LTTE Adalah Pertubuhan Pengganas

Hentikan campur tangan politik untuk kes tangkapan beberapa individu yang dikaitkan dengan LTTE di Malaysia.

Beberapa ahli politik dari kerajaan dan pembangkang yang mempertikai tangkapan beberapa individu yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kumpulan pengganas LTTE dari Sri Langka mempertikai tangkapan yang dilakukan oleh PDRM.

Tindakan beberapa ahli politik ini sama sekali telah mencampuri urusan Polis dan hasrat kerajaan era baru yang mahu PDRM bebas dari campur tangan dari pihak luar. Kenyataan beberapa ahli politik cuba kaitkan dengan kaum lebih mengeruhkan tindakan PDRM untuk membanteras LTTE yang dilihat cuba dikembangkan di Malaysia.

Rekod pihak berkuasa membuat tangkapan terhadap kumpulan pengganas dan mereka yang bersimpati kepada Daesh, ISIS, JI dan lain-lain kumpulan pengganas dulu tidak dijadikan modal politik dan kaum. Seharusnya mereka yang berada ditampuk kepimpinan parti politik meredakan keadaan dengan memberi sokongan padu kepada PDRM membanteras kumpulan pengganas dari terus bertapak dan berkembang di Malaysia.

Informasi TEMPUR اينفورماسي تمڤور
Website : www.informasitempur.com
Instagram : informasitempur
Strategi . Teknologi . Industri

Umno Pembunuh Utusan Malaysia

Image may contain: 1 person, text

Patutlah Utusan tergesa-gesa nak henti operasi & gulung tikar tanpa nak bgtau awal-awal kpd pekerjanya..

Rupa-rupanya hanya untuk menyelamatkan jenama dan lesen surat khabar dan pertimbangan perniagaan semata-mata.

TETAPI kebajikan pekerja tidak diberi perhatian.

Tapi walaunPAS & CaiUMNO tetap nak salahkan cina DAP. – Suara Rakyat

#UmnoUtusanMemangCelaka

 

Pemimpin Kesayangan Umnopas (Isa Samad) Sanggup Hisab Darah Rakyat

Image may contain: 1 person, text

CIRI-CIRI PEMIMPIN PILIHAN UMNOPAS YANG BERBANGSA MELAYU, BERAGAMA ISLAM DAN BERMAZHAB SYAFIE (AHLI SUNNAH WALJAMAAH) TETAPI SANGGUP PECAH AMANAH.

Kalau tak salah DAPig mesti salah Yahudi..😂senang jadi pemimpin UMNO-NAJIB,
Menyamun jer kerjenye

Pekerja Utusan menderita, berhutang ‘ah long’, susu anak berganti sirap

Pekerja Utusan menderita, berhutang 'ah long', susu anak berganti sirap

‘Orang kuat’ di sebalik NUJ, (dari kiri) Muhammad Basir Abu Baklar, Chin Sung Chew dan Bahatruddin Yaacob mahu tindakan segera diambil demi membela nasib kakitangan Utusan. – Astro AWANI/Faris Danial

KUALA LUMPUR: Apakah nasib kakitangan Utusan Melayu (M) Berhad sekarang ini?

Setelah hampir tiga bulan tidak dibayar gaji, seramai 769 kakitangan syarikat akhbar itu terpaksa menanggung derita sehingga ada yang berhutang dengan ‘ah long’ dan sanggup menggadaikan harta yang mereka miliki demi meneruskan kehidupan seharian.

Bagi yang mempunyai anak kecil pula, mereka mendakwa terpaksa memberi air sirap untuk menggantikan susu yang sudah tidak mampu dibeli kerana ketiadaan wang.

Ekoran nasib tidak menentu yang kini ditanggung kakitangan syarikat itu, Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) hari ini mendesak Pengerusi Utusan Melayu Datuk Aziz Sheikh Fadzir melepaskan pegangan sahamnya dengan kadar segera demi kepentingan syarikat akhbar itu.

Menurut Setiausaha Agung NUJ, Chi Sung Chew, UMNO pula secara jelasnya tidak mempedulikan nasib kakitangan Utusan ketika ini sehingga sanggup melihat mereka menderita.

“UMNO adalah parti yang membela nasib orang Melayu tetapi pada hakikatnya pekerja Melayu di syarikat sendiri pun tidak terbela,” katanya sewaktu sidang media di Kuala Lumpur, hari ini.

Lebih menyedihkan, tambah Chin, mereka yang bekerja di Utusan juga mengalami kesukaran untuk ke tempat kerja kerana tiada wang untuk mengisi petrol kenderaan, dan apatah lagi untuk melakukan tugasan liputan di lokasi tertentu.

“Ramai ahli kami sekarang diburu oleh bank-bank lantaran gaji kerap dibayar lewat sejak awal tahun ini. Malah ia menjadi lebih teruk apabila gaji langsung tidak dibayar pada bulan lalu (Julai),” ujar Chin.

Lebih parah, Chin turut menjelaskan bahawa wang potongan gaji seperti Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), zakat, Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso), pinjaman bank dan Tabung Haji pula ibarat ‘dirompak’ kerana bayarannya tidak sampai ke agensi berkenaan sedangkan dalam slip gaji, ia dipotong seperti biasa.

“Sudahlah tidak dibayar gaji bulanan, ahli kami di Utusan sudah lima tahun tidak menikmati kenaikan gaji mengikut perjanjian bersama atas alasan syarikat tidak mempunyai sumber kewangan.

“Namun, peliknya syarikat di bawah kepimpinan Aziz ini boleh pula menaikkan gaji kakitangan atasan sehingga 10 ke 30 peratus sejak April lalu walaupun dikatakan tiada wang,” tambah beliau.

Chin menyifatkan bahawa tindakan seperti itu bukan sahaja bersikap pilih kasih atau ‘double standard’ tetapi juga bertujuan menjejaskan keharmonian dalam kalangan pekerja dalam Utusan.

Ekoran itu, beliau berkata, NUJ akan mengadakan piket di hadapan pejabat Utusan pada 19 Ogos jika gaji masih belum dibayar. Ia akan dilakukan untuk memberi tekanan kepada pihak pengurusan supaya menjual sebahagian aset syarikat untuk membayar gaji dan tuntutan kakitangan.

NUJ juga telah menubuhkan dana untuk membantu kakitangannya. Wang itu boleh disalurkan ke akaun CIMB NUJ di 8000367100.

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/pekerja-utusan-menderita-berhutang-ah-long-susu-anak-berganti-sirap-214643

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/pekerja-utusan-menderita-berhutang-ah-long-susu-anak-berganti-sirap-214643

Bajet Wawasan 2020, Jakim RM10 juta Tetapi Mubaligh Kristian RM50 Juta- Anuar Morat

Image may contain: 1 person, beard and close-up

https://web.facebook.com/photo.php?fbid=573081709399720&set=a.352491364792090&type=3&theater

Image may contain: 1 person, text

No photo description available.

https://web.facebook.com/photo.php?fbid=352491371458756&set=a.352491364792090&type=3&theater

Image may contain: text

No photo description available.

Contoh manusia pakai kopiah tidak menjamin akhlaknya baik. #Tabayyun#FitnahItuDosa

Wan Makette

Anuar Morat ni aku dapat info dari rakan² merupakan salah seorang ulamak parti politik Pas di Negeri Perak. Tak tahu apa kriteria pemilihan ulamak parti pas ni sebenarnya. Orang macam ni yang duk sebar fitnah, tipu dan bohong pun boleh jadi ulamak.. sebab tu aku selalu tulis “ulamak parti” sebab ianya tidak boleh nk disamakan dengan ulamak islam yg sebenar.

Ulamak yg sebenar mempunyai kecerdasan berfikir, sentiasa mencari jalan pendamaian, solusi kepada permasalahan umat, merungkai kekeliruan yg terjadi dalam masyarakat mengikut nas², dalil² serta pendangan² ulamak silam serta kontemporari..namun si Anuar Morat yg kononnya seorang ulamak parti senang-senang membuat fitnah, menambah kekeliruan, mengajak kepada kerosakan dan permusuhan…orang macam ni pas boleh diangkat jadi ulamak…😜..

Dalam posting dia mengatakan kerajaan memperuntukan hanya RM10juta kepada Jakim manakala sekolah mubaligh Rm50juta sedangkan perkara sebenarnya adalah kerajaan dalam bajet semalam telah memperuntukan RM1.3 billion untuk pembangunan islam melebihi bajet kerajaan BN dulu..

Si Nuar Morat ni usah kata nk gelar Ulamak..nk panggil ustaz pun rasanya tak layak..yang sepadan dengan dia adalah walaun bebal, otak udang..😜

Add Friend

PERSATUAN PELAJAR MALAYSIA YAMAN

UmnoBn Tidak Mampu Membantu Pihak Bomba Tetapi Kerajaan PH Terbukti Mampu Menunaikan Permintaan Pihak Bomba Penyelamat.

Image may contain: 1 person, smiling, glasses

TU DIA !!!.. Rupa-rupanya elaun tambahan anggota bomba telah pun dipohon sejak dari 2015.. MASA ZAMAN BN LAGI !!.

TETAPI TAK DILAYAN oleh kerajaan BN ketika itu, DAN TAK DAPAT.

Alhamdulillah.. Akhirnya kerajaan PH juga yang bagi..

Tahniah Pakatan Harapan !!

Mohon pembangkang atau pembangang muhasabah diri..

#Belanjawan2020

Mas Ermieyati dikeluarkan daripada senarai kompaun 1MDB? Ini jawapan SPRM

Mas Ermieyati dikeluarkan daripada senarai kompaun 1MDB? Ini jawapan SPRM

Sebelum ini, Latheefa mengesahkan seramai 80 individu dan entiti sudah menerima notis kompaun daripada SPRM berkaitan kes 1MDB . – Gambar fail

KUALA LUMPUR: Ketua Pesuruhajaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Latheefa Koya menolak dakwaan kononnya nama Ahli Parlimen Masjid Tanah, Datuk Mas Ermieyati Samsudin dikeluarkan daripada senarai individu yang dikenakan kompaun berkaitan kes 1 Malaysia Development Berhad (1MDB).

Menerusi kenyataan media pada Khamis, Latheefa berkata, senarai penuh mereka yang dikenakan tindakan kompaun belum muktamad (not exhaustive).

“Pendekatan SPRM adalah untuk memberi keutamaan kepada jumlah-jumlah yang lebih besar.

“Kriterianya adalah jumlah wang terlibat dan bukan perkara lain.

“Suruhanjaya ini akan mengambil tindakan secara rapi dan teratur serta akan terus mengambil langkah mendapatkan balik wang 1MDB yang merupakan milik rakyat, secara berperingkat tanpa memihak kepada sesiapa,” katanya.

BACA: 80 individu, entiti terima notis kompaun RM420 juta

Sebelum ini, Latheefa mengesahkan seramai 80 individu dan entiti sudah menerima notis kompaun daripada SPRM berkaitan kes 1MDB .

Jumlah notis kompaun berkaitan kes 1MDB yang membabitkan senarai berkenaan bernilai RM420 juta.

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/mas-ermieyati-dikeluarkan-daripada-senarai-kompaun-1mdb-ini-jawapan-sprm-219701

Penyelewengan dana Lembaga Zakat, dua pegawai kanan RTM direman – Tahniah SPRM & Kerajaan PH

Penyelewengan dana Lembaga Zakat, dua pegawai kanan RTM direman - SPRM

LATHEEFA: Setakat ini, 11 individu telah dipanggil untuk memberi keterangan. Nilai penyelewengan mencecah puluhan ribu ringgit. -Gambar fail

SHAH ALAM: Tiga individu termasuk dua pegawai kanan Radio Televisyen Malaysia (RTM) ditahan reman pada 7 Oktober lalu berhubung dakwaan penyelewengan dana Lembaga Zakat untuk satu penerbitan program.

Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Latheefa Koya berkata tempoh reman untuk dua pegawai itu telah dilanjutkan selama lima hari bermula Khamis lepas, manakala seorang lagi tidak disambung.

“Setakat ini, 11 individu telah dipanggil untuk memberi keterangan. Nilai penyelewengan mencecah puluhan ribu ringgit.”

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri program Sambutan Ulang Tahun FAMA ke-54, dan Kempen Anti Rasuah Sempena Ulang Tahun SPRM ke-52, di Pasar Tani Shah Alam, hari ini.

Difahamkan individu yang tidak dilanjutkan reman itu ialah suami kepada salah seorang pegawai RTM berkenaan.

Menurut sumber, dana yang diseleweng merupakan peruntukan Lembaga Zakat bagi penerbitan program di RTM, namun sebaliknya ia dimasukkan ke dalam akaun peribadi individu yang ada kaitan dengan salah seorang pegawai kanan agensi penyiaran itu.

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/penyelewengan-dana-lembaga-zakat-dua-pegawai-kanan-rtm-direman-sprm-219933