Melihat Pemandangan Cantik Di Jepun/Japan

Melancong ke Jepun! Lihat Pemandangan Cantik Di Sana

Pasti korang teruja untuk bercuti ke negara matahari tebit, Jepun? Siapa tak suka bila dapat melawat negara Jepun yang lengkap dengan kecanggihan teknologinya yang sangat baik itu. Otomen sendiri teringin nak menjejakkan kaki ke sana. Tapi belum ada rezeki lagi. Jadi, sempena Matta Fair 2017 ini, Otomen telah pun berkesempatan menghadiri Seminar Pelancongan Muslim Jepun di PWTC, Kuala Lumpur.

JNTO atau Japan National Tourism Organization bekerjasama dengan MATTA Fairuntuk memperkenalkan Negara Jepun menerusi Seminar Pelancongan Muslim Jepunini yang diadakan pada 08 Septermber 2017. Otomen turut berkesempatan menimba idea dan pengalaman di seminar tersebut. Selebriti yang telah tampil berkongsi idea dan pengalaman mereka ketika pelancongan mereka ke Jepun adalah Hanis Zalikha dan Issey.

Melancong ke Jepun? Apa yang perlu sedia?

Perkongsian yang sangat menarik dari mereka ini membangkitkan aura Otomen untuk turut melancong ke negara matahari terbit itu. Menurut Issey, Jepun merupakan sebuah bandar yang aman dan makmur di mana penduduknya sangatlah baik dan bersopan santun dalam setiap pertuturannya. Dari segi kemajuan teknologinya memang tidak dapat dibandingkan dengan negara kita Malaysia. Kecanggihan teknologi di Jepun sudah menjangkaui batas yang membuatkan Otomen kagum dengan mereka di Jepun yang mengamalkan disiplin yang tinggi dan berbudi pekerti.

So, apa yang Otomen perlu sediakan untuk melancong ke Jepun? Dari perkongsian selebriti Hanis Zalikha dan Issey, Otomen dapati:

  1. Perlulah serba sedikit study / belajar bahasa mereka. At least ayat seperti Konnichiwa (Selamat Tengah Hari) dan Ohayo gozaimasu (Selamat Pagi). Dan yang paling penting sentiasa bertutur ucapan terima kasih (Arigatou gozaimasu).
  2. Perlukan ada sikap toleransi dan berdisiplin ketika menggunakan kenderaan awam di sana. Beraturlah sebelum naik kenderaan kerana rakyat Jepun sangatlah disiplin.
  3. Hormati orang tua dan ibu mengandung ketika berada dalam kenderaan awam.

Kalau korang nak tahu waktu atau cuaca yang sesuai untuk bercuti di Jepun, boleh cuba layari laman web ni di http://www.melancongkejepun.com/waktu-sesuai-bercuti-di-jepun/. Sangatlah best kan bila kita dah sampai di Jepun, cuacanya sangat menarik untuk dikunjungi. Dah jauh-jauh datang, kalau tak menarik, pasti satu yang merugikan. Tapi, dari perkongsian mereka yang dah pergi ke sana, ia memang sangat menarik untuk dikunjungi.

Pada hari itu juga, pihak JNTO dan #VisitMyJapan bekerjasama memberikan cabutan bertuah kepada pengunjung yang hadir ke seminar tersebut. Di antara hadiah cabutan bertuah yang menjadi igauan dan impian orang ramai adalah tiket penerbangan pergi dan balik ke Tokyo, Jepun. WoW!!! Best kan kalau dapat. Percuma lah pulak tu. Memang best.

Tapi pada hari itu tidak berpihak kepada Otomen mahupun LeYa. Mungkin belum ada rezeki nak menjejakkan kaki ke Jepun lagi. Inshaa Allah, Otomen akan cuba juga sedaya usaha untuk melancong ke Jepun bersama isteri tersayang. Tahniah lah Otomen ucapkan kepada pemenang bertuah atas kurniaan rezeki dari Ilahi ni. Jangan lupa bawak balik souvenir untuk Otomen nanti ye..HeheheKerana tidak dapat menjadi pemenang utama hadiah tiket penerbangan ke Tokyo, Jepun itu, jadinya Otomen hanya mampu bergambar di Musim Luruh yang terdapat di seminar tersebut. Jadilah Otomen rasa acah-acah berada di sana. Hehehe

lanjut, boleh hubungi:

Facebook | Visit My Japan

https://wordpress.com/read/blogs/36668026/posts/2555

Tinggalkan komen

Design a site like this with WordPress.com
Mulakan