJAAN PAS KELANTAN DAN TERENGGANU TIDAK TAHU CARA MEMAJUKAN NEGARA SEPERTIMANA SINGAOPRE DAN PULAU PINANG MEMAJUKAN NEGERI DAN NEGARA MEREKA.

1 JEMAAH SESAT

2 DOSA SAHABAT DGN PEROMPAK

Hadiah Tahun 2020 ?

Kerajaan negeri akan menaikkan kadar bayaran baharu sehingga 500 peratus bagi pelbagai urusan di Pejabat Tanah berkuatkuasa tahun 2020.

Perkara itu didedahkan oleh Ketua Armada Bersatu Bahagian Kuala Terengganu, Amir Long dalam ‘ucapan tahun baharu’ beliau hari ini.

Antara urusan tanah yang akan dianaikkan ialah:

1. Carian rasmi, RM20 tahun 2019. Tahun 2020, naik kepada RM100.

2. Beli pelan, RM15 tahun 2019. Tahun 2020, naik jadi RM50.

3. Daftar geran, RM40. Tahun 2020 naik bergantung kepada harga tanah.

4. Dapatkan geran baru bagi kes ‘geran hilang’, RM115. Tahun 2020 naik kepada RM500.

5. Urusan batal sekatan dalam geran, RM50. Tahun 2020 naik kepada RM300.

Sumber pautan : 👇🏻

https://www.terengganu.today/2019/12/tahun-2020-kerajaan-terengganu-naikkan.html?m=1

NAJIB DAN DONG ZONG BERPISAH TIADA

1 JEMAAH SESAT

2 DOSA SAHABAT DGN PEROMPAK

3 WAJIB PERCAYA KEPADA NAJIB

1 NAJIB 46 KALI

1 2 MAKHLUK ASING

Semua berpunca dari Najib

PM pertama yg berjumpa Dong Zong – Najib Razak
PM pertama yg membawa Dong Zong ke Seri Perdana – Najib Razak
PM pertama yg mengiktiraf peranan Dong Zong – Najib Razak
PM pertama yg berjanji iktiraf UEC – Najib Razak
PM pertama yg bagi biasiswa kepada murid-murid UEC – Najib Razak
PM pertama yg hadir Rumah Terbuka Dong Zong – Najib Razak

Akhirnya yang salah – DAP

UMNO tak perlulah bermuka-muka kononnya lawan Dong Zong, sedangkan masa berkuasa macam-macam dibuat untuk pikat Dong Zong.

PAS pun sama tak payah nak tunjuk Hero. Yang kuat menjilat Dong Zong tu rakan taawun kamu UMNO.

PAS BERSAMA PARTI KOMUNIS PENGKHIANAT NEGARA TANPA DISEDARI

1 MCA UMNO KOMUNIS

1 UI WANITA

1 Ui Organ

1 IMAM SYAFIE

Tahun 1930, PKM ditubuhkan.

2. PKM melatih ramai kader dan menyusup ke dalam kesatuan sekerja.

3. Cuba bertapak di Sarawak tetapi gaga

4. Antara kegiatan PKM;

i. pengaruhi pekerja limbungan kapal, pekerja kereta api, pelombong bijih timah, pekerja ladang dan kilang.

ii. galakkan kegiatan sabotaj, mogok dan tunjuk perasaan membantah kenaikan cukai.

iii. lancarkan mogok dan sabotaj bagi melumpuhkan ekonomi British di Tanah Melayu.

5. Mogok di lombong arang batu di Batu Arang, Selangor.

6. Pemimpin terlibat dgn mogok dihantar pulang ke China.

7. Pemimpin PKM ditahan.

8. PKM menawarkan kerjasama kepada British untuk menentang Jepun.

9. Anggota PKM dilatih dalam taktik perang gerila di Sekolah Latihan Khas 101 di Singapura.

10. PKM bentuk Malayan People’s Anti-Japanese Army (MPAJA)

11. British bekalkan senjata kepada pasukan tersebut melalui Force 136.

12. Selepas perang tamat, British meminta MPAJA dibubarkan dan serahkan semula senjata

13. MPAJA enggan dan menyembunyikan sebahagian daripada senjata

14. Setiap anggota MPAJA yang menyerahkan senjata dibayar sebanyak $350.00 serta menerima satu beg beras daripada pihak British.

15. PKM menyusup dalam kesatuan sekerja

16. PKM terlibat secara aktif dalam kegiatan politik.

Jgn buat tak tahu pulak wak

Kebanyakan ahli Parti Kuomintang adalah ahli perniagaan. Mereka menjadi ketua komuniti Cina dengan menjadi penaung sekolah-sekolah Cina dan menjadi ahli di dalam koperasi perniagaan Cina.

Hubungan baik antara Parti Kuomintang dan British semasa penjajahan Jepun pula sedikit sebanyak telah membina reputasi perhubungan di antara mereka. Tambahan pula Tanah Melayu pada waktu itu diancam serangan subversif komunis.

Pihak British menyedari bahawa mereka perlu memisahkan orang Cina dari pengaruh komunis lalu mencadangkan penubuhan Malayan Chinese Association (MCA) melalui Henry Gurney pada Februari 1949 [6].

Ramai ahli berpengaruh Parti Kuomintang menjadi pemimpin utama di dalam MCA dan mereka memainkan peranan penting sekitar tahun 50-an.
Wak takkan dalam.tentera tak tau sejarah ni Klu tak tahu Mmg pembohong la tentera ni

Disenaraikan antara kejayaan 30 perkara PH dah buat untuk rakyat tapi pembangkang buat2 tak nampak…

1 JEMAAH SESAT

2 DOSA SAHABAT DGN PEROMPAK

2 HADI MENIPU

1 Ui Organ

1 IMAM SYAFIE

Abdul Samad Asdm

Disenaraikan antara kejayaan 30 perkara PH dah buat untuk rakyat tapi pembangkang buat2 tak nampak…

ANTARA KEJAYAAN KERAJAAN DI BAWAH PH YANG BARU BERUSIA LEBIH SETAHUN MENTADBIR

1. JAKIM terus diperkasakan. (PAS UMNO kata JAKIM nak dimansuh)

2. Pusat Tahfiz diperkasakan melalui Dasar Tahfiz Negara. (PAS UMNO kata kerajaan nak tutup tahfiz)

3. 5000 guru KAFA bakal diserap ke jawatan tetap. (PAS UMNO kata Islam terancam)

4. Tabung Kebajikan Guru Kafa dilancarkan berjumlah RM 2.6 juta (PAS UMNO kata Islam makin ditekan)

5. Tabung Haji berjaya menambah jumlah deposit baharu hampir RM 1 billion. (PAS UMNO kata TH dikuasai bukan Islam)

6. Kuota jemaah haji bertambah dan kouta bagi menteri dimansuhkan. (PAS UMNO kata kuota makin terancam)

7. Kompleks Nasyrul Quran terima peruntukan RM 5 juta (PAS UMNO kata Islam terus terancam)

8. Masjid RAHMAH diperkenalkan. (PAS UMNO rilek je guna masjid untuk kutuk kerajaan)

9. Hari Jumaat adalah hari tulisan Jawi. (PAS UMNO kata tulisan Jawi terancam)

10. Harga petrol Ron95 tetap RM 2.08 sahaja dan kerajaan belanjakan RM4.89 bilion untuk beri subsidi petrol 11 bulan pertama kepada rakyat dan subsidi ini diteruskan. (PAS UMNO kata harga petrol makin tinggi)

11. Harga kenderaan/motosikal telah turun apabila GST dimansuhkan. (PAS UMNO kata kereta motor makin mahal)

12. Sarapan pagi untuk semua pelajar sekolah rendah bakal dilaksanakan. (PAS UMNO diam tak kata apa)

13. Program Food Bank Siswa bakal diperluaskan ke IPTS, IPG & Politeknik. (PAS UMNO kata mahasiswa mahasiswi makin tertekan)

14. Senarai hitam peminjam PTPTN dimansuhkan dan peminjam bakal dibantu mencari pekerjaan (PAS UMNO kata kenapa tak mansuh?. Yang janji nak mansuh tu dalam manifesto PAS)

15. Kes rasuah & penyelewengan oleh pemimpin BN, pegawai berpangkat besar terus disiasat dan dibicara. (PAS UMNO asyik kata bila nak jatuh hukum)

16. Hutang 1MDB terus dibayar oleh kerajaan walaupun sumber kewangan negara terhad. (PAS UMNO kata dah jadi kerajaan, bayar je lah)

17. Kerajaan terpaksa membayar ‘bunga’ pinjaman sahaja mencecah RM 9 billion. (PAS UMNO ketawa berdekah-dekah)

18. Tol bakal dikurangkan berperingkat-peringkat dan pemansuhan akan dilaksanakan bila tiba masanya. (PAS UMNO tak percaya)

19. Kerajaan pusat membayar wang royalti kepada Kerajaan Negeri Terengganu lebih RM1 billion. (PAS UMNO kata BN lebih baik daripada PH)

20. Kerajaan mengambil tindakan tegas dan pantas bagi penghina agama di media sosial. (PAS UMNO kata kerajaan diam tak buat apa)

21. Zakir Naik kekal tinggal dalam negara. (PAS UMNO terus kata Zakir Naik akan dihalau? Pas halang Ustaz Nik Omar berceramah dan jadi imam tu boleh pulak)

22. Tiada layanan VVIP buat menteri kerajaan PH bagi setiap majlis dan penerbangan domestik/luar negara. (PAS UMNO kata BN dulu lagi bagus)

23. SPRM, PDRM & KASTAM semakin aktif menjalankan tugas tanpa memilih bulu dan tanpa campur tangan kerajaan. (PAS UMNO kata zaman BN dulu lagi bagus)

24. Bantuan rakyat terus diperkasakan seperti BSH, MySalam, iSuri (PAS UMNO kata bantuan akan dimansuhkan)

25. Harga barangan semakin turun. (PAS UMNO kata zaman BN dulu lagi murah, ayam RM1 jer, jilaker!!)

26. Harga pakej internet diturunkan. (PAS UMNO makin ligat guna internet fitnah kerajaan)

27. Kerajaan baharu menjangkakan lebih RM26 billion wang 1MDB dapat dibawa kembali ke Malaysia. (PAS kata BN tak salah)

28. Rakyat diberikan kebebasan bersuara dan berhimpun secara aman. (kakitangan awam pro UMNO PAS makin berani menghentam dan mencaci kerajaan di media sosial. Zaman BN dulu berani ke)

29. Pemimpin pembangkang diberi liputan dan ruang ke udara dalam tv & radio. (PAS UMNO kata zaman BN dulu lagi baik)

30. Projek berskala besar di negeri pembangkang dilaksanakan. (PAS UMNO kata PH zalim)

… bersambung.

Kalau tanya PAS UMNO, manifesto di negeri mereka sendiri pun masih hancing lagi…

KOH KOH KOH…

KERAJAAN INI BARU BERUSIA LEBIH SETAHUN, BUKAN MUDAH NAK MEMBINA SEMULA NEGARA DENGAN BERBEKALKAN WANG RM 450 JUTA YANG DITINGGALKAN OLEH KERAJAAN TERDAHULU.

( https://www.google.com/amp/s/www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/10/485576/harungi-5-bulan-mencabar-berbekalkan-rm450-juta/amp )

BUKTI KEJAHATAN UMNOBN&PAS YANG TIDAK ADA BANDINGAN

1 JEMAAH SESAT

2 HADI MENIPU

1 Ui Organ

BN vs PH

PERBEZAAN2 YG TELAH dilakukan oleh KERAJAAN PH

☸ Minyak RON95

BN: RM 2.36 pernah capai RM 2.80

PH: RM 1.92 paling tinggi RM 2.08.

☸ Bantuan Khas Pesara

BN: RM 250

PH: RM 500.

☸ BR1M

BN: RM 1,200

PH: RM 1,480

(Setiap anak umur 18 tahun ke bawah dapat RM 120)

☸ Biasiswa

BN: 2016-2018 tiada peruntukan

PH: RM 3.8 Billion untuk tahun 2019.

☸ Royalti Minyak

BN: Negeri UMNO sendiri Terengganu tidak dapat royalti minyak..

(Bila MB Terenganu bersuara dalam mesyuarat, dipecat walau pun bertanya ikut saluran)

PH: Semua negeri pengeluar minyak dapat royalti penuh.

☸ Plan bantuan FELDA

BN: setiap tahun bayaran one-off RM 700

PH: RM 77 juta untuk bayaran one-off, khairat kematian & elaun sara hidup bagi peneroka yang ladang sedang penanaman semula.

☸ Tol

BN: 5 tahun naik 2 kali (PRU 2013 janji nak mansuh tol dalam bandar)

PH: Diskaun 30% pada waktu puncak, percuma waktu 11 pm – 5 am.

(Dalam rundingan dengan syarikat pemegang konsensi)

☸ Elaun pelatih Maktab Perguruan

BN: Dimansuhkan dan diganti dengan pinjaman bermula 2018.

PH: Kembalikan elaun sara hidup pada pelatih Maktab Perguruan.

☸ Peruntukan sekolah daif

BN: Pembantu Rosmah seleweng RM 4 billion dana projek solar sekolah daif Sarawak.

PH: RM 1 Billion untuk baik pulih sekolah daif di Sarawak, peruntukan terus kepada kerajaan negeri Sarawak.

☸ Kos projek Mega

BN: ECRL: RM 71 Billion

MRT3: RM 31 Billion

MRT2: RM 39 Billion

PH: ECRL: RM 40 Billion

MRT3: RM 15 Billion

MRT2: RM 30 Billion.

C&P.

PROMOSI PRESIDEN TURKI KEPADA RAKYAT MALAYSIA

KATA-KATA ERDOGAN.

PROMOSI PRESIDEN TURKI KEPADA RAKYAT MALAYSIA

SAYA NAK BAGITAHU KEPADA RAKYAT MALAYSIA YANG TIDAK TAHU SEBAB APA PRESIDEN TURKI TIDAK HADIR MAKAN MALAM BERSAMA PM TUN MAHATHIR DAN MENTERI TUN MAHATHIR MASA SUMMIT 2019 BARU BARU INI… DAN RELA BERSAMA DSAI WALAU PUN DI HINA DI KEJI DAN DI FITNAH…
SEBENARNYA PRESIDEN TURKI NAK BAGITAHU RAKYAT MALAYSIA BAHAWASANYA DATO SERI ANWAR ADALAH:-

1) PENASIHAT KEWANGAN TURKI SEHINGGA TURKI NO 3 KAYA DI DUNIA SEBELUM PH MENANG SEBAB ITU SAYA BERSAMA DIA WALAU PUN DI FITNAH…

2) NAK BAGITAHU LAGI… PRESIDEN TURKI NAK BAGI TAHU KEPADA RAKYAT MALAYSIA BAHAWA DSAI INILAH SEORANG YANG ADA JALINAN RANGKAIAN DENGAN RAMAI KETUA2 NEGARA ASING YANG BOLEH MEMBAWA MALAYSIA MENAIKAN EKONOMI NEGARA DENGAN KADAR YG CEPAT

3) PRESIDEN TURKI NAK BAGI TAHU LAGI KEPADA RAKYAT YANG MUNGKIN TAK TAHU BAWA DATO SERI ANWAR IBRAHIM INILAH SEORANG SAHAJA JIKA DIANGKAT MENJADI PM MALAYSIA AKAN DAPAT PULIHKAN EKONOMI MALAYSIA DAN BOLEH BANGUNKAN EKONOMI MALAYSIA SERTA TIDAK AKAN MEMUSNAHKAN HARTA NEGARA DAN RAKYAT AKAN DIJAGA DENGAN BAIK.  RAKYAT AKAN RUGI JIKA TIDAK PANDAI MENILAI  EMAS DAN PERMATA YANG ADA PADA KEPIMPINAN DSAI.

APABILA SAYA BAGI TAHU BARU RAMAI YANG KATA AKU TAHU… TETAPI DALAM BANYAK KOMEN TAK ADA PUN SEBUT PERKARA DI ATAS ATAU TIDAK TAHU.
•mat oo C&P

BERITA BAIK BUAT PARA PENEROKA FELDA DI SELURUH NEGARA

1 BONUS SYUKUR

1 SYUKUR BONUS

1 INSAN BERSYUKUR

1 TIKET KE SYURGA

1 ALLAH GAGALKAN NAJIB

BERITA BAIK BUAT PARA PENEROKA FELDA DI SELURUH NEGARA

KENAIKAN DEMI KENAIKAN HARGA SAWIT DAN SAHAM FGV…

PEMULIHAN YANG KERAJAAN PH TUMPUKAN PADA INSTITUSI ORANG2 MELAYU TERUS GIAT DILAKSANAKAN WALAUPUN DI SERANG DAN DI FITNAH OLEH PEMBANGKANG DARI PELBAGAI SUDUT DAN CARA..

KINI KEJAYAAN DEMI KEJAYAAN PEMULIHAN SEMULA INSTITUSI2.. GLC2.. HAK ORANG MELAYU TELAH MEMBERI KEJAYAAN YANG POSITIF YANG MANA INSTITUSI TERSEBUT TELAH MUSNAH TERUK DI JARAH DAN DI LUNYAIKAN OLEH PARA PEMIMPIN2 PARTI UMNO BN ERA KEKUASAAN NAJIB YANG LANGSUNG TIDAK BERTANGGUNG JAWAB TERHADAP KEPENTINGAN2 HAK2 ORANG MELAYU DAN AGAMA ISLAM.

KERANA KETAMAKAN MEREKA PEMIMPIN2 UMNO BN ERA NAJIB SEMASA BERKUASA MEMERINTAH NEGARA DULU TELAH MENGAMBIL JALAN SINGKAT UNTUK MEMENUHI KEPENTINGAN… KEMEWAHAN DAN KEKAYAAN PERIBADI SERTA UNTUK KEPENTINGAN KAUM KELUARGA MEREKA SEMATA MATA YANG SANGGUP MENJARAH.. MEYELEWENG.. MEREMBAT KEWANGAN2 DI INSTITUSI2 GLC2 MILIK ORANG MELAYU HINGGA MUSNAH TERUK DAN MENJADI KEBERHUTANGAN YANG TINGGI.

Alhamdulillah.. kini segala nya telah kembali dapat di PULIHKAN OLEH PEMIMPIN2 PENTADBIR2 KERAJAAN YANG DI KUASAI PAKATAN HARAPAN (PH) Untuk rakyat khasnya untuk orang melayu dan agama islam…

Alhamdulillah, harga minyak sawit mentah telah mencecah *RM3,003 satu tan beberapa hari yang lalu.

Terdapat peneroka-peneroka FELDA seperti di Felda Kota Air Tawar, Kota Tinggi dan di lain2 tempat yg memberi maklumbalas dan amat bersyukur dapat menggandakan hasil bulanan masing-masing ekoran kenaikan ini.

Di peringkat Kerajaan Persekutuan, komitmen berterusan sentiasa dijalankan bagi melaksanakan langkah-langkah penambahbaikan seperti melaksanakan biodiesel B20 di Malaysia, yang bertujuan mewujudkan permintaan pasaran yang kukuh.

Maka di yakini sentimen positif ini akan berterusan pada tahun 2020 di mana manfaatnya akan terus dinikmati ‘stakeholders’ industri kelapa sawit seperti peneroka-peneroka FELDA dan pekebun-pekebun kecil.

#MEA

Namun harus di ingat…
Berita gembira sebegini adalah suatu kegembiraan dan kebaikan kepada rakyat…
Tetapi…
Berita ini tidak memberi kegembiraan kepada PARA PEMIMPIN2 PEMBANGKANG KHUSUSNYA PEMIMPIN DAN KETUA2 BAHAGIAN SERTA PARA PENYOKONG UMNO dan Kini juga di sokong oleh PAS dan mereka2 yang telah terpengaruh dan terpedaya dengan UMPAN2 DEDAK dari Pemimpin2 UMNO BN selama ini serta masih mengharapkan DEDAK2 akan diberi seperti sebelum ini oleh pemimpin2 UMNO BN dan PAS.

Jadi dengan berita kejayaan KERAJAAN YANG DI URUS TADBIR OLEH PH KEPADA RAKYAT ini akan di…
MANIPULASIKAN…
DI PUTARBELITKAN…
DI PALSUKAN FAKTA…
DICIPTAKAN PELBAGAI KENYATAAN DAN ARTIKEL DENGAN WUJUDKAN TOHMAHAN DAN FITNAH OLEH CYBERTROOPER2 UPAHAN PEMBANGKANG UMNO BN PAS BAGI MENAFIKAN KEJAYAAN KERAJAAN PH INI DAN MEREKA PEMIMPIN2 PEMBANGKANG MELALUI CYBERTROOPER2 UPAHAN MEREKA AKAN BERUSAHA REKA CIPTA PELBAGAI PERSEPSI.. PEMALSUAN DAN PUTAR BELIT NEGATIF SERTA P ENAFIAN UNTUK MEMPENGARUHI.. MENGHASUT RAKYAT SUPAYA TERUS MENEKAN KERAJAAN PH DAN TERUS MENYOKONG PARTI MEREKA..

Kerana kejayaan2 oleh Kerajaan PH yg positif seumpama ini adalah akan memberi kesan pada pengaruh dan sokongan rakyat terhadap mereka terjejas..
Jadi untuk mengatasi daripada pengaruh dan sokongan rakyat yang akan terjejas pada parti mereka (UMNO BN PAS)itu..
Pemimpin2 UMNO BN PAS ini akan berusaha serta berkerja keras melalui cybertrooper upahan denga pelbagai cara dan sanggup membuat FITNAH.. TOHMAHAN.. PEMALSUAN FAKTA.. PUTARBELIT.. untuk menghasut dan manipulasikan rakyat.